Sundahl88 skriver:
Jeg er helt med på at jeg ikke kan bestemme hvad han gør når hun er hos ham.
Men jeg mener bare at der er visse emner og beslutninger man som forældre er nødt til at være enige i og støtte hinanden i.
Blandt andet disse:
Ble stop
Suttestop
Mobiltelefon
Skole
Huller i ørene
Pas/Rejser
Fester
Alkohol
osv. osv. osv.
Der er selvfølgelig nogle ting jeg ikke kan bestemme selv, men der er bare ting man skal tage stilling til sammen.
Og det vil han ikke. Han vil køre sin egen sti og jeg skal køre min egen efter hans mening.
Man kan jo vende den om og sige, at du - set med hans øjne - ikke støtter HAM i, at hun stadig skal bruge sut. Og sådan vil det jo være med alting - at blive enige betyder, at den ene part må give sig, og det skal helst ikke være den samme hver gang. Måske føler han selv, at han har gode argumenter for det med sutten, og at din definition på enighed er, at han skal rette ind - hver gang.
Jeg aner ikke, hvordan man opnår den ideelle situation, hvor forældrene hver gang når til enighed, uden at den ene part føler, at han/hun altid skal bøje af og rette ind. Jeg tænker bare, at uanset, hvor meget I kan nå til enighed om, at I skal være enige, så vil hvert eneste nye "emne", I skal tage stilling til, udfordre jer - for sandsynligheden for, at I begge mener det samme om mobiltlf., alkohol osv. er nok ikke så stor. Det kan være svært nok for samlevende forældre at blive enige om.
Måske er det vigtigt, at du får fortalt og vist ham, at du også er i stand til at give dig, og at han ikke skal frygte, at du til enhver tid vil mene, at du bedst kan vurdere, hvad der skal ske hvornår. For hvis han først har fået indtryk af, at du vil være "overdommeren" hver gang, vil han formentlig slet ikke forsøge at gå i dialog om tingene.
- Og jeg hverken kan eller vil tage stilling til det med sutten, da jeg jo ikke aner, hvorfor han har den holdning, han har til dette.