jeg ville gerne op og smile til verden :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2011

Ansemusen

liwsmor skriver:

jeg kan ikke rumme mere i dag, dersværre.. syntes lige jeg må nøjes med en ting af gangen , og i dag er nød til få styr på økonomi, og derefter kan jeg rumme mig selv igen.. men jeg lover dig mit læge besøg på tirsdag skal jeg nok få snakke med min læge om det.. ja jeg syntes bare det hårdt at tag mig selv avoligt og rumme mig selv, når jeg også har en datter jeg skal tag hensyn til

Jeg troede du mente næste gang der kom en anden grund til at tage til lægen. Men på trisdag er jo lige om lidt - så det er super

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2011

liwsmor

Ansemusen skriver:

Jeg troede du mente næste gang der kom en anden grund til at tage til lægen. Men på trisdag er jo lige om lidt - så det er super

nårh nej nej, mener næste gang jeg skal til lægen med det her

Anmeld

2. december 2011

K&S

Ansemusen skriver:

Der er desværre mange der har det som dig mht. medicin og piller. Men det er altså ikke noget farligt mystisk noget! Det er præcis som med medicin til enhver anden sygdom. Det er ikke fordi du har fejlet, eller er unormal. Din hjerne mangler simpelthen nogle vigtige signalstoffer, hvilket gør,  at du ikke kan føle glæde, du føler dig deprimeret mm.

Betegnelsen "lykkepiller" er meget misvisende - antidepressiva er det korrekte ord. Og det er netop sådan medicinen virker. Man bliver løftet fra det depressive niveau til et mere normalt niveau rent humørmæssigt. Man bliver altså ikke pludselig lykkelig, overgearet osv., som mange fejlagtigt tror!

DU har uden tvivl brug for hjælp NU! Bed din læge om en henvisning til en psykiater og en psykolog (psykiateren er uddannet til at tage sig af den medicinske del af behandlingen, psykologen den terapeutiske del)!

Mange tanker

Jeg kunne ikke være være mere enig...!

Anmeld

2. december 2011

K&S

liwsmor skriver:

jeg skrev dette indlæg

https://www.baby.dk/debat/148058pi1/angst-depression-o-l-/hvem-er-jeg--det-ved-jeg-ikke.aspx

nu hvor jeg prøver for mig selv op ang. nogen snakke med min læge osv, så for jeg helllere ikke min sygdagpenge, når jeg så ringer til kommune, så det bare sådan en jeg få fat i som giver mit nummer videre og så kan ringe til mig, jeg ved der gå flere dage før de ringer .. jeg syntes godt der meget i mit hovede, kan slet ikke rumme og tænke på jeg også skal kæmpe for at få mine penge udbetalt, jeg slet ikke rumme jeg på 3 måned i træk, skal ringe rundt til til forskellige og sige jeg skal nok betale jer, men jeg ikke fået penge endnu igen.. før var det min chef der var fuck op med betale mig lønen og nu det kommune.. 

hvordan overhovedet skal jeg kunne komme op igen, og smile og være social og glæde mig over julen, mig som elsker julen og elsker hygge osv og synge julesange, den kvinde er bare væk, jeg græder hver dag jeg  har aflevet min datter, er glad når hun kommer hjem, hvis hun græder lidt mere 10 min græder jeg selv, og når hun er kommet i seng, sover jeg selv, jeg kan ikke rumme mere i mit hovedet..

ved ikke hvad vil med det indlæg

Jeg har lige læst hele tråden igennem og i stedet for at citere flere steder, skriver jeg samlet her

Uanset om du skulle være ledig eller sygemeldt, så burde du have fået udbetalt nogle penge og de burde havde været udbetalt torsdag i sidste uge. Jeg synes ikke, det er godt nok, du først kan få dem den 15. - de kører udbetalinger hver uge, som udbetales hver torsdag, så synes du skal ringe igen og sige, du har brug for dem noget før...!

Mht. læge, medicin m.m., så er jeg meget enig med Ansemusen - få en henvisning til både psykiater + psykolog hurtigst muligt.

Du har brug for mere end samtaler med din læge, som højst sandsynligt ikke er uddannet i samtaleterapi.

Og det er ikke en falliterklæring at tage imod medicin, men jeg kan sagtens følge dig, jeg havde det på nøjagtig samme måde, da jeg ramte bunden.

Medicinen kan gøre, at du ikke starter på bunden, men starter med et "normalt" humør, hvor du vil være mere modtagelig for terapi og forandringer i hverdagen.

Du er meget velkommen til at skrive privat, jeg vil meget gerne dele mere ud af mine "erfaringer"

Mange  fra mig

Anmeld

2. december 2011

liwsmor

K&S skriver:

Jeg har lige læst hele tråden igennem og i stedet for at citere flere steder, skriver jeg samlet her

Uanset om du skulle være ledig eller sygemeldt, så burde du have fået udbetalt nogle penge og de burde havde været udbetalt torsdag i sidste uge. Jeg synes ikke, det er godt nok, du først kan få dem den 15. - de kører udbetalinger hver uge, som udbetales hver torsdag, så synes du skal ringe igen og sige, du har brug for dem noget før...!

Mht. læge, medicin m.m., så er jeg meget enig med Ansemusen - få en henvisning til både psykiater + psykolog hurtigst muligt.

Du har brug for mere end samtaler med din læge, som højst sandsynligt ikke er uddannet i samtaleterapi.

Og det er ikke en falliterklæring at tage imod medicin, men jeg kan sagtens følge dig, jeg havde det på nøjagtig samme måde, da jeg ramte bunden.

Medicinen kan gøre, at du ikke starter på bunden, men starter med et "normalt" humør, hvor du vil være mere modtagelig for terapi og forandringer i hverdagen.

Du er meget velkommen til at skrive privat, jeg vil meget gerne dele mere ud af mine "erfaringer"

Mange  fra mig

tak, for de skønne ord du skriver..

ja de siger de ikke kan sende dem før næste uge , så seneste den 15 ville jeg få udbetalt.. dersværre.. for der står bare allerede nu minus på min kontier, og det bare ikke den fedste måned at stå i miuns i allerede, slet ikke når man selv skal holde jul.. kan godt mærke det påvirker mig meget dersværre..

dejligt ejg ikke har været den eneste med de tænker om piller, men tror måske også det er det eneste der kan hjælpe, ja jeg skal nok have mere hjælp, selvom jeg er rigtigt øv over jeg står helt der ud at jeg brug for hjælp.. for jeg har altid været den stærke kvinde, der havde det perfektet liv og havde det godt og klar på hjælpe andre, nu det skam mig der ikke kan rumme andre overhovedet.

dejligt du er så åbne og takker gerne for jeg er velkommen til skrive til dig privat.. det kan godt være jeg brug det

Anmeld

2. december 2011

K&S

liwsmor skriver:

tak, for de skønne ord du skriver..

ja de siger de ikke kan sende dem før næste uge , så seneste den 15 ville jeg få udbetalt.. dersværre.. for der står bare allerede nu minus på min kontier, og det bare ikke den fedste måned at stå i miuns i allerede, slet ikke når man selv skal holde jul.. kan godt mærke det påvirker mig meget dersværre..

dejligt ejg ikke har været den eneste med de tænker om piller, men tror måske også det er det eneste der kan hjælpe, ja jeg skal nok have mere hjælp, selvom jeg er rigtigt øv over jeg står helt der ud at jeg brug for hjælp.. for jeg har altid været den stærke kvinde, der havde det perfektet liv og havde det godt og klar på hjælpe andre, nu det skam mig der ikke kan rumme andre overhovedet.

dejligt du er så åbne og takker gerne for jeg er velkommen til skrive til dig privat.. det kan godt være jeg brug det

Så er det jo også netop nu, du skal bede andre om hjælp - det er ingen skam at bede om hjælp  og de mennesker som holder af dig, gør det GERNE...! Man kan nemlig ikke klare det hele selv, omend man gerne vil...

Er der ikke mulighed for at låne nogle penge af familien indtil den 15. - du ved jo du har mulighed for at betale tilbage

Du er altid velkommen til at skrive  

Anmeld

2. december 2011

liwsmor

K&S skriver:

Så er det jo også netop nu, du skal bede andre om hjælp - det er ingen skam at bede om hjælp  og de mennesker som holder af dig, gør det GERNE...! Man kan nemlig ikke klare det hele selv, omend man gerne vil...

Er der ikke mulighed for at låne nogle penge af familien indtil den 15. - du ved jo du har mulighed for at betale tilbage

Du er altid velkommen til at skrive  

nej jeg har ikke mulighed for låne noget det er mere det der gør ondt

kan godt mærke at det påvirker mig meget .. 

ja det ved jeg godt, men godt nok svært ved det når det plejer at være mig der hjælper andre

Anmeld

2. december 2011

K&S

liwsmor skriver:

nej jeg har ikke mulighed for låne noget det er mere det der gør ondt

kan godt mærke at det påvirker mig meget .. 

ja det ved jeg godt, men godt nok svært ved det når det plejer at være mig der hjælper andre

Hvad med banken? Har du mulighed for at forklare den situationen og få hjælp der?

Min psykolog sagde "indtil nu har du været der for alle andre, nu skal du være der for dig selv - for før du er det, kan du ikke være der for andre igen"

Anmeld

2. december 2011

Livas mor

Du får lige en krammer herfra

Jeg vil mene at det ville være rigtig godt for dig med lidt hjælp fra det offentlige (her ment at din økonomiske situation må de altså til at få styr på, da der ikke er noget mere stressende end en skrantende økonomi).

Ang. din datter er det virkelig hårdt med en lille en, specielt hvis de også er født for tidligt.. Det er meget vigtigt med et godt netværk og støtte, ellers knækker man hurtig halsen. Jeg synes selv den første tid med vores kolikramte datter var enormt hårdt, men heldigvis har vi verdens bedste mormor og farmor, som kom og hjalp til dag og nat.. Har du ikke nogen der kan tage over engang imellem,, så du selv kan få lov at puste ud?

Jeg vil også mene at din læge evt. kunne hjælpe dig med en henvisning vedr. at kunne tale med en professinel. Jeg er selv psykiatrisk sygeplejerske, og er gentlig ikke den store fortaler for at man bare udskriver det som befolkningen kalder "lykkepiller". Jeg tror nogen gange det er bedre at få arbejdet kognitivt, altså med ens tanker og følelser, da mange oplver at få det bedre ved at lettet hjertet og få redskaber til at håndtere det der er svært.

Så en masse kram herfra og dejligt du er åben og deler dine inderste tanker med os, det er der nemlig mange der ikke er i satnd til..

Anmeld

2. december 2011

liwsmor

K&S skriver:

Hvad med banken? Har du mulighed for at forklare den situationen og få hjælp der?

Min psykolog sagde "indtil nu har du været der for alle andre, nu skal du være der for dig selv - for før du er det, kan du ikke være der for andre igen"

klogt cicat siger jeg bare, lyder som god psykolog..

det ar jeg ikke hørt om, for er imod lån.. dersværre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.