Hvor bliver dit barn passet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

Malene76

Sara. skriver:

Jeg har stemt vuggestue! og ville ALDRIG vælge Dagpleje (med mindre mit barn er sensitivt eller af andre grunde ville have det svært i vuggestue).

Jeg kan godt li at mit barn går i vuggestue, bl.a. fordi:

-Uddannet personale
-Mit barn kommer til at gå på 1 stue
-Mange legemuligheder
-Hvis en personale er syg, skal på barsel osv. er resten af de kendte personaler der og der pasningen foregår samme sted

Jeg har valgt dagpleje fra, bl.a. fordi:
-ikke nødvendigvis uddannet personale
-hvis dagplejeren er syg skal mit barn i gæstedagpleje + jeg har ikke mulighed for at blive hjemme eller sende mit barn til bedsteforældre i stedet
-få børn, muligvis ingen på samme alder som mit barn
-ferietider skal passe med dagplejerens ferietid.

Jeg tror på at ganske normale sunde og raske børn godt kan finde ud af at rumme en vuggestuekultur! Vuggestuer laver også ofte noget i små grupper, så det er jo ikke fordi at 15 børn er plantet til at lege samme leg.

Nu går mine 2 børn på 4 og 1½ i en integreret institution og de har sååå meget glæder af at blive passet det samme sted! De løber op / ned til hinanden i løbet af dagen og leger sammen. Samtidig lærer de store at tage hensyn til de små og når de små skifter fra vuggestue til børnehave i institutionen er overgangen oftes rimelig problemfri da de kender personalet og stedet

Jeg har termin midt i januar og vi har godt nok også været meget i tvivl og er SÅ enige i dine overvejelser. Det der har slået hovedet på sømmet for mig er at man går meget alene når man er dagplejemor og der er ikke en der lige kan prikke dig på skulderen og spørge ind til en komfliktsituation eller helt overtage den hvis der er brug for det. Jeg ser en stor tryghed i at der er mere end en voksen til at tage sig af mit kommende barn og derfor vælger vi vuggestue, selvom det er temmelig meget dyrere end dagpleje.

KH Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Raj

Nå men nu har jeg taget en foreløbig beslutning. Jeg vil besøge både vuggestuen og dagplejen, og så derefter beslutte mig. For der er vist meget delte meninger omkring det og det kommer jo meget an på stedet. Men er nok begyndt at tænke mest på den dagpleje, synes bare det virker så godt og hyggeligt hos hende.

Anmeld

7. december 2011

Clisolka

Jeg har sat kryds ved vuggestue  Vi er rigtig glade for dem, og de er rigtig glade for Isabella, hun er et af de nemmeste børn de har haft  Vi valgte vuggestuen, da den er integreret med børnehaven, så de næste mange år kommer hun til at se de samme pædagoger - og kender dem når hun skal videre i børnehave. 

En af grundene til at vi også valgte vuggestuen er, at den er tæt på os (ca. 5 min). 

Anmeld

7. december 2011

tweety2060

DEt er svært at vælge. Vi skrev tøsen op til begge dele og da tiden kom stod det klart for os at hun ville trives bedst i dp da hun er Fm meget stille pige som skal vænnes til tingene langsomt. Fremmede og for mange omkring hende er ikke et hit. Og dp Har været det helt rigtige for hende og os. RIgtig dygtig og dejlig dpmor som sig rigtig god tid til indkøringsfasen. Tilgengæld ville vores venners dreng aldrig trives i d der ville der ikke ske nok...
Der er jo også mange andre faktorer at tage op..... I vuggestuen vil der være uddannet pers el børninteresseret pers. De står aldrig alene, der er sparringspartner m ldet er de sammf omgivelser ved fx sygdom blandt personalet. Der er som regel jævnalderende børn.
Dp har nødvendigvis ikke nogen pædagogiske uddannelse, de kan iavf været gartner før(intet ondt ment) de er alene i huset, det er dp private hjem du kommer i. DEr er færre børn og smitterisiko. MEn fdesværre gæstedp ved sygdom, som betyder nye omgivelser for barnet....

DEr er mange tid at tænke over men hvis nu det ikke går som ønsket så kan må jo skifte.... Pøj pøj med beslutningen

Anmeld

7. december 2011

FruStolpe

RQK skriver:

Min dreng er nu 5 måneder og vi skal jo virkelig til at tænke på pasning til ham når jeg stopper barsel til sommer. Han er skrevet op til vuggestue, men ville egentlig også gerne skrive ham op i dagpleje. Jeg er bare meget usikker på hvad der er bedst, selvom der nok er fordele og ulemper ved begge dele. Så kom med jeres erfaringer

Jeg har også lige lavet en lille afstemning for at se hvor de fleste bliver passet.

Jeg har stemt andet.

Isabella går i en privat vuggestue, det er en stor integreret institution hvor der er 60 bør i alderen 0-6år.

Carina

Anmeld

8. december 2011

Sara.

RQK skriver:

Nå men nu har jeg taget en foreløbig beslutning. Jeg vil besøge både vuggestuen og dagplejen, og så derefter beslutte mig. For der er vist meget delte meninger omkring det og det kommer jo meget an på stedet. Men er nok begyndt at tænke mest på den dagpleje, synes bare det virker så godt og hyggeligt hos hende.

Jeg vil tage ud og se de to steder og så mærke efter hvad der passer til jer :-)

Anmeld

8. december 2011

chael

RQK skriver:

Min dreng er nu 5 måneder og vi skal jo virkelig til at tænke på pasning til ham når jeg stopper barsel til sommer. Han er skrevet op til vuggestue, men ville egentlig også gerne skrive ham op i dagpleje. Jeg er bare meget usikker på hvad der er bedst, selvom der nok er fordele og ulemper ved begge dele. Så kom med jeres erfaringer

Jeg har også lige lavet en lille afstemning for at se hvor de fleste bliver passet.

Har prøvet begge dele og har det bedst med vuggestue.

I DP der var der, for det er nedlagt og sparet væk, et gæstehus til alle dagpleje børn. Så det fungerede ok.

Min skønne DP mor dommen ældste var hos, blev desværre meget syg. Og min datter blev herefter kastebold i kommunens latterlige system. Hun fik s den plads jeg krævede til sidst. Fordi jeg ringede hver 2. Dag for at høre nyt i sagen.

Så da nummer 2 kom til verden, så var det bare vuggestue.

Er der noget personale der er sygt eller på ferie, så kender børnene de andre pædagoger og huset. De bliver ikke hevet ud af de vante omgivelser.

Og min datter gik i samme børnehave, og så skulle vi kun hente 1 sted. Så mindste baby skal starte i samme vuggestue i sammen hus som sine storesøskende. Dog starter min datter i skole til sommer, så det er kun storebror der er i børnehaven.

Men jeg er klar fortaler for vuggestue, integreret institution. Og overgangen fra vuggestue til børnehave og er også meget bedre end fra DP til børnehave. Det var det ihvertfald for mine unger. Min søn har haft en langt bedre start i børnehave end min datter der kom fra DP.

*Camilla

Anmeld

8. december 2011

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Vi har valgt vuggestue til vores datter og det passer bare så godt til hende, hun er meget social og der er gang i hende, så hun elsker at der er så mange børn at lege med, i alle aldersgrupper.

Vores vuggestue er en integreret institution med en vuggestue grupper og to børnehavegrupper, hvor de så har et fællesrum. Dejligt at vide at hun kan fortsætte i en af børnehavegrupperne bagefter i de samme rammer.

Kan godt lide at der er flere voksne omkring hende, hvor en vis del af dem er uddannet, at man ikke skal tænke videre over sygdom/barsel/osv. hos personalet, da det ikke har den store ændring i hendes dagligdag.

Sikke en masse positivt omkring vuggestue
Men vi er også bare superglade for vores datters vuggetue og føler at vores datter er i gode hænder.

Synes det lyder rigtig fornuftigt at besøge de to steder og så mærke efter hvad der føles mest rigtigt for lige præcis dit barn.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

9. december 2011

anne2009

Min datter går i vuggestue. Jeg kan bedre lide vuggestuerne, synes der er et meget hyglig sted, med mange venner og masser og legetøj.

Men fortryder det lidt, for hun har gået der, ca. 3 mdr. og er konstant syg. Håber virkelig, hun snart vender sig til det. måske havde det været bedre med dp, hvor der måske er mindre børn...

Anmeld

10. december 2011

Lone Jakobsen

Rasmus bliver passet hjemme i privat dagpleje.

de andre af mine har været i kommunel dagpleje.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.