Hvor bliver dit barn passet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor bliver dit barn passet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.920 visninger
29 svar
0 synes godt om
7. december 2011

Raj

Min dreng er nu 5 måneder og vi skal jo virkelig til at tænke på pasning til ham når jeg stopper barsel til sommer. Han er skrevet op til vuggestue, men ville egentlig også gerne skrive ham op i dagpleje. Jeg er bare meget usikker på hvad der er bedst, selvom der nok er fordele og ulemper ved begge dele. Så kom med jeres erfaringer

Jeg har også lige lavet en lille afstemning for at se hvor de fleste bliver passet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

kirsti

jeghar stemt selvom noah er 5år. Men da han gik i institution i den alder var det dagpleje.

Jeg var slet ikke i tvivl om at det var det han skulle da der ville være alt for mange børn for ham i en vuggestue. Jeg er ikke i tvivl om han ville have hygget sig i løbet af dagen men han har bare altid været et sensitivt barn især dengang og det viste syg typisk i hans søvn -el mangel på samme

Anmeld

7. december 2011

Worldwide

Hun bliver passet her hjemme, dog er det ikke selvvalgt. Hun skulle have været startet i DP til Jan, men nu står vi til at skal flytte til England, og derover har vi valgt at passe hende i hjemmet til hun er 2-2½

Anmeld

7. december 2011

Raj

kirsti skriver:

jeghar stemt selvom noah er 5år. Men da han gik i institution i den alder var det dagpleje.

Jeg var slet ikke i tvivl om at det var det han skulle da der ville være alt for mange børn for ham i en vuggestue. Jeg er ikke i tvivl om han ville have hygget sig i løbet af dagen men han har bare altid været et sensitivt barn især dengang og det viste syg typisk i hans søvn -el mangel på samme

Det er også helt fint du har stemt, kan jo sagtens bruge din erfaring

Det var også lidt det jeg tænkte, at i en vuggestue kan der være for mange børn. Hvad gjorde du for at finde en god dagpleje?

Anmeld

7. december 2011

SaNiNa

Nicklas er i dp og vi er rigtig glad for det de er 4 børn til hverdag 2 på 2 år 1 på 1½ og en på 1 år

De to store har rigtig meget glæde af hinanden og vores dreng savner pigen som også er 2 år så meget når han er hjemme i weekenden, han snakker dog også rigtig meget om de to andre.

Vi har været så heldig at vore dp ikke holder det vilde ferie og når han så endelig holder ferie så kommer Nicklas i gæstepleje hos farmor.

Vores fordel er at den altid er den samme person han er ved, der er ikke 3-4-5 personer han skal forholde sig til andet i legestuen hver 14 dag. vi kender børnen rimelig godt det samme med deres forældre og vi er hele tiden godt informeret hvordan Nicklas trives i dp.

Vi har bevist valgt vuggestue fra da han var lille for at skåne ham mest mulig men hun som 2½ årig ja så ville det ikke skade ham da han er klar til flere børn og kan klare at forholde sig til flee personer.

Vi håber på Naia kan overtage storebrors plads i dp

Anmeld

7. december 2011

Raj

SaNiNa skriver:

Nicklas er i dp og vi er rigtig glad for det de er 4 børn til hverdag 2 på 2 år 1 på 1½ og en på 1 år

De to store har rigtig meget glæde af hinanden og vores dreng savner pigen som også er 2 år så meget når han er hjemme i weekenden, han snakker dog også rigtig meget om de to andre.

Vi har været så heldig at vore dp ikke holder det vilde ferie og når han så endelig holder ferie så kommer Nicklas i gæstepleje hos farmor.

Vores fordel er at den altid er den samme person han er ved, der er ikke 3-4-5 personer han skal forholde sig til andet i legestuen hver 14 dag. vi kender børnen rimelig godt det samme med deres forældre og vi er hele tiden godt informeret hvordan Nicklas trives i dp.

Vi har bevist valgt vuggestue fra da han var lille for at skåne ham mest mulig men hun som 2½ årig ja så ville det ikke skade ham da han er klar til flere børn og kan klare at forholde sig til flee personer.

Vi håber på Naia kan overtage storebrors plads i dp

Åh jeg kan godt se at der er mange gode grunde til at vælge dagpleje frem for vuggestue, og det var lidt det jeg frygtede. Håber jeg kan finde en god en så

Anmeld

7. december 2011

kirsti

RQK skriver:

Det er også helt fint du har stemt, kan jo sagtens bruge din erfaring

Det var også lidt det jeg tænkte, at i en vuggestue kan der være for mange børn. Hvad gjorde du for at finde en god dagpleje?

vi blev bare tildelt en og hun var rigtig sød. Vi boede i en mindre by og noahs gæstepleje boede 5 huse væk og de såes ofte de 2 dagpleje mødre. Herudover studerede jeg og var han i rigtig dårligt humør kunne jeg holde ham hjemme hvis han skulle i gæstedp.

Ang gæstedp synes jeg de er gode til at ses i legestue osv og sørge for at det er den samme gæstedp de enkelte børn kommer til hver gang så vi har ikke oplevet det som et problem

Anmeld

7. december 2011

Raj

kirsti skriver:

vi blev bare tildelt en og hun var rigtig sød. Vi boede i en mindre by og noahs gæstepleje boede 5 huse væk og de såes ofte de 2 dagpleje mødre. Herudover studerede jeg og var han i rigtig dårligt humør kunne jeg holde ham hjemme hvis han skulle i gæstedp.

Ang gæstedp synes jeg de er gode til at ses i legestue osv og sørge for at det er den samme gæstedp de enkelte børn kommer til hver gang så vi har ikke oplevet det som et problem

Har lige været inde og finde en som jeg synes rigtig godt om. Det ser jo også så hyggeligt ud når de er i et privat hjem og ikke i en institution. Nu skal jeg bare besøge hende Bare ærgeligt at hun ikke bor ligeså tæt på som din gjorde.

Anmeld

7. december 2011

Maja_4000

Caroline går i vuggestue .. Hun startede den 1. november , så det er ikke længe hun har været der
Men indtil nu er vi rigtig glade for det (:

Anmeld

7. december 2011

TaAsJu

Jeg har stemt vuggestue. Men ene og alene den grund at den by vi bor i på grønland kun er en vugge stue og jeg har selv arbejdet der til 1 md før Anna-Sophie blev 2.. Og der var kun 6 børn i vuggestuen til 3 voksne.. Når vi engang kommer hjem og bette musen skal starte bliver det i dagpleje, der er bare mere ro..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.