HJÆLP ! Kan han virkelig det ??????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.897 visninger
27 svar
0 synes godt om
1. december 2011

Anonym trådstarter

Sagen er den, at jeg står og skal føde om en lille måned, jeg har søgt de der tilskud man kan fra faren, altså dem der til fødsel, dåb, og mit "underhold" to måneder før og en måned efter fødsel.. er det virkelig noget han kan nægte ?? Jeg har valgt at det hele med pengene skal køre over statsamtat (eller, det har jeg nu) 

han vil IKKE have at pengene imellem mig og ham skal igennem statsamtet, og jeg blev bare svivet til om at jeg skar ham fra på den måde og alt muligt (han vil ikke se den bette), men ej hvor gør det ondt at man bliver kaldt en dårlig mor osv. på den måde og at man ikke ved hvad der er bedst for ens barn og,,,,, ja,,,, jeg kunne blive ved  

han truer mig så, ved at sige at hvis jeg vælger at køre tingene igennem statsamtet, så vil han anke sagen, og så får jeg slet ikke nogen penge, kan han virkelig det ? hvis han anker det, får jeg så intet fra ham ??  

hans undskyldning er at han sidder i en alt for dyr lejlighed, og bliver nødt til at sælge den hvis jeg ikke dropper de der penge (eller venter) .. 

og lige en anden ting, hvem skal jeg kontakte ? jeg kan jo se at han kommer til at halte bagefter med at betale det han skal.. og han næter at betale.. er det kommunen jeg skal snakke med om det ? 

håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, for har ingen anelse om hvad jeg skal gøre  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

l.kjoeller

Anonym skriver:

Sagen er den, at jeg står og skal føde om en lille måned, jeg har søgt de der tilskud man kan fra faren, altså dem der til fødsel, dåb, og mit "underhold" to måneder før og en måned efter fødsel.. er det virkelig noget han kan nægte ?? Jeg har valgt at det hele med pengene skal køre over statsamtat (eller, det har jeg nu) 

han vil IKKE have at pengene imellem mig og ham skal igennem statsamtet, og jeg blev bare svivet til om at jeg skar ham fra på den måde og alt muligt (han vil ikke se den bette), men ej hvor gør det ondt at man bliver kaldt en dårlig mor osv. på den måde og at man ikke ved hvad der er bedst for ens barn og,,,,, ja,,,, jeg kunne blive ved  

han truer mig så, ved at sige at hvis jeg vælger at køre tingene igennem statsamtet, så vil han anke sagen, og så får jeg slet ikke nogen penge, kan han virkelig det ? hvis han anker det, får jeg så intet fra ham ??  

hans undskyldning er at han sidder i en alt for dyr lejlighed, og bliver nødt til at sælge den hvis jeg ikke dropper de der penge (eller venter) .. 

og lige en anden ting, hvem skal jeg kontakte ? jeg kan jo se at han kommer til at halte bagefter med at betale det han skal.. og han næter at betale.. er det kommunen jeg skal snakke med om det ? 

håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, for har ingen anelse om hvad jeg skal gøre  

hejsa. Uanset hvad kan han ikke nægte dit bidrag, hvis han gør bøvl får du dem af kommunen som så tager dem fra ham (via skat tror jeg). Havde en veninde der stod i din situation. Hvis han nægter faderskab tænker jeg bare kommunen betaler indtil det er påvist. så vil jeg bare lige sige at du på ingen måde er en dårlig mor, fordi du kræver dit af faren. det er dyrt at have et barn, og det kan 1 indkomst sjællent klare.Det er da 100% i barnets interessere. er nærmere ham der er en dårlig far. Men så er det godt barnet får en mor der virkelig elska h*n

Anmeld

1. december 2011

Julemusen

Han kan ikke nægte at betale. Mener at det er kommunen der udbetaler til dig hvis han nægter og så kommer han til at skylde dem så det bliver ikke en sag mellem jer to. Så synes du skal ringe til kommunen eller statsamtet og forklarer dem situationen, så får du at vide hvad der kommet til at ske

Anmeld

1. december 2011

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

hejsa. Uanset hvad kan han ikke nægte dit bidrag, hvis han gør bøvl får du dem af kommunen som så tager dem fra ham (via skat tror jeg). Havde en veninde der stod i din situation. Hvis han nægter faderskab tænker jeg bare kommunen betaler indtil det er påvist. så vil jeg bare lige sige at du på ingen måde er en dårlig mor, fordi du kræver dit af faren. det er dyrt at have et barn, og det kan 1 indkomst sjællent klare.Det er da 100% i barnets interessere. er nærmere ham der er en dårlig far. Men så er det godt barnet får en mor der virkelig elska h*n

han nægter ikke faderskab og han vil have fælles forældremyndighed ..

men ved du så om det er noget jeg kan snakke med kommunen om ?? for min og hans komunikation er da bare vildt langt ude, og jeg tør slet ikke nævne statsamtet, for så bliver jeg truet med retsager og bliver beskylt for at være en dårlig forældre der ikke har begreb om hvad der er bedst for mit barn osv. ØV ...

Men mange tak for dit svar  

Anmeld

1. december 2011

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Han kan ikke nægte at betale. Mener at det er kommunen der udbetaler til dig hvis han nægter og så kommer han til at skylde dem så det bliver ikke en sag mellem jer to. Så synes du skal ringe til kommunen eller statsamtet og forklarer dem situationen, så får du at vide hvad der kommet til at ske

Okay så man kan godt snakke med kommunen om det ? 

det bare fordi at det nærmeste statsamt er LANGT væk.. så ville være dejligt med noget personligt rådgivning fra kommunen hvis det kan lade sig gøre 

Anmeld

1. december 2011

l.kjoeller

Anonym skriver:

men ved du så om det er noget jeg kan snakke med kommunen om ?? for min og hans komunikation er da bare vildt langt ude, og jeg tør slet ikke nævne statsamtet, for så bliver jeg truet med retsager og bliver beskylt for at være en dårlig forældre der ikke har begreb om hvad der er bedst for mit barn osv. ØV ...

Der skal MEGET til før moderen ikke får delt eller fuld forældremyndighed. Specielt når det er et spædbarn. så er det næsten sikkert du får bopæl. men Ville helt klart snakke med dem om det. du gør intet galt i det overhovedet. og trudslerne kommer han ikke langt med. gavner ikke hans sag Så længe du holder din sti ren så har du fat i den lange ende

Anmeld

1. december 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Jamen han lyder jo som en skod far

Men du behøver jo ikke have noget at gøre med ham, jeg syntes det lyder som om det er en god ide bare at køre det hele igennem statsamtet. Kan slet ikke forstå du ikke søger om den fulde forældremyndighed, når han ikke vil se jeres barn 

til dig søtte

Anmeld

1. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Du skal søge om de ting fra ham, som du er berettiget til, og så betaler statsamtet dig, når sagen er afgjort, og vrider pengene ud af ham uden du skal tænke på noget.

Og for pokker da..hvor er det bare typisk nogle fædre at de opfører sig på den måde.

Da jeg i sin tid blev skilt fra min den ældstes far, blev han jo også smækfornærmet, da jeg sagde at jeg ville køre det gennem statsamtet med betalingerne, og behandlede mig nogenlunde som din x gør nu.
Men jeg stod på mit, og siden blev han faktisk glad nok for det, for der blev perioder, hvor han bare ikke havde råd, og der vidste han jo at jeg fik pengene, og så kunne han få afdragsordninger og den slags med pengene.
Det synes jeg du skal forklare ham, at det kun er til jer begges fordel.
Du er sikker på at få pengene, så hverken du eller den lille lider nød, og han kan få betalingsordninger med statsamtet.
Så kan du jo også spørge ham hvor mange banker han lige kener til, hvor man vil give den slags fordelagtige afbetalingsordninger.

Og så mind ham lige om at børnebidrag kan trækkes fra på selvangivelsen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. december 2011

SussieThyssen

l.kjoeller skriver:

Der skal MEGET til før moderen ikke får delt eller fuld forældremyndighed. Specielt når det er et spædbarn. så er det næsten sikkert du får bopæl. men Ville helt klart snakke med dem om det. du gør intet galt i det overhovedet. og trudslerne kommer han ikke langt med. gavner ikke hans sag Så længe du holder din sti ren så har du fat i den lange ende

Du ringer til statsamtet og snakker med dem..og naturligvis skal du have en sagsbehandler på kommunen også.

Anmeld

1. december 2011

Lisbeth85

Anonym skriver:

Han kan ikke nægte noget som helst, og når du har hans navn, og han bekender, at han er far, ja så er der ikke så meget han kan gøre.

Pengene skal du søge gennem kommunen og ikke statsamtet. De bliver helt automatisk trukket fra ham, når han vil have fælles myndighed og i ikke bor sammen, når du har sendt den seddel ind, som man skal et par dage efter fødslen. Kan ikke huske hvad den hedder, men det er den, hvor man skriver under på, at man er forældre.

Han er FAR, og det er IKKE gratis at have et barn. Så han SKAL hjælpe dig med penge, så jeres barn ikke mangler noget Ansvar hører med - hvad end man sidder i en dyr lejlighed eller ej.

til dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.