Blowing off steam...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2009

Rasmine

BM:
Jeg mener altså godt man KAN få tvangsindlagt folk, hvis de er til fare for sig selv.
På en gul seddel, eller hvad det hedder.
Kan evt. spørge min svigerfar, hvis det har interesse?

Det er da ikke til at holde ud det her, tænker på dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2009

ka li ja

åhhh for helvede søde!!!
ja de mennesker der sidder og burde være der for folk med problemer, er i mange tilfælde, folk som ingen menneskelig fornemmelse har!!!!!!

jeg kender en der har været ved at tage livet af sig selv, men blev opdaget at kæresten, og han kørte hende på psyk i risskov... men nej de ville da ikke indlægge hende, for hvis ikke hun havde taget livet af sig selv endnu, så kunne det vel vente til på mandag, så kunne hun komme til egen læge!!!
hvad fanden sker der????????????????

hvad så? hvor er din mor nu? og hvordan har hun det?
jeg ved overhovedet ikke hvordan jeg skal hjælpe dig, men hvor er det bare noget lort....

det værste er, at man som datter til sådan en person, har lyst til at tage mor med hjem og passe på hende, men ens hovede og familie kan ikke kapere endnu et "barn", som skal ha SÅ meget opmærksomhed. uanset om det er ens mor eller hvem det er, så dræner det en fuldstændig

men jeg kender lidt til hvordan du har det søde. så hvis jeg kan hjælpe må du ALTID skrive.

kram fra mig

Anmeld

23. februar 2009

Loggidut

Ja så sku fanden i helvede da.....

Sikke en omgang du har været igennem...altså den der skadestue...dem har jeg engang bidt skeer med, hvor det handlede om min storebror, som havde forsøgt at tage livet af sig selv i en brandert, ved at æde piller...han opsøger en underbo, som ringer 112, min bror fortryder, stikker af fra ambulancen, og ud over markerne...senere finder politiet ham, død stang drukken...jeg bliver kontaktet fordi jeg har efterlyst ham, da underboen havde kontaktet mig, og jeg får langt om længe overtalt min far til at hjlkpe ham for nummer 117. gang.
Jeg kontaktede så den sociale skadestue, som faktisk afviste at hjælpe manden, med mindre at han selv var med på den...så vi måtte køre, og forsøge at overtale min bror til at lade sig indlægge, og alt i alt ender det ud med at han stikker af, mens bilen køre, i bedste westernstil!

hvad fanden er det...hvis manden selv er med på ideen...jammen for helvede, han er jo til fare for sig selv!

så jeg ved kun udmærkedet hvad du er oppe imod, din mor er selvstændig, og du kan praktisk talt intet gøre!

øh jeg vil lige understrege at det her ikke er et, få ondt af mig BM indlæg...slet ikke, for jeg har cuttet alt kontakt til min bror, da jeg simpelthen ikke magtede at spille mor over for min bror, som er ældre end mig (lang historie, som også omhandler at det gik ud over mine børn, og derfor cuttede jeg kontakten med ham) Det her indlæg handler mere om at jeg kun alt for godt ved hvad du skal kæmpe mod!

Der er så meget gøgl, for pårørende, men det er sgu lige som om at det går fløjten når man virkelig skal bruge akut hjælp!
Du har jo ikke behov for en belæring om dig og dat, du har behov for at nogen griber ind og gør noget!
og nu skal jeg fortælle dig en hemlighed...som slet ikke er så hemlig!
du skal overlade din mor til hende selv, helt og aldeles, og her mener jeg ikke på nogen ond måde!

Så lang tid du magter at fortsætte, så koster det ikke systemet noget...så var jeg dig, så opsøgte jeg hendes læge (håber det er den samme som din) og siger: Sådan makker, nu ryger jeg ned på det her, og det vil jeg ikke, så min mor har ingen hjælp fra mig af mere...nu er hun i dine hænder, og byrden ligger på dine skuldre! skrid, luk døren, og lad ham sidde med den dårlige samvittighed!

så lang tid du bliver ved med at kæmpe...så længe er hun ikke deres ansvar, forstå mig ret!

du skal meget mere ud af det spil, end du har været ind til nu, bare hvordan jeg ser det...overlad ansvaret til dem, som i virkeligheden skal og kan hjælpe hende!

nu kan du jo så nok forstå hvordan det gik for mig, og mine unger, lov mig det ikke kommer dertil, for det er du bare for god til!

og så på din fødselsdag...tsk!

du får det største knus fra mig af, for jeg forstår dig så inderligt, men jeg tror altså det er på tide du slipper lidt af taget i alt det ekstraarbejde andre har påført dig, bare hvordan jeg ser det.

Uh det lyder sgu hårdt, men det er jo slet ikke sådan ment...det ved du, og det tog dælme mig lang tid at komme dertil hvor jeg måtte erkende at jeg intet kunne stille op, og at det nu begyndte at gå for meget ud over mig og min familie...nogle gange skal man altså passe på ikke at holde for meget fast på dem der er ved at drukne, for det kan ende med at de trækker en ned...

aj giver det mening det her?
well, kan du lave alen lange indlæg...så kan jeg sgu også

Anmeld

23. februar 2009

Tynen

Kære, kære BM!

Jeg vil lige kort sige at jeg har læst dit indlæg, og håber det er ok at jeg giver mit besyv med imorgen?!
Burde gå seriøst i seng da jeg har en NF-scanning kl. 8 sharp imorgen tidlig.

Jeg håber virkelig du er ved godt mod!
Om jeg fatter hvor du har alt dit overskud fra - Synes du har været igennem så meget på det sidste!

Vil bare sige at jeg tænker på dig - Du har slet ikke fortjent alt det modgang der har været!

Anmeld

23. februar 2009

linemus

For fa'n hvor bliver jeg harm over, at de kan behandle dig på den måde, når du beder om hjælp. Sikke noget værre vås at komme med... tsk tsk. Hvor er det flot, at du blev ved og tilsidst fik hende indlagt, så du kan slappe lidt af og lade andre passe på hende.

Det lyder til du trods alt har fået en dejlig fødselsdag tilsidst trods alt det roderi med umenneskelige instanser.

Tænker på dig.

Stort knus Line

Anmeld

23. februar 2009

linemus

Og forresten: Birgitte x2: Sikke nogle utroligt lækre fastelavnsbørn I holder jer

Anmeld

23. februar 2009

birgittemarie

Kæreste tøse.

Tusind tak for alle jeres tanker; det varmer virkelig oven på sådan en dag.

Bacon: Jeg vil meget gerne høre, hvordan man bærer sig ad med at tvangsindlægge folk! Har talt en del med Michael om det i dag og vi kom til den konklussion, at det nok ikke kunne lade sig gøre uden at få hende umyndiggjort og det ville nok være en lang retslig proces, som derfor ikke kunne hjælpe noget på problemet nu og her og desuden ville det sgu også være lidt meget at gøre ud af det, når hun jo er fint fungerende i pæren, når hun ellers er ædru...

Kalaha: Hold k for en historie med hende, du kender, der forsøgte selvmord! Mand. Hvad pokker sker der i hovedet på sådan et mensch, der sidder og taler sådan til syge mennesker?

En lille update:
Lægen fik indlagt min mor på hospitalet, så nu ligger hun på Århus sygehus og jeg har talt med en sød sygeplejerske et par gange, som har holdt mig orienteret om, hvordan det er gået i løbet af dagen.
Jeg har også lige talt med hende selv og hun er ved at være klar i mælet igen, omend hun stadig er noget snøvlet at lægge øre til... Du fredsens, hvor må hun have drukket meget for at have opretholdt den brandert fra ved 19-tiden i går aftes, da hendes gamle lejer kom og hældte hendes stash ud.

De har lovet mig på hospitalet, at de enten beholder hende eller får hende sendt et andet sted hen = at de i hvert fald ikke sender hende hjem, før jeg kan komme og hente hende og køre hende ned til det alkoholbehandlingssted, jeg talte med i formiddags. Så det er fandeme en lettelse!

Loggi: Tusind tak for at du forsøgte at komme op på siden af længden på mit indlæg - men dit skriftstykke er stadig pygmæisk ved siden af mit.
Det gav igen god, god mening, det du skrev. Frygtelig historie med din storebror og jeg er imponeret over, at du cuttede ham ud af dit liv! Det bliver også nemmere, når det pludselig handler om ens børn, synes jeg. Dem kan man sørme godt finde ud af at skære personer ud af sit liv for!

Du har helt ret i det med, at de druknende kan risikere at trække én med ned, når man forsøger at redde dem.
Og hun har såmænd også tit gjort det.
Men det er som om, jeg er blevet stærkere på den konto efter jeg selv er blevet mor, fordi min egen mor nu har været nødt til at vige pladsen som mit primære ansvar. Og efter Michael havde sine store SE MIG anfald i efteråret er hun endda rykket helt ned på en tredje plads.
Det har hjulpet mig til at blive knapt så personligt påvirket af, hvordan hun har det. Altså, selvfølgelig bliver jeg ked af det og bange for, at der sker hende noget, men tidligere er jeg virkelig gået i brædderne af angst og vrede og bekymring for hende og det gør jeg i hvert fald ikke mere.

Både min far og Michael nævnte også - på hver deres meget forskellige måde, at jeg måske burde give helt slip på hende. Min far mente, at jeg skulle sige, at jeg var træt af hende, at jeg havde gjort alt, hvad jeg kunne og at hun nu kunne sejle sin egen sø og drikke sig ihjel, hvis det var det, hun ville... Min far er ikke helt galt på den, selvom han er en hård banan. Men han har selvfølgelig også bakset med hende i mange år og har måttet give op.

Michael spurgte, hvordan jeg ville have det med at sige farvel til hende. Og om jeg havde overvejet, hvor fri, jeg ville føle mig, hvis jeg ikke havde ansvaret for hende længere.
Det satte mange tanker og følelser i gang om min barndom, som jeg tror, jeg har jagtet - altså det af den, jeg har mistet - ved at forsøge at holde hende ovenvande igennem årene. Hele tiden har jeg haft det håb om, at hun skulle blive min mor igen. Min mor fra da jeg var helt lille og give mig al den kærlighed og opmærksomhed, som hun ikke kunne fra jeg var en 8-10 år og frem.
De tanker fik mig til at stortude med næsen nede i en gammel bog om børnefødselsdage, min mor og jeg altid kiggede i, når det var ved at være tid til at planlægge min fødselsdag. Nøj, hvor jeg hylede, mens jeg fortalte om bananbåde og lagkager og Michael var så sød til at lytte og kigge på billederne af alle fødselsdagsherlighederne i bogen og sige de helt rigtige ting til mig, så jeg bare kunne sidde og barne-hyle over, at jeg måske aldrig fik sådan nogle frugtfiduser og hurlumhej af min mor igen.

Nå. Hvor om alt er, er jeg sikker på, at det ganske givet også ville hjælpe hende, at stå med hele ansvaret for sig selv og sit liv. Det kræver bare, at hun lige er uden for livsfare, synes jeg for jeg ville sgu ikke kunne leve med, at hun døde, efter jeg havde bedt hende sejle sin egen sø.
Og desuden er det også skidesvært, fordi hun netop har været ædru og min egen søde, kloge, elskelige mor igen de sidste 3½ år og jeg kan ikke få mig selv til at give slip på hende efter det, fordi hun er blevet deprimeret og er begyndt at drikke igen. Og slet ikke, når jeg ved, hvor meget hun hader at drikke og have det sådan som hun har haft det i nogle måneder nu...

Men både du Loggi, Michael og min far har stadig væk ret i, at det bedste i den perfekte verden ville være, hvis jeg kunne give slip på hende... Måske...

Nu gjorde jeg det sgu igen. Overbelæssede indlægget med vidtløftig tale frit fra leveren.
Igen tak alle sammen for alle jeres kloge og opbyggelige ord!

Knus fra Birgitte, som nu vil smække mig i fifaen og se films med husbonden.

Anmeld

23. februar 2009

birgittemarie

Tyns: Tusind tak for dine øjne og ord. Og øjne ville til hver en tid også være rigeligt forlangt, når man laver sådan et sindssygt langt indlæg, som det her!

Og Stella er svært kær på dit profilbillede med køllen i hånden. Hvor er hun dygtig!
Held og lykke til scanningen i morgen!! Hvor bliver det spændende

Line: Kære du, også tusind tak for dine ord og ja, jeg har heldigvis haft en fin fødselsdag alligevel. Det bliver i hvert fald en af de fødselsdage, jeg nok sent vil glemme.
Jeg har også læst din dejlige mail i dag og blev meget glad for den og no worries med sene svar! Jeg er selv stor-ekspert i sene svar, så jeg lagde ikke engang mærke til, at der var gået lang tid.
Jeg svarer dig bare lige i morgen, for NU skal jeg simpelthen hen at se film!

Knus fra Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.