Anonym skriver:
Sagen er den, at jeg står og skal føde om en lille måned, jeg har søgt de der tilskud man kan fra faren, altså dem der til fødsel, dåb, og mit "underhold" to måneder før og en måned efter fødsel.. er det virkelig noget han kan nægte ?? Jeg har valgt at det hele med pengene skal køre over statsamtat (eller, det har jeg nu)
han vil IKKE have at pengene imellem mig og ham skal igennem statsamtet, og jeg blev bare svivet til om at jeg skar ham fra på den måde og alt muligt (han vil ikke se den bette), men ej hvor gør det ondt at man bliver kaldt en dårlig mor osv. på den måde
og at man ikke ved hvad der er bedst for ens barn og,,,,, ja,,,, jeg kunne blive ved
han truer mig så, ved at sige at hvis jeg vælger at køre tingene igennem statsamtet, så vil han anke sagen, og så får jeg slet ikke nogen penge, kan han virkelig det ? hvis han anker det, får jeg så intet fra ham ??
hans undskyldning er at han sidder i en alt for dyr lejlighed, og bliver nødt til at sælge den hvis jeg ikke dropper de der penge (eller venter) ..
og lige en anden ting, hvem skal jeg kontakte ? jeg kan jo se at han kommer til at halte bagefter med at betale det han skal.. og han næter at betale.. er det kommunen jeg skal snakke med om det ?
håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, for har ingen anelse om hvad jeg skal gøre

Du skal søge om de ting fra ham, som du er berettiget til, og så betaler statsamtet dig, når sagen er afgjort, og vrider pengene ud af ham uden du skal tænke på noget.
Og for pokker da..hvor er det bare typisk nogle fædre at de opfører sig på den måde.
Da jeg i sin tid blev skilt fra min den ældstes far, blev han jo også smækfornærmet, da jeg sagde at jeg ville køre det gennem statsamtet med betalingerne, og behandlede mig nogenlunde som din x gør nu.
Men jeg stod på mit, og siden blev han faktisk glad nok for det, for der blev perioder, hvor han bare ikke havde råd, og der vidste han jo at jeg fik pengene, og så kunne han få afdragsordninger og den slags med pengene.
Det synes jeg du skal forklare ham, at det kun er til jer begges fordel.
Du er sikker på at få pengene, så hverken du eller den lille lider nød, og han kan få betalingsordninger med statsamtet.
Så kan du jo også spørge ham hvor mange banker han lige kener til, hvor man vil give den slags fordelagtige afbetalingsordninger.
Og så mind ham lige om at børnebidrag kan trækkes fra på selvangivelsen.

Kærligst
Sussie