Hvor bliver dit barn passet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

Valle81

Alle mine tre har gået, går og kommer til at gå i dagpleje

Den første i alm dagpleje, de to små skal gå sammen i privatdagpleje, anton er startet og Arthur starter til marts. Vi har valgt privat denne gang da vi kender hende, det er billigere og de var garanteret at kunne gå sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

SaNiNa

RQK skriver:

Åh jeg kan godt se at der er mange gode grunde til at vælge dagpleje frem for vuggestue, og det var lidt det jeg frygtede. Håber jeg kan finde en god en så

Vi er ihverfald rigtig glad for dp.

og ved at hvis man ikke kan med dp´eren så kan man med lidt vilje få en ny når der er en plads. min svigermor har før fået børn som først har været et sted og så kommet til hende.

Håber i finde den bedste løsning for jer og jeres barn

Anmeld

7. december 2011

SussieThyssen

RQK skriver:

Min dreng er nu 5 måneder og vi skal jo virkelig til at tænke på pasning til ham når jeg stopper barsel til sommer. Han er skrevet op til vuggestue, men ville egentlig også gerne skrive ham op i dagpleje. Jeg er bare meget usikker på hvad der er bedst, selvom der nok er fordele og ulemper ved begge dele. Så kom med jeres erfaringer

Jeg har også lige lavet en lille afstemning for at se hvor de fleste bliver passet.

Mine er enten blevet passet i kommunal dagpleje eller herhjemme.
Jeg ville aldrig lade mine komme i vuggestue, da de er mig inderligt imod af princip og mine egne pædagogiske holdninger.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. december 2011

Sara.

Jeg har stemt vuggestue! og ville ALDRIG vælge Dagpleje (med mindre mit barn er sensitivt eller af andre grunde ville have det svært i vuggestue).

Jeg kan godt li at mit barn går i vuggestue, bl.a. fordi:

-Uddannet personale
-Mit barn kommer til at gå på 1 stue
-Mange legemuligheder
-Hvis en personale er syg, skal på barsel osv. er resten af de kendte personaler der og der pasningen foregår samme sted

Jeg har valgt dagpleje fra, bl.a. fordi:
-ikke nødvendigvis uddannet personale
-hvis dagplejeren er syg skal mit barn i gæstedagpleje + jeg har ikke mulighed for at blive hjemme eller sende mit barn til bedsteforældre i stedet
-få børn, muligvis ingen på samme alder som mit barn
-ferietider skal passe med dagplejerens ferietid.

Jeg tror på at ganske normale sunde og raske børn godt kan finde ud af at rumme en vuggestuekultur! Vuggestuer laver også ofte noget i små grupper, så det er jo ikke fordi at 15 børn er plantet til at lege samme leg.

Nu går mine 2 børn på 4 og 1½ i en integreret institution og de har sååå meget glæder af at blive passet det samme sted! De løber op / ned til hinanden i løbet af dagen og leger sammen. Samtidig lærer de store at tage hensyn til de små og når de små skifter fra vuggestue til børnehave i institutionen er overgangen oftes rimelig problemfri da de kender personalet og stedet

Anmeld

7. december 2011

MissTas

RQK skriver:

Min dreng er nu 5 måneder og vi skal jo virkelig til at tænke på pasning til ham når jeg stopper barsel til sommer. Han er skrevet op til vuggestue, men ville egentlig også gerne skrive ham op i dagpleje. Jeg er bare meget usikker på hvad der er bedst, selvom der nok er fordele og ulemper ved begge dele. Så kom med jeres erfaringer

Jeg har også lige lavet en lille afstemning for at se hvor de fleste bliver passet.

Vi har fået plads til vores kommende prinsesse i en privat dagpleje

Anmeld

7. december 2011

birthee

frederik gik i kommunal dagpleje, hvilket var godt for ham på en del punkter... dog ville en vuggestue måske have været at foretrække, da han ikke brød sig om gæstepleje... caroline skal starte i privat dagpleje til marts, da vi ikke synes den kommunale dagpleje klarer sig vildt godt for tiden... den private dagpleje bor ude på landet, og er bare rigtig sød! Hun holder lukket de samme uger som børnehaven, og ved sygdom er der 3 andre der er godkendt til at komme og passe hos hende...

Anmeld

7. december 2011

Caroline86

Laura (knapt 22 mdr) går i vuggestue og det er vi meget glade for...

Mit råd til dig er at tage ud og besøge de forskellige institutioner - både vuggestuer og dagplejer - og dan dig et indtryk af de forskellige steder.

Jeg synes lynhurtigt man får et indtryk af om stedet "matcher" én når man kommer på besøg

knus Caroline

Anmeld

7. december 2011

Leneur

Silje er i kommunal dp og helst ville jeg have haft hende i vs men pga fejl og ventetid blev det til dp og det er jeg faktisk ganske tilfreds med. For det første var Silje lidt forsigtigt anlagt og utryg ved store forsamlinger, det er hun heldigvis kommet efter. For det andet er dp uddannet pædagog og sørger for de kommer ud hver dag og laver masser af kreative ting. Hun var så også vikar i den børnehave jeg er i, så kendte til hende i forvejen og hun er meget stille og rolig. De er også i legestue hver uge, så Silje bliver vænnet til når hun skal i børnehave (normeret til 35 børn). For det tredje har jeg 2-3 familiemedlemmer der kan tage Silje under sygdom og dp's fridage, så jeg vil ikke bytte for noget.

Anmeld

7. december 2011

Raj

Sara. skriver:

Jeg har stemt vuggestue! og ville ALDRIG vælge Dagpleje (med mindre mit barn er sensitivt eller af andre grunde ville have det svært i vuggestue).

Jeg kan godt li at mit barn går i vuggestue, bl.a. fordi:

-Uddannet personale
-Mit barn kommer til at gå på 1 stue
-Mange legemuligheder
-Hvis en personale er syg, skal på barsel osv. er resten af de kendte personaler der og der pasningen foregår samme sted

Jeg har valgt dagpleje fra, bl.a. fordi:
-ikke nødvendigvis uddannet personale
-hvis dagplejeren er syg skal mit barn i gæstedagpleje + jeg har ikke mulighed for at blive hjemme eller sende mit barn til bedsteforældre i stedet
-få børn, muligvis ingen på samme alder som mit barn
-ferietider skal passe med dagplejerens ferietid.

Jeg tror på at ganske normale sunde og raske børn godt kan finde ud af at rumme en vuggestuekultur! Vuggestuer laver også ofte noget i små grupper, så det er jo ikke fordi at 15 børn er plantet til at lege samme leg.

Nu går mine 2 børn på 4 og 1½ i en integreret institution og de har sååå meget glæder af at blive passet det samme sted! De løber op / ned til hinanden i løbet af dagen og leger sammen. Samtidig lærer de store at tage hensyn til de små og når de små skifter fra vuggestue til børnehave i institutionen er overgangen oftes rimelig problemfri da de kender personalet og stedet

Nu bliver jeg helt forvirret igen, for det er nogle rigtig gode grunde til at få ham i vuggestue kan jeg se. Nu er han skrevet op til vuggestue og jeg har snakket med en dagplejer, så måske skulle jeg bare kigge på de to steder og så beslutte mig udfra det.

Anmeld

7. december 2011

Raj

Caroline86 skriver:

Laura (knapt 22 mdr) går i vuggestue og det er vi meget glade for...

Mit råd til dig er at tage ud og besøge de forskellige institutioner - både vuggestuer og dagplejer - og dan dig et indtryk af de forskellige steder.

Jeg synes lynhurtigt man får et indtryk af om stedet "matcher" én når man kommer på besøg

knus Caroline

Ja, jeg må nok snakke med dem begge så. For begge steder kan jo være gode eller dårlige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.