HJÆLP ! Kan han virkelig det ??????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2011

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Der skal MEGET til før moderen ikke får delt eller fuld forældremyndighed. Specielt når det er et spædbarn. så er det næsten sikkert du får bopæl. men Ville helt klart snakke med dem om det. du gør intet galt i det overhovedet. og trudslerne kommer han ikke langt med. gavner ikke hans sag Så længe du holder din sti ren så har du fat i den lange ende

jeg er ikke bange for ikk at få bopæl, eller delt forældremyndighed, han vil som sagt slet ikke se hende, og hans boligforhold er slet ikke i kontrol, og han skylder MANGE penge væk.. så .. det jeg ikke nervøs over . har heldigvis alle truslerne på sms, så må vi jo se om han tør lægge sag an. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

l.kjoeller

Anonym skriver:

jeg er ikke bange for ikk at få bopæl, eller delt forældremyndighed, han vil som sagt slet ikke se hende, og hans boligforhold er slet ikke i kontrol, og han skylder MANGE penge væk.. så .. det jeg ikke nervøs over . har heldigvis alle truslerne på sms, så må vi jo se om han tør lægge sag an. 

Ja det er godt du gemmer det. held og lykke med det

Anmeld

1. december 2011

lio

Sikke et fjols han er, lige meget hvad der er af problemer mellem jer, gør det dig aldrig til en dårlig mor, husk det.

Hvis jeg stod i din situation ville jeg ringe til statsamtet og søge råd, de kan pr. telefon nok ikke gå ind i sagen men de kan svare på generelle spørgsmål vedr. hvem du evt. skal kontakte osv.

held og lykke

Anmeld

1. december 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Du skal søge om de ting fra ham, som du er berettiget til, og så betaler statsamtet dig, når sagen er afgjort, og vrider pengene ud af ham uden du skal tænke på noget.

Og for pokker da..hvor er det bare typisk nogle fædre at de opfører sig på den måde.

Da jeg i sin tid blev skilt fra min den ældstes far, blev han jo også smækfornærmet, da jeg sagde at jeg ville køre det gennem statsamtet med betalingerne, og behandlede mig nogenlunde som din x gør nu.
Men jeg stod på mit, og siden blev han faktisk glad nok for det, for der blev perioder, hvor han bare ikke havde råd, og der vidste han jo at jeg fik pengene, og så kunne han få afdragsordninger og den slags med pengene.
Det synes jeg du skal forklare ham, at det kun er til jer begges fordel.
Du er sikker på at få pengene, så hverken du eller den lille lider nød, og han kan få betalingsordninger med statsamtet.
Så kan du jo også spørge ham hvor mange banker han lige kener til, hvor man vil give den slags fordelagtige afbetalingsordninger.

Og så mind ham lige om at børnebidrag kan trækkes fra på selvangivelsen.

Kærligst
Sussie

jamen han har anerkendt at han er far til barnet, og da han snakkede sammen med statsamtet sagde de at det kun er hvis jeg ønsker det at pengene går den vej. men hvordan ønsker jeg det ? er det godt nok at gå på kommunen ? så kan de vel guide en videre hvis man skal det ?? 

Anmeld

1. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

jamen han har anerkendt at han er far til barnet, og da han snakkede sammen med statsamtet sagde de at det kun er hvis jeg ønsker det at pengene går den vej. men hvordan ønsker jeg det ? er det godt nok at gå på kommunen ? så kan de vel guide en videre hvis man skal det ?? 

Ja det kan du godt, men du skal nu alligevel udfylde papirer til statsamtet, men det kan din sagsbehandler hjælpe dig med på kommunen.
Men gør det at du alligevel ringer til statsamtet, og stiller dem de forskellige praktiske spørgsmål.

Anmeld

1. december 2011

Anonym trådstarter

Lisbeth85 skriver:

Han kan ikke nægte noget som helst, og når du har hans navn, og han bekender, at han er far, ja så er der ikke så meget han kan gøre.

Pengene skal du søge gennem kommunen og ikke statsamtet. De bliver helt automatisk trukket fra ham, når han vil have fælles myndighed og i ikke bor sammen, når du har sendt den seddel ind, som man skal et par dage efter fødslen. Kan ikke huske hvad den hedder, men det er den, hvor man skriver under på, at man er forældre.

Han er FAR, og det er IKKE gratis at have et barn. Så han SKAL hjælpe dig med penge, så jeres barn ikke mangler noget Ansvar hører med - hvad end man sidder i en dyr lejlighed eller ej.

til dig!

Han har erkendt at han er faren .. så det regner jeg med er iorden.. 

og pengene er søgt, men nu hvor han ikke vil betale, hvordan gør jeg så når jeg nu ikke vil have at det køre igennem ham, men igennem statsamtet. ? 

Anmeld

1. december 2011

Lisbeth85

Anonym skriver:

Han har erkendt at han er faren .. så det regner jeg med er iorden.. 

og pengene er søgt, men nu hvor han ikke vil betale, hvordan gør jeg så når jeg nu ikke vil have at det køre igennem ham, men igennem statsamtet. ? 

Det er kommunen, som du skal have pengene fra.

Min eks ville også bare have, at vi selv ordnede det... NEJ TAK sagde jeg. Så jeg gik ned på kommunen og sagde, at jeg ville have, at jeg fik pengene fra dem, og så opkrævede de bagefter pengene fra ham. Så du får pengene HVER måned af kommunen, og så er det hans problem, hvis ikke han betaler kommunen selv.

Så er I ude over det problem. DU får dine penge, og så kan du være ligeglad om han betaler kommunen eller ej. Det bliver kommunen, som skal kræve dem ind fra ham Det er KLART det bedste, så I ikke kommer op at skændes eller noget over de penge. Her taler jeg især om børnebidraget.

Der er nogle andre tillæg, som skal søges gennem amtet (fx dåbs og penge til før og efter fødslen)

Anmeld

1. december 2011

Anonym trådstarter

Lisbeth85 skriver:

Det er kommunen, som du skal have pengene fra.

Min eks ville også bare have, at vi selv ordnede det... NEJ TAK sagde jeg. Så jeg gik ned på kommunen og sagde, at jeg ville have, at jeg fik pengene fra dem, og så opkrævede de bagefter pengene fra ham. Så du får pengene HVER måned af kommunen, og så er det hans problem, hvis ikke han betaler kommunen selv.

Så er I ude over det problem. DU får dine penge, og så kan du være ligeglad om han betaler kommunen eller ej. Det bliver kommunen, som skal kræve dem ind fra ham Det er KLART det bedste, så I ikke kommer op at skændes eller noget over de penge. Her taler jeg især om børnebidraget.

Der er nogle andre tillæg, som skal søges gennem amtet (fx dåbs og penge til før og efter fødslen)

det er jo netop dem der til dåb fødsel mit "underhold" før og efter fødslen, som jeg ikke helt ved hvad jeg gør med er det så statsamtet jeg skal snakke med, eller er kommunen ok ? 

børnebidraget kan jeg jo ikke sige skal køre igennem dem, før jeg har født desværre  

Anmeld

1. december 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Ja det kan du godt, men du skal nu alligevel udfylde papirer til statsamtet, men det kan din sagsbehandler hjælpe dig med på kommunen.
Men gør det at du alligevel ringer til statsamtet, og stiller dem de forskellige praktiske spørgsmål.

okay, kan jeg også det her inden jeg har født ?  

Anmeld

1. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

okay, kan jeg også det her inden jeg har født ?  

ja det kan du da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.