Føles vé-smerter som menstruationssmerter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2011

BinaMor

til det med presseveerne.

når man ligger med udvigelsesveer skal man bare ligge og tage imod. man er forsvarsløs. man skal bare ligge og tage imod smerterne. én efter én.. men når presseveerne kommer kan ens krop endelig arbejde med. man kan gøre noget for at få smerten væk. kroppen kan mærke at man skal presse og det kan man ikke lade være med.

så det med befrielsen er at man kan arbejde. at man ved det snart er slut, at man kan se en ende på det. men mest af alt det med at man endelig kan gøre noget andet end at tage imod.

de små veer føles som mens smerter. dem hvor man går fra lukket til et par cm åben.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2011

Carslund

Mens smerter kan jo variere rigtig meget. Jeg mærker ikke rigtig at jeg har mens...

Mine åbningsveer var det man kalder tortur. Jeg følte at min krop fra navlen og ned var ved at dele sig fra min overkrop. Derfor sagde jeg også jatak til en EPI... "give me- give me"....

Da barnet så kom ned til der hvor jeg måtte presse gjorde det slet ikke ondt længere. Jeg kunne faktisk ikke mærke smerten, bare at jeg på en måde havde en enormt stor "pølse" på vej ud...jeg kunne mærke at det gik fremad for hver ve og "plop" så var han hos mig..

Jeg kunne presse 10 børn ud af mig hvis jeg bare blev fri for de åbningsveer....

pøj pøj

Anmeld

3. december 2011

serinasmor

hmmm ...

hvordan de føltes er svært at forklare ..

i hvert fald var jeg ikke i tvivl da plukkeveerne endelig blev rigtige veer ..

jeg kunne ikke stå op men var nødt til at knække sammen og puste (sidde/ligge) eller stå of hænge op ad væggen ..

Anmeld

3. december 2011

SussieThyssen

Moms skriver:

Jeg har hele tiden troet at vésmerter føles som menstruationssmerter - bare meget værre selvfølgelig.

Nu er jeg pludselig kommet i tvivl. 

Moms 

Ikke nødvendigvis.

Nogle føler slet ikke veer som veer, så dem kan det jo komme helt bag på hvis de pludseligt går i fødsel.
For andre der fløles det som et jernbånd, der lægger sog rundt om maven og går ned i lårene som vokseværk.

Fakta er, at for mange føles opstarten som mensagtige smerter, men ikke for alle.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. december 2011

Fenja09

Moms skriver:

Hej og tak for dit svar.

Det ser ud til at de fleste kan sammenligne vé-smerterne med menstruationssmerter, selvom jeg ikke har fået så mange besvarelser igen.

Jeg er 39+4 i dag og havde i nat to episoder med menstruationslignende smerter. Ikke kraftige men denne gang af længere varighed end sidst.

De fleste beskriver pressevéerne som en befrielse, men de gør alligevel ondt..? Kan du prøve at beskrive hvordan?

Moms

Det er godt nok svært at forklare hvordan presseveerne føles og tror også at det er meget individuelt. Men jeg oplevede de første veer som menses smerter, så fik jeg koblingsveer, hvilket var de aller værste. Simpelthen uudholdeligt! Og da jeg så havde åbnet mig 10 cm føltes det som at man skulle på toilet. Det gør stadig ondt, men slet ikke på samme måde - eller også gør det lige så ondt, men fordi man kan få lov at presse tænker man nok ikke så meget over selve smerterne. Det eneste man tænker over er at få babyen ud

Jeg fødte også på relativt kort tid - tog mig 3 timer alt i alt.

Anmeld

3. december 2011

Moms

Hvor er det dejligt med så mange svar.

Og så er det rigtig spændende at få nogle beskrivelser.

Jeg synes, det her er en rigtig god tråd

Håber på flere svar og tusind tak for dem, der er kommet indtil nu.

Moms

Anmeld

3. december 2011

Filippa & Liva

Jeg synes ikke veerne føltes som mens smerter, det er svært at forklare hvordan de føltes men en enorm smerte i maven og lænden som ikke kan beskrives med ord ... men der kommer noget vidunderligt ud af det !

Anmeld

8. januar 2012

Drømme

Moms skriver:

Hvor er det dejligt med så mange svar.

Og så er det rigtig spændende at få nogle beskrivelser.

Jeg synes, det her er en rigtig god tråd

Håber på flere svar og tusind tak for dem, der er kommet indtil nu.

Moms

Hej Moms,

Når nu du selv har født, hvordan vil du så beskrive vè-smerterne ?

God weekend !

Anmeld

8. januar 2012

Pixi-pigen

Sissel skriver:

Jeg synes ikke det føles som mens smerter.. Jeg synes faktisk at det er rigtig svært at forklare, nu når jeg tænker over det.. Hvis jeg skal sammenligne det må noget, så må det være en krampe. Den der følelse af at det spænder sådan.. Og så sidder det rigtig meget i ryggen.. Det var jeg slet ikke forberedt på første gang..

Lige mine ord

Anmeld

8. januar 2012

Filippa & Liva

Jeg synes de små opstartsveer føltes lidt ligesom menstruationssmerter men de rigtige veer når fødslen rigtig gik i gang, NEJ - det var en ubeskrivelig smerte som ingen ord kan beskrive.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.