Hvad er fælles forældremyndighed for dig/jer?
Betyder det at man hver især skal opdrage sit barn som det passer en selv og ikke have nogle fælles regler og retningslinier for hvad ens barn kan, skal og må?
Hvilke emner er vigtige at få på plads og være enige om??
Grunden til al denne frustration er problemer endnu engang med min x som er far til vores datter.
Opsumering: Vi gik fra hinanden for 2 år siden. Han mente ikke jeg var egnet som mor, men kommunen som var indover sagde at hun skulle bo hos mig pga hans job dengang og han fik så temmelig meget samvær. det blev ændret i statsforvaltningen til mindre og det har egentlig kørt fint. Så flyttede jeg til en anden by og vores datter skiftede institution. Det medførte at han slæbte mig i retten og mente jeg var uegnet og at hun skulle bo hos ham! Sagen er nu afgjort og jeg vandt. Jeg har papirer på at min datter har det godt hvor hun er og at jeg derfor er primærforsørger!
Da sagen blev afsluttet begyndte vi at kunne snakke om fleksibilitet i form af at bytte samværsweekender når det var nødvendigt.
Sagen er den:
Vores datter bliver 3 år i næste måned. Hun har siden hun var 2,5 år øvet i at gå uden ble og bruger faktisk kun ble nu når hun sover eller er ude i længere tid. Jeg mente derfor at det var tid til at smide sutten som hun kun har haft når hun skulle sove. Jeg foreslog at vi tog hendes sutter 1. advent (27. november). det gik han med til og jeg fik "alle" sutterne med da jeg hentede hende dagen før. Vi gjorde sutterne klar til julemanden og natten gik rigtig godt. Hun sov efter en time uden sut og vågnede 2-3 gange i løbet af natten men sov hurtigt igen. Så det gik over al forventning. Hun sover derfor ikke med sut mere - hverken her eller i børnehaven.
Min x er i mellemtiden kommet på andre tanker og mener at det er for meget for hende både at skulle af med ble og sut og mener hun bliver stresset over det! Så nu vil han fortsat give hende sut når hun er hos ham hvis hun beder om den! Hun har ikke været hos ham endnu siden vi stoppede med sutterne så han har ikke oplevet det endnu, men jeg ved at hun vil spørge efter sine sutter for at tjekke sin far af! Og jeg er så frustreret over at han skal ødelægge alt hvad vi har opnået her og jeg er bange for at det gør hende rigtig forvirret og utryg!
Han har udtalt sig om at han har sine regler og jeg har mine! og han mener ikke at han modarbejder mig (på trods af vi havde en aftale omkring sutterne). Han ændrede mening fordi han havde snakket med nogle andre som også var forældre!
Det er ikke første gang! Da vi gik fra hinanden var vi enige om tingene efter en lang snak, men efter han havde talt med sin mor og søster var det en helt anden historie. Han har modarbejdet mig med hensyn til bleer og jeg tror ikke at han gør en indsats hos ham. Han stiller hele tiden spørsmålstegn til mine evner som mor!
Jeg har prøvet at tale ham til fornuft men jeg kommer ikke igennem. Børnehaven mener også at han skal støtte op om det med sutterne især når han har lavet en aftale med mig.
Jeg mener at når man har fælles forældremyndighed så er der ting man er nødt til at være enige i og støtte hinanden og der må være nogle fælles regler for hvad barnet kan, må og skal!
Er jeg helt ved siden af?
Hvor kan jeg få noget hjælp til at få aftaler på plads med min x?
Jeg kan jo ikke forhindre ham i samvær, men han skal ikke ødelægge alt fordi han er en kujon!
Hvis det ikke snart bliver bedre og han får øjnene op for hvad det vil sige at have fælles forældremyndighed så kan jeg ikke se andet end at søge fuld forældremyndighed for jeg gider ikke disse kampe hver eneste gang!! Ved godt det ikke hjælper på sagen med sutten, men vi skal igennem mange beslutninger SAMMEN gennem de næste mange år og det skal man sku være 2 om!
Er så frustreret! Håber nogle kan hjælpe!