RQK skriver:
Min dreng er nu 5 måneder og vi skal jo virkelig til at tænke på pasning til ham når jeg stopper barsel til sommer. Han er skrevet op til vuggestue, men ville egentlig også gerne skrive ham op i dagpleje. Jeg er bare meget usikker på hvad der er bedst, selvom der nok er fordele og ulemper ved begge dele. Så kom med jeres erfaringer 
Jeg har også lige lavet en lille afstemning for at se hvor de fleste bliver passet.
Har prøvet begge dele og har det bedst med vuggestue.
I DP der var der, for det er nedlagt og sparet væk, et gæstehus til alle dagpleje børn. Så det fungerede ok.
Min skønne DP mor dommen ældste var hos, blev desværre meget syg. Og min datter blev herefter kastebold i kommunens latterlige system. Hun fik s den plads jeg krævede til sidst. Fordi jeg ringede hver 2. Dag for at høre nyt i sagen.
Så da nummer 2 kom til verden, så var det bare vuggestue.
Er der noget personale der er sygt eller på ferie, så kender børnene de andre pædagoger og huset. De bliver ikke hevet ud af de vante omgivelser.
Og min datter gik i samme børnehave, og så skulle vi kun hente 1 sted. Så mindste baby skal starte i samme vuggestue i sammen hus som sine storesøskende. Dog starter min datter i skole til sommer, så det er kun storebror der er i børnehaven.
Men jeg er klar fortaler for vuggestue, integreret institution. Og overgangen fra vuggestue til børnehave og er også meget bedre end fra DP til børnehave. Det var det ihvertfald for mine unger. Min søn har haft en langt bedre start i børnehave end min datter der kom fra DP.
*Camilla
Anmeld