Graviditet og næsespray

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.203 visninger
30 svar
0 synes godt om
5. december 2011

Camulla

Nogle der ved om der kan ske noget ved at bruge næsespray, når man er gravid? 

Der står jo i indlægssedlen at man skal rådføre sig med lægen inden man anvender det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

lio

min læge sagde i sammenhæng af at jeg at jeg tager spray mod allergi at jeg godt må bruge min spray men ikke alm. forkølelses næsespray...

Anmeld

5. december 2011

Camulla

Qoco skriver:

min læge sagde i sammenhæng af at jeg at jeg tager spray mod allergi at jeg godt må bruge min spray men ikke alm. forkølelses næsespray...

Sagde han hvorfor?? 

Anmeld

5. december 2011

Toshiba

Camulla skriver:

Nogle der ved om der kan ske noget ved at bruge næsespray, når man er gravid? 

Der står jo i indlægssedlen at man skal rådføre sig med lægen inden man anvender det...

man "må" ikke..

jeg brugte det hele vejen igennem.. kan ikke undvære det

Anmeld

5. december 2011

HopinWishin

Kender ikke årsagen... Men generelt skal man jo rådføre sig med sin læge mht medicin....

Desuden kan en alm otrivin/Zymellin blive vanedannede, så den til sidst ikke har nogen virkning, andet end sadelig virkning...Man må maks bruge næsespray i 10 dage =)

Ellers må man nøjes med en saltvandsspray... den kan jo også løsne lidt hvis man er forkølet =)

Anmeld

5. december 2011

Camulla

Toshiba skriver:

man "må" ikke..

jeg brugte det hele vejen igennem.. kan ikke undvære det

Nej, jeg har nemlig også brugt det lidt. Kan ikke sove om natten ellers. Men har så dårlig samvittighed. Det var lige før apotekerdamen ikke ville sælge mig det... Vil bare gerne vide hvad det kan gøre ved baby? Og vil virkelig gerne holde op. Det er jo pga. den jeg er forkølet nu. Det er den der fremkalder det, det er en ond cirkel.

Har været afhængig af det i nogle måneder engang for nogle år siden, og der måtte jeg bare tage en "kold tyrker"... 

Kendte en engang som havde været afhængig af det i 8 år!!!

Anmeld

5. december 2011

lio

Camulla skriver:

Sagde han hvorfor?? 

nej, jeg vidste i forevejen at man ikke måtte men troede heller ikke jeg måtte med min allergi-spray så hun kommenterede bare at jeg godt måtte ta den mod allergi men bare ikke det andet så hun sagde ikke hvorfor.

Anmeld

5. december 2011

Camulla

HopinWishin skriver:

Kender ikke årsagen... Men generelt skal man jo rådføre sig med sin læge mht medicin....

Desuden kan en alm otrivin/Zymellin blive vanedannede, så den til sidst ikke har nogen virkning, andet end sadelig virkning...Man må maks bruge næsespray i 10 dage =)

Ellers må man nøjes med en saltvandsspray... den kan jo også løsne lidt hvis man er forkølet =)

Lige præcis, tror det er den der er skyld i "forkølelsen" nu, så det er jo bare en ond cirkel  

Måske jeg skulle prøve med saltvand i stedet ja. Sidst jeg brugte det, virkede det godt nok ikke, men det er vel et forsøg værd igen? 

Anmeld

5. december 2011

Toshiba

Camulla skriver:

Nej, jeg har nemlig også brugt det lidt. Kan ikke sove om natten ellers. Men har så dårlig samvittighed. Det var lige før apotekerdamen ikke ville sælge mig det... Vil bare gerne vide hvad det kan gøre ved baby? Og vil virkelig gerne holde op. Det er jo pga. den jeg er forkølet nu. Det er den der fremkalder det, det er en ond cirkel.

Har været afhængig af det i nogle måneder engang for nogle år siden, og der måtte jeg bare tage en "kold tyrker"... 

Kendte en engang som havde været afhængig af det i 8 år!!!

kender det kun alt for godt... føler jeg bliver kvalt hvis ikke jeg bruger det 2-3 gange om dagen super belastende vane at få....

men så længe det er det eneste "misbrug" jeg har såååå går det

Anmeld

5. december 2011

Camulla

Ingen der ved HVORFOR man ikke må bruge det??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.