Føles vé-smerter som menstruationssmerter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

Moms

Drømme skriver:

Hej Moms,

Når nu du selv har født, hvordan vil du så beskrive vè-smerterne ?

God weekend !

haha - godt tænkt at spørge om det

Jeg synes ikke, de føles som slemme menstruationssmerter. Det er noget helt andet og jeg vil faktisk sige som pixi-pigen, at det er ligesom krampe.

Smerten fylder hele maven og det spænder over det hele - en stor krampe, der er stigende og siden aftagende i intensitet. Jeg mindes ikke, at jeg havde smerter ned i benene og jeg kan heller ikke sige at lænden sådan var med eller ej - for det var ligesom et helt bredt bælte.

Og det gør satme ondt

Ikke for at skræmme dig :-)

Held og lykke, når du kommer så langt. Jeg håber, det går rimelig hurtigt for dig.

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

komodo

RQK skriver:

Syntes egentlig kun at det var de første veer der føltes sådan. Dem jeg kalder hygge-veer Men når de virkelig tager til synes jeg slet ikke det kan sammenlignes mere, så held og lykke

sådan var det også for mig ved første fødsel..

ved nummer to mærkede jeg overhovedet ikke mine veer, først de sidste 18 minutter hvor jeg skulle presse

Anmeld

8. januar 2012

Moms

Moms skriver:

haha - godt tænkt at spørge om det

Jeg synes ikke, de føles som slemme menstruationssmerter. Det er noget helt andet og jeg vil faktisk sige som pixi-pigen, at det er ligesom krampe.

Smerten fylder hele maven og det spænder over det hele - en stor krampe, der er stigende og siden aftagende i intensitet. Jeg mindes ikke, at jeg havde smerter ned i benene og jeg kan heller ikke sige at lænden sådan var med eller ej - for det var ligesom et helt bredt bælte.

Og det gør satme ondt

Ikke for at skræmme dig :-)

Held og lykke, når du kommer så langt. Jeg håber, det går rimelig hurtigt for dig.

Moms

Undskyld, det var Sissel, der beskrev dem som kramper.

jeg glemte at sige, at i starten, da véerne begyndte at forme sig og komme regelmæssigt, var det som slemme menstruationssmerter.

Og når man så ligger der - som førstegangs fødende - og lider og tager tid, synes man det gør rigtig ondt og på et tidspunkt tror man, at nu er man tæt på at føde så ondt gør det - og så bliver det bare endnu værre..

Moms

Anmeld

8. januar 2012

Muffinmus

mine startveer var som de slemmeste menssmerte jeg har prøvet...dvs panodil ingen effekt havde what so ever...

De efterfølgende veer lidt lige som dem, men bare meget meget værre.

Anmeld

8. januar 2012

MorDk

Jeg sys de minder og menses smerter bare MANGE GANGE VÆRRER

Anmeld

8. januar 2012

hautecouture

Jeg synes slet ikke det kan sammenlignes. Har altid synes mine mens smerter, mindede lidt om krampe - bare i underlivet...

Veer synes jeg slet ikke jeg kan beskrive - det stak og jog, hos mig, mere i lænden end i underlivet - vil måske mere sidestille vesmerter, som hvis man har virkelig ondt i ryggen... sådan var det i al fald for mig

presseveerne var kun slemme da jeg ikke måtte give efter, det er ren lettelse når de kommer og JM siger: Så tager du en dyb indånding og så presser du alt hvad du kan ligeså snart du kan mærke den kommer"

AAAAAHHHHHH

Anmeld

8. januar 2012

Tanas

Nu er det mange år siden men da jeg oplevede at have veer føltes det mere som mavekneb gange 10......altså som om man havde spist noget man ikke kunne tåle ( dog uden renden på toiletet delen ) Da jeg fik veer havde jeg dem i 4-5 timer ca hvor de de første timer kom regelmæssigt med 5 min mellemrum. De aftog så og blev mere uregelmæssige. Da jeg kom på fødegangen havde jeg stadig nogenlunde regelmæssige veer de kunne måle og jeg var mellem 2-3 cm åben. Dagen efter var der intet og jeg fik mit planlagte kejsersnit ugen efter ( det blev så rykket så jeg kom til hurtigere )

Jeg er en af de kvinder der lider af rigtig kraftig mens hvor jeg virkelig er i smertehelvede. Er sengeliggende et par dage, kaster op, besvimer osv og jeg plejer altid at sige at jeg vil MEGET hellere have veer end menses smerter.....Men nu havde jeg jo også kun hygge veer selv om de da også bed lidt

Anmeld

8. januar 2012

Raj

komodo skriver:

sådan var det også for mig ved første fødsel..

ved nummer to mærkede jeg overhovedet ikke mine veer, først de sidste 18 minutter hvor jeg skulle presse

Årh så var du da heldig! Jeg skulle lige have de slemme veer i 12 timer før jeg måtte presse. Men man gør det jo med glæde igen

Anmeld

8. januar 2012

komodo

RQK skriver:

Årh så var du da heldig! Jeg skulle lige have de slemme veer i 12 timer før jeg måtte presse. Men man gør det jo med glæde igen

ja jeg var også vildt forundret, og overrasket da jeg stod på sygehuset med regelmæssige "plukveer" og jordemoderen fortalte mig at jeg var i fødsel  ...

Ja man gør det med glæde, men man får jo også det mest fantastiske ud af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.