Graviditet og næsespray

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2011

HopinWishin

Camulla skriver:

Lige præcis, tror det er den der er skyld i "forkølelsen" nu, så det er jo bare en ond cirkel  

Måske jeg skulle prøve med saltvand i stedet ja. Sidst jeg brugte det, virkede det godt nok ikke, men det er vel et forsøg værd igen? 

Jaeh saltvandsspray/douche/dråber.....

hm.. eller et 'næsehorn' som man skyller næsen med..

Eller ''dampbad'' med lidt pebermynthe olie...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

signe.

Camulla skriver:

Nogle der ved om der kan ske noget ved at bruge næsespray, når man er gravid? 

Der står jo i indlægssedlen at man skal rådføre sig med lægen inden man anvender det...

du må bruge de der saltvandsnæsespray

Anmeld

5. december 2011

HopinWishin

Camulla skriver:

Ingen der ved HVORFOR man ikke må bruge det??

hmm.. der står at overdosering kan nedsætte blodgennemstrømingen i livmoderen....

Anmeld

5. december 2011

Camulla

HopinWishin skriver:

Jaeh saltvandsspray/douche/dråber.....

hm.. eller et 'næsehorn' som man skyller næsen med..

Eller ''dampbad'' med lidt pebermynthe olie...

Ja, det var da også nogle ting jeg kunne prøve i stedet for

Tak for det  

Anmeld

5. december 2011

Camulla

HopinWishin skriver:

hmm.. der står at overdosering kan nedsætte blodgennemstrømingen i livmoderen....

Åhh, gud! Det er slut med det nu så! Puha da...

Anmeld

5. december 2011

Rockertand

Nogle der ved om der kan ske noget ved at bruge næsespray, når man er gravid? 

Der står jo i indlægssedlen at man skal rådføre sig med lægen inden man anvender det...

Graviditet

Må kun anvendes under visse forudsætninger.
Der er data for mere end 2.000 1. trimester-eksponerede uden tegn på overhyppighed af uønsket fosterpåvirkning. Kan ved overdosering nedsætte blodgennemstrømning i uterus. Må ikke anvendes ved tegn på uteroplacental insufficiens.

Det må ikke anvendes, hvis du har tegn på moderkagesvigt, og du må ikke overdosere.

De fleste læger vælger at sige "Nej" for at være på den sikre side (principielt kan de/du jo ikke vide, om der er begyndende moderkagesvigt) - men der er intet til hinder for, at du i en normal graviditet bruger det efter foreskrifterne.

Min læge har et afslappet forhold til det, og der er ingen evidens for, at der kunne være andre bivirkninger end omtalt (overdosering).

Anmeld

5. december 2011

NinaNymannMadsen

man kan få en saltvandsspry det hjælper lidt men ikk meget men det er et alternativ for det må man gerne bruge når man er gravid.

Anmeld

5. december 2011

Rockertand

signe. skriver:

du må bruge de der saltvandsnæsespray

- så kan du lige så godt stikke tungen ud ad vinduet, de virker ikke

Anmeld

5. december 2011

Camulla

Rockertand skriver:

Graviditet

Må kun anvendes under visse forudsætninger.
Der er data for mere end 2.000 1. trimester-eksponerede uden tegn på overhyppighed af uønsket fosterpåvirkning. Kan ved overdosering nedsætte blodgennemstrømning i uterus. Må ikke anvendes ved tegn på uteroplacental insufficiens.

Det må ikke anvendes, hvis du har tegn på moderkagesvigt, og du må ikke overdosere.

De fleste læger vælger at sige "Nej" for at være på den sikre side (principielt kan de/du jo ikke vide, om der er begyndende moderkagesvigt) - men der er intet til hinder for, at du i en normal graviditet bruger det efter foreskrifterne.

Min læge har et afslappet forhold til det, og der er ingen evidens for, at der kunne være andre bivirkninger end omtalt (overdosering).

Årh, så er jeg lidt mere rolig... Tak  

Anmeld

5. december 2011

Camulla

Rockertand skriver:

- så kan du lige så godt stikke tungen ud ad vinduet, de virker ikke

Ha ha, nej, det gør det nemlig ikke. Brugte det lige lidt under min sidste graviditet og det virkede slet ikke nej...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.