Hvor meget sover jeres 2 års barn ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.979 visninger
26 svar
1 synes godt om
3. marts 2008

Pia.

efter mads er startet i børnehave er han ikke så glad for at sove om eftermiddagen mere (han virker faktisk heller ikke træt, selvom man skulle tro det)
jeg henter ham jo i børnehaven kl. 11.30 hver dag og så burde han jo være super træt og have brug for en lille lur, men det er han bare ikke... jeg forsøger at putte ham men han snakker og synger bare der ude... Han er på ingen måde ked af det og efter en times tid tager jeg ham op igen - han har så ikke sovet men hvilet lidt... han bliver ikke træt i løbet af dagen og det syntes jeg da er utroligt...
Hans søster var heller ikke mere end 2 år da hun stoppede med at sove, men hun blev så til gengæld super træt ved spisetid, det gør han ikke engang... han bliver puttet kl. 19.00 og sover ca. 12-13 timer (bliver tit vækket fordi Mikkel skal være i skole 8.35)

Hvor meget sover jeres børn om eftermiddagen og mærker I også en ændring her ved 2 års alderen....

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2008

A.I.G.

Min datter på 2½ sover 21.30-08/09.00 og så igen fra 13-15

Hun har lige taget et tilbageskridt, fra at hun ikke sov men hvilede midt på dagen.

Anette

Anmeld

3. marts 2008

Tullebobs

Simon (2 1/2) svinger meget i sit søvnbehov lige for tiden. Han sover gerne fra 20 til 6.30, men vågner ofte flere gange om natten, og jeg tror, at det må skyldes, at der sker så meget med ham i øjeblikket. Hans udvikling er enorm lige nu, og han er så bevidt om alt hvad han oplever, og har et stort behov for at tale med os om det, og jeg tror at den rivende udvikling nogle gange gør, at han har svært ved at finde ro. Man skulle jo så tro, at han så virkelig har behov for en god lur midt på dagen, men nej. Nogle dage sover han ikke (heller ikke i dagplejen), og ellers så sover han en lille lur på 40-60 min. Så jeg tror snart, at han er klar til at springe middagsluren over.

Jeg troede, at søvn-bøvl var noget der hørte babyer til, men har måttet sande, at osse 2 årige er uforudsigelige på det punkt:D

Kram fra Trine som ville give meget for en hel nats søvn uden forstyrrelser:P

Anmeld

3. marts 2008

Pia.

A.I.G. skriver:

Min datter på 2½ sover 21.30-08/09.00 og så igen fra 13-15

Hun har lige taget et tilbageskridt, fra at hun ikke sov men hvilede midt på dagen.

Anette

Hej Anette.

det er da sent hun sover, kan I virkelig godt holde hende vågen så længe, Mads er helt færdig når klokken slår syv og det er han om han har sovet eller ej....

Men så kan jeg se hun sover dejligt længe om morgenen.... *S*

Tak for dit svar.

Knus Pia.

Anmeld

3. marts 2008

MorCamilla

Hejsa...

Mikkel sover gerne 2 til 3 timer til middag... og fra 19.30 til 07 - 08 om morgenen... :) Luksus dreng vi har... :D Han har et stort søvnbehøv og har ingen problemer med at falde i søvn, så lange han har sin nullerpude og sin sut...

Knus fra Camilla.

Anmeld

3. marts 2008

Pia.

Tullebobs skriver:

Simon (2 1/2) svinger meget i sit søvnbehov lige for tiden. Han sover gerne fra 20 til 6.30, men vågner ofte flere gange om natten, og jeg tror, at det må skyldes, at der sker så meget med ham i øjeblikket. Hans udvikling er enorm lige nu, og han er så bevidt om alt hvad han oplever, og har et stort behov for at tale med os om det, og jeg tror at den rivende udvikling nogle gange gør, at han har svært ved at finde ro. Man skulle jo så tro, at han så virkelig har behov for en god lur midt på dagen, men nej. Nogle dage sover han ikke (heller ikke i dagplejen), og ellers så sover han en lille lur på 40-60 min. Så jeg tror snart, at han er klar til at springe middagsluren over.

Jeg troede, at søvn-bøvl var noget der hørte babyer til, men har måttet sande, at osse 2 årige er uforudsigelige på det punkt:D

Kram fra Trine som ville give meget for en hel nats søvn uden forstyrrelser:P

Tja.... det kan der jo være noget om at der sker så meget for dem lige nu - for det gør der jo også med Mads, han oplever jo en masse nyt i børnehaven selvom han kun er der få timer, så suger han jo alt til sig... - det havde jeg ikke lige tænkt på.. han sov nemlig til middag både lørdag og søndag, men ikke hele sidste uge og igen i dag.... så mon ikke det er derfor.... ??

Knus Pia & tak for dit svar.

Anmeld

3. marts 2008

Pia.

MorCamilla skriver:

Hejsa...

Mikkel sover gerne 2 til 3 timer til middag... og fra 19.30 til 07 - 08 om morgenen... :) Luksus dreng vi har... :D Han har et stort søvnbehøv og har ingen problemer med at falde i søvn, så lange han har sin nullerpude og sin sut...

Knus fra Camilla.

dejligt Camilla
Ja I har da en søn med et godt sove hjerte... men det syntes jeg nu også Mads har, med hans 12-13 timer natte søvn og så 7-9-13 vågner han ALDRIG om natten....

Mads har også en "nusser" (det er et baby hovedpudebetræk) og så hans elskede sut... Nusser hedder dog Nuffer - det kaldte han den før han kunne sige nusser - så nu hedder den bare Nuffer *SS*

Anmeld

3. marts 2008

Githa

Patrick har så valgt at sove efter han blev 1 år og nærmest aldrig da han var under...:$

Han har lige sløjfet morgen/formiddagsluren i DP hvor han fik lov at sove 1 time. Men den er DP ved at vende ham fra, det er jeg rigtig glad for.

Til middag sover han som regel 2 til 3 timer og oftes 3 ;)

Men det skal lige siges, at det er når han er i DP og ikke herhjemme. Der sover han ca. 1½ til middag og thats it.

Han kommer i seng kl. 19/19.30 og står op mellem 5.30/6.30.

Ja det er ikke helt til at regne med(L)

Anmeld

3. marts 2008

Pia.

Githa skriver:

Patrick har så valgt at sove efter han blev 1 år og nærmest aldrig da han var under...:$

Han har lige sløjfet morgen/formiddagsluren i DP hvor han fik lov at sove 1 time. Men den er DP ved at vende ham fra, det er jeg rigtig glad for.

Til middag sover han som regel 2 til 3 timer og oftes 3 ;)

Men det skal lige siges, at det er når han er i DP og ikke herhjemme. Der sover han ca. 1½ til middag og thats it.

Han kommer i seng kl. 19/19.30 og står op mellem 5.30/6.30.

Ja det er ikke helt til at regne med(L)

Også mange tak for dit svar, det var sødt af dig.
ja jeg kan se der er stor forskel på hvor meget søvn behov de små har...

Jeg fortsætter med at putte Mads bare det han hviler lidt må jo også betyde noget....

Knus Pia.

P.s har svaret i posten - og tusind tak for hjælpen ;) - finder dem nok en dag... *S*

Anmeld

3. marts 2008

Villa

Vores dreng har aldrig været sovelysten. Selvom vi har puttet ham tidligt, er det aldrig lykkes os at få ham til at falde i søvn før kl.21

Det har været meget forskelligt hvilke tidspunkter han vågnede på, men alt imellem kl.06 og 09

Siden han var 2 år, er det ikke lykkes nogen at få ham til at sove til middag. Han har altid været en meget nem og skøn dreng :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.