Dilemma; tøseferie, ja/nej???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2011

Maria-s

Sofia skriver:

Det synes jeg helt sikkert du skal gøre, det lyder da bare som en super fed tur. Jeg ville rigtig gerne til Istandbul! Er der andre af dine veninder der har børn? Til den tid er Noah jo også startet i vuggestue og du ville alligevel ikke være sammen med ham 24/7.

Ihh, ferie er skønt, synes du skal tage afsted!

Nej der er ingen af de andre der har børn, tror også det er derfor de ikke helt kan sætte sig ind i hvorfor jeg er så splittet....

Ja jeg ved jo godt at til den tid er barselsboblen sluttet for længe siden  og det er måske også DET der gør at jeg er i tvivl???? For så ser jeg ham jo nærmest SLET IKKE!!.......  (Det gik lige op for mig i går da jeg fik brev om dagplejeplads at jeg rent faktisk SKAL tilbage på arbejde og undvære min dejligste dejlige skat alt for mange timer i døgnet!!)

Men joooo jaaaaa en tøsetur med dejlige drinks, tøsesnak 24/7 og shopping amok er jo heller ikke at fornægte.... Og jeg vil jo sikkert fortryde det hvis jeg IKKE tager med.... (???????)

Åhhhhh H V O R F O R kan jeg ikke bare lige vinde 100 mio kr. Så kunne jeg gå herhjemme til jeg ikke GAD mere og så ellers bare gøre hvad jeg havde lyst til! drømmedrømmedrømme..........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2011

Maria-s

Mettemus skriver:

I hvor jeg kender det dilemma, det er ikke så længe siden jeg selv stod i det - dog kun fire dage, men alligevel. Jeg tror, jeg ville gøre det. Istandbul skulle være en superfed by, og det blir helt sikkert skønt, skønt, skønt med tøsetur og alenetid, og Noah blir jo hjemme og hygger med far + VS som normalt.

Men hvad siger din mavefornemmelse? Hvor længe kan du vente med at bestemme dig?

De andre vil meget gerne bestille flybilletter her i Dec. for de er vist ret billige, men jeg synes jo bare ligesom ikke jeg er i stand til på nogen måde at beslutte noegt som helst før jeg igen er begyndt på arbejde (eeeejjjj jeg ser virkelig ikke frem til den dag lige nu???????)

Men jeg skal jo nok bare tage mig sammen og så få sagt JA. JEG skal jo også huske at leve  også uden at det hele drejer sig om Noah.

JEG HAVDE VIRKLIG IKKE TROET DET VILLE VÆRE SÅ S V Æ R T at skulle begynde på arbejde igen og være væk fra min dyrebareste skat....

PAAAAANIIIIIIKKK! 2011 (på nær de første 2 måneder ) er altså bare gået ALT for stærkt!! Hvad blev der af da vi postede billeder af vores nyfødte vidundere og skrev om 8 ugers undersøgelsen?????

Anmeld

3. december 2011

Maria-s

Marco2 skriver:

Jeg kunne ikke gøre det. Slet ikke. 1 uge ville for mig være alt for lang tid ikke at være med mine børn når de ikke er ældre. Tror de 2 første dage ville være ok, men så ville savnet for mig blive for stort og resten af ferien ville ikke blive skøn. Og for mig er min ferie = familie. Jeg har kun ferie i 6 uger og de uger er forbeholdt min kæreste og mine børn. 

Så ferier med kæresten, tøsetur og andet må vente til mine unger er blevet ældre og hellere vil være med deres venner fremfor mor og far.

Men når det så er sagt er vi jo forskellige, og jeg siger ikke at du ikke skal gøre det. Men du spørger om vi ville og jeg ville slet ikke kunne klare det.

Jeg havde det skidt nok med at være væk fra Emily i en weekend da hun var 3 år …

Så det siger jo nok noget om mig som mor, og der er heldigvis mødre der gør tingene anderledes. Så du skal mærke nede i din mave om du kan undvære Noah i en uge …

AG

SE det er jo lige det!..... EN  HEL  UGE.... Og jeg har også kun 6 ugers ferie, og så ta en HEL uge, væk fra familie, dem der står mit hjerte ALLER MEST NÆRT????......

Åhhh jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal........ Lige nu sige rmin mave at jeg ikke kan. Omvendt savner jeg også min veninder helt vildt. De bor på sjælland og vi ses kun et par gange om året.....

Anmeld

3. december 2011

Rødhætte

Kan godt forstå du er splittet.. Ved heller ikke hvad jeg ville have gjort.. Er sikker på at Noah kan undvære dig (han har jo sin far), men kan du undvære ham  

Ja mit svar er hvis ikke til meget hjælp

Anmeld

3. december 2011

Mettemus

Maria-s skriver:

De andre vil meget gerne bestille flybilletter her i Dec. for de er vist ret billige, men jeg synes jo bare ligesom ikke jeg er i stand til på nogen måde at beslutte noegt som helst før jeg igen er begyndt på arbejde (eeeejjjj jeg ser virkelig ikke frem til den dag lige nu???????)

Men jeg skal jo nok bare tage mig sammen og så få sagt JA. JEG skal jo også huske at leve  også uden at det hele drejer sig om Noah.

JEG HAVDE VIRKLIG IKKE TROET DET VILLE VÆRE SÅ S V Æ R T at skulle begynde på arbejde igen og være væk fra min dyrebareste skat....

PAAAAANIIIIIIKKK! 2011 (på nær de første 2 måneder ) er altså bare gået ALT for stærkt!! Hvad blev der af da vi postede billeder af vores nyfødte vidundere og skrev om 8 ugers undersøgelsen?????

Ellers - behøver i bestille sammen? Du kunne evt. tage med på noget af turen. Måske tage afsted sammen med dem og så rejse hjem igen halvvejs igennem ugen?

Jep, kender det aaaalt for godt. Men på den anden side har jeg det mere og mere ok med at han skal starte i DP og jeg skal tilbage til en hverdag igen. Jeg kan mærke at han indimellem keder sig hjemme sammen med mig og det bliver godt for ham at komme ud blandt andre børn. Det trøster mig.... men for pokker hvor er det gået stærkt! Om 1 ... ÈN ... sølle måned kan vi fejre 1 års fødselsdag!?!? CRAZY!

Anmeld

3. december 2011

PeruBaby

Et kæmpe JA fra mig!! Selvfølgelig skal du på tøseferie, hvis du har lyst!! Hvis ikke skal du selvfølgelig lade være.

Når jeg selv har været afsted har det selvfølgelig været hårdt, men når der sker noget hele tiden mens man er ude, har man ikke så meget tid til at sidde og blive ked og savne "mini"

Anmeld

3. december 2011

Sofia

Mettemus skriver:

Ellers - behøver i bestille sammen? Du kunne evt. tage med på noget af turen. Måske tage afsted sammen med dem og så rejse hjem igen halvvejs igennem ugen?

Jep, kender det aaaalt for godt. Men på den anden side har jeg det mere og mere ok med at han skal starte i DP og jeg skal tilbage til en hverdag igen. Jeg kan mærke at han indimellem keder sig hjemme sammen med mig og det bliver godt for ham at komme ud blandt andre børn. Det trøster mig.... men for pokker hvor er det gået stærkt! Om 1 ... ÈN ... sølle måned kan vi fejre 1 års fødselsdag!?!? CRAZY!

Ja det er da en super løsning - du tager med 4 dage eller sådan noget! Meget mere uoverskueligt og samtidig får du tøse-hygge!

Anmeld

3. december 2011

PeruBaby

Et kæmpe JA fra mig!! Selvfølgelig skal du på tøseferie, hvis du har lyst!! Hvis ikke skal du selvfølgelig lade være.

Når jeg selv har været afsted har det selvfølgelig været hårdt, men når der sker noget hele tiden mens man er ude, har man ikke så meget tid til at sidde og blive ked og savne "mini"

Har lige læst tråden igennem... Kan godt forstå at du er splittet.

Det var jeg også da jeg skulle bestemme mig for om jeg skulle tage 2 uger væk fra min lille basse... jeg tog valget at min bebs og jeg godt kunne undvære hinanden, for vi havde brug for at jeg arbejdede, så der kom lidt penge i kassen efter næsten et år uden indtægter fra min side (ingen barselspenge at hente her). Ikke mindst når vi også har købt et hus, der er i gang med at blive renoveret.... og som vi snart flytter ind i - takket være de penge der kom ind. Så for mig var valget måske ikke så svært fordi jeg tænkte, at der også - for hele familien - ville komme noget godt ud af, at jeg var væk; En lille have at kravle rundt i, en gynge, plads til bortennisbord til drengene etc.

SÅ... hvis du føler at du efter en ferie vil være en total overskudsmor med masser af energi, så tag afsted og nyd det helt vidt. Hvis din mavefornemmelse derimod siger dig, at du vil side men en faverig drink i hånden og savne Noah så bliver der ikke en god ferie - hverken for dig eller veninderne.

Det tager nok nogle dage inden du helt er klar til at beslutte dig, men når beslutningen er taget skal du være glad for den og stole på at enten skal far nok klare den derhjemme eller at dine veninder vil have nok forståelse for at du ikke kan tage med på (hele) turen. Pøj, pøj med beslutningen - glæder mig til at høre hvad du vælger 

Anmeld

3. december 2011

PeruBaby

Sofia skriver:

Ja det er da en super løsning - du tager med 4 dage eller sådan noget! Meget mere uoverskueligt og samtidig får du tøse-hygge!

, hvis det ikke bliver for dyrt i forhold til hvad du får ud af det, synes jeg også det ville være en super løsning

Anmeld

4. december 2011

piadas

Jeg kan godt forstå, det er svært for dig at træffe den beslutning...

Jeg var væk fra Oliver, da han var 2½ år, fordi jeg skulle på studietur til London. Jeg kan ikke huske, om det var 5 eller 7 dage. Han var selvfølgelig lidt ældre, og jeg var gravid med Zilan, så hende havde jeg jo "med" - så helt alene var jeg jo ikke!

Det var helt fint, og jeg syntes faktisk, at det var rigtig godt for Serdar og Oliver at være alene, for normalt var det mig, der var mest på.

Noah er jo bare det mindre, så jeg ved ikke, om jeg ville kunne gøre det, men det tror jeg godt, jeg kunne! Jeg savner at have noget alene-tid med venindehygge, så jeg ville elske sådan en tur.

Men jeg vil sige lige som nogle af de andre skriver - mærk efter helt inderst inde hvad du allerhelst vil, så er jeg sikker på, du træffer den beslutning, der er bedst for dig/jer!

Ps. Vi var et par dage i Istanbul for 5 år siden, da vi skulle besøge Serdars familie, så sig til hvis du skal have et par gode råd. Hvis ikke jeg ved det, kan det være Serdar gør! Han har været der mange gange!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.