dræn dræn dræn...arhhh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2009

Lise

Rooolig nu, Jeanette... det er ikke SÅ galt!

Mht. den narkose - hun skal jo kun sove i ti minutter, så det er simpelthen så lidt hun får. Og ørelægerne gør det hele tiden. Det er et lille bitte simpelt indgreb. Simon sagde i øvrigt intet til at få masken på. Han accepterede det bare, og så faldt han i søvn... det gik let, men vel hylede jeg - men det var ikke så slemt.
Jeg synes den første time bagefter var det slemmeste. Simon græd og græd, men så faldt han i søvn, og da han havde sovet var det som en hvilken som helst anden dag. Tror i øvrigt ikke at det var fordi han havde ondt at han græd, men bare fordi han var træt og sulten og lidt øv...

Du kan læse lidt om det på min onkel ørelæges hjemmeside www.hoejslet.dk under patientvejledninger. Han skriver bl.a. at det normalt ikke giver anledning til problemer ved svømning..

Du vil blive lettet bagefter - især over at det ikke var SÅ slemt igen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2009

Tikki

Tynen skriver:

Øv altså!

Hvornår skal hun have det i så?

Nu er 3 ugers laaaang ventetid snart ovre for os.
Synes sgu det er hårdt at vente på, nu man ved der er noget galt.

Skal nok give dig en update efter d. 6. marts - Hvis du ikke kommer før os

Hun skal allerede på fredag.....så vi 1 uges ventetid. Jeg kunne ikke holde til 3 uger da..pyhh Hun har slet ikke sovet i nat, men sover nu i sin barnevogn. Nu må vi se hvor længe det varer. Hun har ondt - det er der ikke tvivl om....og ja, det er slemt at vente, når man ved den er gal og vi skal endda kun vente 2-3 dage mere....

Anmeld

24. februar 2009

Tikki

Lise skriver:

Rooolig nu, Jeanette... det er ikke SÅ galt!

Mht. den narkose - hun skal jo kun sove i ti minutter, så det er simpelthen så lidt hun får. Og ørelægerne gør det hele tiden. Det er et lille bitte simpelt indgreb. Simon sagde i øvrigt intet til at få masken på. Han accepterede det bare, og så faldt han i søvn... det gik let, men vel hylede jeg - men det var ikke så slemt.
Jeg synes den første time bagefter var det slemmeste. Simon græd og græd, men så faldt han i søvn, og da han havde sovet var det som en hvilken som helst anden dag. Tror i øvrigt ikke at det var fordi han havde ondt at han græd, men bare fordi han var træt og sulten og lidt øv...

Du kan læse lidt om det på min onkel ørelæges hjemmeside www.hoejslet.dk under patientvejledninger. Han skriver bl.a. at det normalt ikke giver anledning til problemer ved svømning..

Du vil blive lettet bagefter - især over at det ikke var SÅ slemt igen!

ja....jeg ved jo godt det er det bedste for hende...måske..eller...åhh jeg er hele tiden i tvivl. Det, jeg nok er mest bange for er, at det kan give nogle følger, der gør, at hun får problemer med det senere hen...altså at hun hele livet skal have det i, fordi de nu er begyndt på det...eller at der går noget galt, så hun bliver døv eller noget i den stil. Ja, hvad ved jeg...

Jeg er også ude i nogle teorier om, at ørelægen bare siger, hun har væske i mellemøret og skal have dræn, fordi han så får nogle flere kroner i kassen. Han kiggede hende jo ikke en gang i ørene, men satte bare sådan en screeningsdims i øret på hende og sagde udfra den, at hun havde væske og hørenedsættelse. Er det lidt langt ude eller hva

Anmeld

24. februar 2009

Rasmine

Ja, du er måske nok liiiige en smule langt ude. ørelæger har sgu nok at lave, de behøver ikke fake patienter!

Vil du hellere at hun får mén i form af arvæv i trommehinden, eller hvad ved jeg der kan ske.

Nu tager du dig sgu lige sammen, og gør det som er bedst for hende.
Gok gok.

Anmeld

24. februar 2009

Lise

Træk vejret, dame

Hun bliver ikke ved at skulle have dræn resten af livet! Det er et problem små børn har fordi et eller andet rør som jeg ikke kan huske hvad hedder, ikke er fuldt udviklet ved mange småbørn, som gør at der kommer de der undertryk... det skulle gerne være udviklet når barnet er 2-3 år gammel.

Måledimsen i øret kan måle trykket, og hvis kurven er flad er der undertryk...og det gør avs. Med drænet bliver det udlignet, og væsken flyder ud. Helt genialt. Så skal man bare huske at holde øret rent, når det flyder. Her skyller vi med eddikevand, når det løber - og drypper med øredråber når det løber mere end to dage i træk (det siger onkel ørelæge at vi skal gøre (og han er en klog mand, skulle jeg hilse og sige)).

Og hun bliver ikke døv - tværtimod! Når drænet er lagt, har trommehinden mulighed for at bevæge sig igen, så hun kan høre bedre...

Anmeld

25. februar 2009

Millebasse

Vi har oplevet to forskellige reaktioner.

Første gang Bastian fik dræn i skreg han da han skulle have masken over mund og næse og jeg hylede!! Da han vågnede op skreg han i tre timer uafbrudt. Han var slet ikke til at trøste, men som et lyn fra en klar himmel, holdt han op og begyndte at lege!

Den anden gang han skulle have dræn i, sagde han ingenting da han fik masken på og ingenting da han vågnede op

Så det er meget forskelligt hvordan de reagerer. Tror Bastian var så ked af det første gang, da han simpelthen havde så meget væske i ørerne at da han vågnede op kunne han pludseligt høre alt meget tydeligere og så blev han måske lidt bange, hvorimod anden gang, var drænet faldet ud og skulle "bare" sættes i igen.

Vi har desværre ikke mærket den store effekt af drænene, han har stadig ligeså mange møber som før han fik dræn....

Men de er sgu seje de unger

Anmeld

25. februar 2009

Tynen

JEANETTE!!
Du skal da bare ind og have det gjort! Færdig slut!
Jeg tror ikke lige frem at de behøver at fake patienter, sådan nogle ørelæger.

Jeg er sikker på at du bliver glad for det, når det er overstået.
Og det bedste af det hele: Iza skal ikke have ondt mere!

Næh, pak du dine kolde fødder ind i et par varme strømper og glæd dig over at du kan komme til så hurtigt

Anmeld

25. februar 2009

Tikki

Men jeg er stadig ikke overbevist om, at det ikke giver en eller anden form for komplikationer, så jeg har i dag talt med ørelægen om det og han sagde dette: barnets hørelse nedsættes en lille bitte bitte smule (ca. 6db) for hver gang, der lægges dræn ind. Trommehinden får et lille ar, der heler og trommehinden bliver lidt tykkere hver gang. Det kan så betyde, at hvis man skal have gjort det mange gange, så får man en del ar på trommehinden og mister noget af hørelsen.......Så jeg er altså ikke helt galt på den. Han oplyste mig om en næsespray som i givet fald kunne hjælpe, hvis vi valgte ikke at få lagt dræn ind. Svømning var ok, men han anbefalede os at bruge ørepropper, da vi jo går 1-2 gange om ugen til svømning.............arhhhh hvorfor skal det være så svært ....gok gok gok....ja, men jeg vil dæleme være træt af om nogle år og finde ud af, jeg havde truffet en forkert beslutning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.