Graviditet og næsespray

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2011

signe.

Rockertand skriver:

- så kan du lige så godt stikke tungen ud ad vinduet, de virker ikke

Jeg havde virus i 7 uger under min 1 graviditet, og der brugte jeg saltvandsspray! Og ja, godt nok er de der med menthol måske bedre, men de er altså også kras, og fyldt op med alt muligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

HopinWishin

Personligt forstår jeg bare ikke hvorfor man bruger medicin under graviditet, når der står der kan være en risiko =)

(og det er ikke en hentydning til trådstarter =) )

Anmeld

5. december 2011

Rockertand

HopinWishin skriver:

Personligt forstår jeg bare ikke hvorfor man bruger medicin under graviditet, når der står der kan være en risiko =)

(og det er ikke en hentydning til trådstarter =) )

Denne udtalelse bygger måske lige så meget på din uvidenhed?

Jeg tror, de fleste kvinder har prøvet at tage f.eks. Panodil - også mens de ammede, og her er hvad der står om dem:

Kan om nødvendigt anvendes.
Den relative vægtjusterede dosis har varieret mellem 1% og 6%. Der er beskrevet et enkelt tilfælde af udslæt hos et barn.

Så JA, medicin kan have bivirkninger i sjældne tilfælde, det må bero på en vurdering af den enkelte medicinbruger - men man skal heller ikke være hysterisk, når vi i forvejen lever i et samfund med konstant kemi-påvirkning.

Du vil blive chokeret, hvis der blev lavet en kemigennemgang i dit hjem af maling, møbelstoffer, plastikanalyser osv.

Anmeld

5. december 2011

Mother-love

Du kan få næsespray der kun er saltvand den må du godt bruge da det bare er helt alm saltvandsopløsning

Anmeld

5. december 2011

Mi&Mi

spurgte lægen da jeg var til første graviditetsundersøgelse med min søn, og hun sagde at det kunne jeg sagtens. bare kun 10 dage i træk   jeg kan nemlig heller ikke falde i søvn uden...

Anmeld

5. december 2011

chael

Camulla skriver:

Nogle der ved om der kan ske noget ved at bruge næsespray, når man er gravid? 

Der står jo i indlægssedlen at man skal rådføre sig med lægen inden man anvender det...

Jeg har brugt næsespray under alle mine graviditeter.

Jeg har hver gang jeg var gravid, lagt mig med en kæmpe forkøelse. Så derfor har jeg brugt det.

Og der er altså kommet 3 sunde og raske børn til verden

Jeg har ikke brugt den uhæmmet, men sådan så jeg kunne få luft om natten, når jeg skulle sove.

Jeg kan gå helt i panik og få klaustrofobi hvis jeg ikke føler jeg kan få vejret.

*Camilla

Anmeld

5. december 2011

chael

michelledam skriver:

Du kan få næsespray der kun er saltvand den må du godt bruge da det bare er helt alm saltvandsopløsning

Men den virker bare overhovedet ikke. Ihvertfald ikke på mig

Har jeg nemlig prøvet for ar undgå otrivin/zymelin.

*Camilla

Anmeld

5. december 2011

Camulla

chael skriver:

Jeg har brugt næsespray under alle mine graviditeter.

Jeg har hver gang jeg var gravid, lagt mig med en kæmpe forkøelse. Så derfor har jeg brugt det.

Og der er altså kommet 3 sunde og raske børn til verden

Jeg har ikke brugt den uhæmmet, men sådan så jeg kunne få luft om natten, når jeg skulle sove.

Jeg kan gå helt i panik og få klaustrofobi hvis jeg ikke føler jeg kan få vejret.

*Camilla

Tak for dit svar. Det gør mig mere tryg at andre har det på samme måde. Troede at det bare var mig... Og ja, man kan virkelig blive helt klaustofobisk... I forgårs ville jeg prøve at sove uden, men det var slet ikke det værd. Jeg sov næsten ikke, var helt tør i munden og havde det rigtig træls... 

Anmeld

5. december 2011

Muffinmus

Nope, man må bruge saltvandspray..ikke helt så effektivt, men bedre end ingenting, har selv lige brugt den 3-4 dages tid.

Anmeld

5. december 2011

HopinWishin

Rockertand skriver:

Denne udtalelse bygger måske lige så meget på din uvidenhed?

Jeg tror, de fleste kvinder har prøvet at tage f.eks. Panodil - også mens de ammede, og her er hvad der står om dem:

Kan om nødvendigt anvendes.
Den relative vægtjusterede dosis har varieret mellem 1% og 6%. Der er beskrevet et enkelt tilfælde af udslæt hos et barn.

Så JA, medicin kan have bivirkninger i sjældne tilfælde, det må bero på en vurdering af den enkelte medicinbruger - men man skal heller ikke være hysterisk, når vi i forvejen lever i et samfund med konstant kemi-påvirkning.

Du vil blive chokeret, hvis der blev lavet en kemigennemgang i dit hjem af maling, møbelstoffer, plastikanalyser osv.

Ja KAN OM NØDVENDIGT ANVENDES.... Og det står der ikke om Otrivin..

Min viden er ganske fin, vil jeg selv mene....

Men brug du bare løs

Jeg lader være...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.