Andre moderløse børn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
17 svar
0 synes godt om
23. februar 2009

Anja

Er der andre end Elias, der stadig nægter at sige mor !!??

Han har sagt det EN gang for ca 1 mdr siden, men der var jeg alene med ham, så ingen kan bevidne det.

Hvis jeg spørger ham, om han kan siger mor, siger han enten neeej eller far - og peger på sin far

Han har efterhånden en hel del ord, men er ikke specielt lang fremme sprogligt, jeg savner bare efterhånden at han siger moar ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2009

linemus

Kan godt forstå, du glæder dig til at høre ham kalde mor, det er så dejligt.

Her er de dog begge begyndt at sige mor (eller noget, der ligner), men det er ikke så længe siden. Signe vil også hellere sige far - i dag kiggede vi ind i spejlet sammen (mig og Signe), og hun pegede og sagde "Nanna. Far." Hun blev faktisk helt ked af det, da jeg sagde, det var mor, men hun er også 110 % fars pige. Nanna siger "Ouuaaaar", så man er lidt i tvivl om hun kalder på mig, eller om hun leger løve...

Det kommer nok snart, Anja Måske vil han bare ikke, men kan godt. Jeg kan huske, Sebastian var meget længe om at sige Bedstemor, mest fordi hun hele tiden plagede ham. Han var faktisk 2 år og 3 mdr. før han første gang sagde Bes -og han kunne sagtens sige bedstefar

Anmeld

23. februar 2009

Mary

Annika har to fædre...... Hun vil/kan heller ikke sige mor. Når vi siger: Hvor er mor henne? Så peger hun mig og siger faaaaaaaaaaaar. Hun kalder også på mig på den måde, eller står og hiver i mine bukser når hun vil op og siger far. Glæder mig rigtig meget til det - og det er så mærkeligt, for hun siger Juliane, Arven(vores kat), Barbapapa(!), baby og hundredevis af andre mærkelige ord...... men ikke moar.

Anmeld

23. februar 2009

Helle30

Sofie vil gerne prøve.. Desværre kommer hun hver gang til at sige "mær" i stedet for mor. Det er ikke så smigrende, men hun prøver i det mindste.

- Helle

Anmeld

23. februar 2009

Mary

Helle30 skriver:

Sofie vil gerne prøve.. Desværre kommer hun hver gang til at sige "mær" i stedet for mor. Det er ikke så smigrende, men hun prøver i det mindste.

- Helle

Hehe, det er da lidt kært

Anmeld

23. februar 2009

Plysbjørnen

Laura kan slet ikke sige mor... Hun siger ikke ret mange ord, men lidt kan hun da...

Anmeld

23. februar 2009

Lene76

hehe Viktor siger sket ik så meget endnu..... tror kun han kan sige hej,hov og ups, ad og far.... se, hva det...... men ik mor endnu, men til gengæld så er det mig der får alle kyssende og ik far

Anmeld

23. februar 2009

Ny mor

Åh, ja, intet mor her...eller far for den sags skyld. Marius kan til gengæld sige "falde ned" når han med julelys i øjnene vælter alt hvad han kan komme til ned....og så gravko og traktor og noget der lyder som en af hundenes navne.....
Birgitte (der endnu ikke tæller med på ordlisten i Marius univers )

Anmeld

23. februar 2009

Plysbjørnen

Laura kan rent sige "grugrø" er blevet enig med mig selv om at det må være rugbrød for hun siger det hvergang jeg spørger om hun skal have rugbrød og så kan hun sige spis, og et mindre pænt ord som hendes storesøster og far har lært hende...

Anmeld

23. februar 2009

Mie A

Heller ingen mor her...
Simon kan ikke sige ret mange ord... han siger kun ord som hej, hov, mad, mælk, nej, min og ne (sut). Vi kan dog få ham til at sige bar (far) og mor hvis vi spørger ham, men ikke noget han gør af sig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.