Mærke liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2011

Muffinmus

Uge 15 med nr 1, uge 16 med nr 2.... og uge 14 med nr 3. Alle samemn sådan lidt boble eller fisk slår med halen agtigt og faktisk har jeg mærket dagligt liv HVER gang med begge børn efter første livstegn, så dejligt nok:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

lio

Gaia skriver:

Som luft der løber gennem tarmen. Var i uge 16 

hvordan ved man som at det ikke er luft i tarmen??

Anmeld

9. december 2011

Holbæktrunten

pemiro skriver:

Hej tøser.
Hvornår mærkede i liv første gang som førstegangs gravid og hvordan føltes det?

Håber nogle vil svare

Jeg var omkring uge 14-15 stykker... Det føltes som når man har en nerve der vibrerer v øjet - bare i maven.

Var ikke rigtig i tvivl, da jeg aldrig havde mærket sådan noget før, og ganske rigtigt blev det bare kraftigere og kraftigere som ugerne gik. 

Manden kunne dog først mærke ham omkring uge 26, da der var foranliggende moderkage, og den lille bandit konsekvent lagde sig til at sove når farmand kom hjem 

Anmeld

9. december 2011

kvinde84

Når en nerve i øjet vibrerer, jes, præcis den beskrivelse jeg manglede. Sådan synes jeg også det føles Første gang jeg kunne mærke "noget", var da jeg kun var kommet 12+4  Når jeg lagde hånden på maven, så kunne jeg mærke helt blide bølgende bevægelser. Det skal siges, at jeg er ret slank, og at det var om morgenen, efter sex, og hvor jeg havde fyldt blære. Ungen har nok været lidt misfornøjet over at blive skubbet og mast  Så skete der ikke noget særligt før sidste uge (14+?). Da jeg kunne mærke små blide spark. Første gang, lige efter jeg var vågnet og bare lå i sengen og slappede helt af, med hånden på maven. Jeg kunne ikke føle det "inden" fra, men med hånden. Senere om morgenen, kunne jeg misanden føle et spark "indenfra", det sad præcis samme sted. Efterfølgende har jeg nogle få gange følt små spark, uden på maven (jeg har haft hånden på maven).

Jeg tror det er lidt atypisk at føle noget til baby så tidligt. Men jeg ved sq ikke hvad andet det skulle være. Jeg har dog været nyresyg, og har haft kolik som voksen, så jeg er ret obs på min maves signaler!

Anmeld

9. december 2011

Dianaaa

jeg mærkede det 1. gang i uge 17. men det var så svagt at jeg nogengange var i tvivl.. i uge 19 var det slet ikke til at tage fejl af  at det var den lille der var gang i der inde, det føltes så fantastisk , jeg vil også sige at det føles som en boblen ,

Anmeld

9. december 2011

june1987

1 gang uge 18

2 gang uge 16

3 gang her håber jeg allerede 14-15 stykker 

Anmeld

9. december 2011

Gaia

Qoco skriver:

hvordan ved man som at det ikke er luft i tarmen??

Når du ikke prutter selvom det føles som om æuften bevæger sig ned igennem tarmene. Og efterhåneden bliver der også glidende bevægelser og kraftigere bevægelser, og så er du ikke længere i tvivl for det mærkes anderledes end noget man har prøvet før

Anmeld

9. december 2011

LouiseRH

Mærkede hende for første gang bevæge sig (ikke spark) for ca 2 uger siden (18+) og i går mærkede jeg spark næsten hele aftenen, så varmørbanket i morges q: skal vidst lige vende mig til sparkene 

:i

Anmeld

9. december 2011

I uge 17 ærkede jeg det første gang. Og det føles som små bobler.   Det er så dejligt med en hilsen derinde fra!

Stine og Lisa.

Anmeld

9. december 2011

AnnaK89

Første gang mærkede jeg små bobler omkring uge 17.

Men må indrømme at jeg er i tvivl denne gang - var i biografen i søndags, hvor jeg var 10+4 og der mærkede jeg sådan en bølgende bevægelse nede omkring skambenet.
Nogen siger at man ikke kan mærke liv før uge 12 og andre siger at man godt kan - så nu er jeg virkelig forvirret
Har mærket den samme bevægelse et par gange siden.

Men tror bestemt det er muligt at du har mærket liv nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.