Jeg har stemt vuggestue! og ville ALDRIG vælge Dagpleje (med mindre mit barn er sensitivt eller af andre grunde ville have det svært i vuggestue).
Jeg kan godt li at mit barn går i vuggestue, bl.a. fordi:
-Uddannet personale
-Mit barn kommer til at gå på 1 stue
-Mange legemuligheder
-Hvis en personale er syg, skal på barsel osv. er resten af de kendte personaler der og der pasningen foregår samme sted
Jeg har valgt dagpleje fra, bl.a. fordi:
-ikke nødvendigvis uddannet personale
-hvis dagplejeren er syg skal mit barn i gæstedagpleje + jeg har ikke mulighed for at blive hjemme eller sende mit barn til bedsteforældre i stedet
-få børn, muligvis ingen på samme alder som mit barn
-ferietider skal passe med dagplejerens ferietid.
Jeg tror på at ganske normale sunde og raske børn godt kan finde ud af at rumme en vuggestuekultur! Vuggestuer laver også ofte noget i små grupper, så det er jo ikke fordi at 15 børn er plantet til at lege samme leg.
Nu går mine 2 børn på 4 og 1½ i en integreret institution og de har sååå meget glæder af at blive passet det samme sted! De løber op / ned til hinanden i løbet af dagen og leger sammen. Samtidig lærer de store at tage hensyn til de små og når de små skifter fra vuggestue til børnehave i institutionen er overgangen oftes rimelig problemfri da de kender personalet og stedet
Anmeld