Jeg ved ikke hvad du skal gøre ved din barnevognsfobi, men der er vel ikke rigtig andet for end at springe ud i det. Du har været rigtig uheldig med at starte med en dårlig oplevelse, men du skal vide at der også er rigtig mange gode - så ud og smil til folk og spørg om de ikke lige kan give dig en hånd

Jeg kører rigtig meget i bus i Århus. Det første år med barnevogn, men nu med klapvogn. Jeg har haft så få dårlige oplevelser med at folk ikke ville hjælpe os ind, at jeg slet ikke kan huske nogen... (Til gengæld har jeg oplevet flere gange på det sidste at jeg ikke kunne komme med fordi en mor absolut skulle sidde (!!) ved siden af sin barnevogn

men det er en anden sag...)
Jeg har et par gode råd, som måske kan gøre din oplevelse bedre:
*For det første: Vælg et meget brugt busstoppested, så du er sikker på at der er nogen der skal ind sammen med dig. Der går nok lidt tid før du får mod til at stikke hovedet ind i bussen for at spørge om hjælp

*Udse dig det bedste "offer" og spørg ham/hende direkte. Gode "ofre" er: Mænd omkring 40-50 (de vil elske at være stærke og hjælpe en ung pige i nød), men de er desværre ikke typiske i busser. Mænd og kvinder i den alder hvor de højst sandsynlig selv har børn (men ikke medbringer dem den pågældende dag), da de ved hvor dejligt det er at få en hjælpende hånd. Nørden!! Og unge indvandremænd.
*Når du bærer så skal du løfte i håndtaget, og gå først ind i bussen. Man kan selvfølgelig sige at det er strengt at overlade løftearbejdet til den der hjælper, men på denne måde undgår du at din pige kan falde ud af vognen hvis den ender med at tippe lidt, og du kan styre barnevognen og mister ikke kontrollen.
Jeg håber du har mod på at kaste dig ud i det. Og når du så gør, så husk at gøre plads til mig, så du ikke ender med at være den k*lling jeg fortæller historier om under aftensmaden
Anmeld