HURTIG hjælp barsel slut, den lille starter (kontanthjælp)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2011

Sesse89

Det mener jeg nu ikke der er og hvis så tror jeg at de har forståelse for at der skal være en indkørelses periode.

Fik selv at vide at børn har godt af det på den måde af en ansat fra kommunen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2011

Den lykkelige

Toshiba skriver:

selvfølgelig må du det... det er en naturlig slutning på en barsel at barnet skal indkøres i dagpleje

Håber du har ret.. ja lige præcis... tænker også det jo er en naturlig del af det at passe barnet.. at man også skal indkøre hende i dagplejen.. men nogle regler er bare underlige.. så måske der var noget om det.. men må ringe til kommunen imorgen..

Anmeld

4. december 2011

Janni.

Den lykkelige skriver:

Tak skal du have.. men måske reglerne er anderledes når man er på kontanthjælp..

Kunne faktisk godt forestille mig at kommunen er så snæver synet 

Men umiddelbart vil jeg mene at du har barsel til 16/1 som der står i dine papirer. 

Kommer du lige med en update når du har snakket med dem? 

Afhængig af svaret kan det være jeg skal have fat i min fagforening også. 

Anmeld

4. december 2011

Den lykkelige

Sesse89 skriver:

Det mener jeg nu ikke der er og hvis så tror jeg at de har forståelse for at der skal være en indkørelses periode.

Fik selv at vide at børn har godt af det på den måde af en ansat fra kommunen.

Ok tak... ja man kan da ikke bare smide sit barn hen hos en fremmed en hel dag til at starte med... ville da være synd.. Så man skal jo lige starte stille op...

Anmeld

4. december 2011

AndreasMor84

Selvfølgelig må du køre dit barn ind i DP under din barsel.. din barsel er jo noget du har ret til - og dit barn skal jo starte i DP inden du kan starte på et job eller hvad du nu skal efter din barsel. Man kører jo ik sit barn ind samtidig med at man tager på arbejde efter sin barsel..

Anmeld

4. december 2011

Toshiba

Den lykkelige skriver:

Håber du har ret.. ja lige præcis... tænker også det jo er en naturlig del af det at passe barnet.. at man også skal indkøre hende i dagplejen.. men nogle regler er bare underlige.. så måske der var noget om det.. men må ringe til kommunen imorgen..

du har barsel og denne skal netop bruges til at passe barnet og køre det ind i dagpleje - ellers skal du jo bruge tiden efter barsel på indkøring - den går ikk

Så det er helt korrekt som du har planlagt det..

Du står ikke til rådighed på arbejdsmarkedet i din barsel

Anmeld

4. december 2011

Den lykkelige

Janni. skriver:

Kunne faktisk godt forestille mig at kommunen er så snæver synet 

Men umiddelbart vil jeg mene at du har barsel til 16/1 som der står i dine papirer. 

Kommer du lige med en update når du har snakket med dem? 

Afhængig af svaret kan det være jeg skal have fat i min fagforening også. 

Ja jeg tænker også godt at de kunne have sådan en underlig regel.. Men atså hvad forventer de.. Og hun vil jo kun være væk ganske lidt af gangen.. men jo jeg skal nok skrive hvad de siger imorgen..

Anmeld

4. december 2011

Janni.

Den lykkelige skriver:

Ja jeg tænker også godt at de kunne have sådan en underlig regel.. Men atså hvad forventer de.. Og hun vil jo kun være væk ganske lidt af gangen.. men jo jeg skal nok skrive hvad de siger imorgen..

lyder godt. 

Anmeld

4. december 2011

Den lykkelige

Toshiba skriver:

du har barsel og denne skal netop bruges til at passe barnet og køre det ind i dagpleje - ellers skal du jo bruge tiden efter barsel på indkøring - den går ikk

Så det er helt korrekt som du har planlagt det..

Du står ikke til rådighed på arbejdsmarkedet i din barsel

Nej men jeg kan bare huske at de sagde at man jo så også skulle passe barnet.. men altså man er jo nødt til lige at give hende en blid overgang..

Anmeld

4. december 2011

Den lykkelige

AndreasMor2011 skriver:

Selvfølgelig må du køre dit barn ind i DP under din barsel.. din barsel er jo noget du har ret til - og dit barn skal jo starte i DP inden du kan starte på et job eller hvad du nu skal efter din barsel. Man kører jo ik sit barn ind samtidig med at man tager på arbejde efter sin barsel..

Nej lige præcis.. men jeg har jo ikke noget arbejde og derfor skal stå til rådighed.. men ja min barsel udløber jod. 16/1... så vel først der jeg skal i akivering  SELVOM hun er blevet passet i 14 dage nogle timer af en anden end mig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.