Sosu hjælper....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Mira0911

isabellamor skriver:

ja men det er dem der kan give dig de svar du skal bruge..

Ja, har ringet dertil mange gange og fået det samme svar hver evig eneste gang... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

BellaCiinea

Mira0911 skriver:

Det er bare i orden... 

Min lærer mener at det skal ha relevans til området.. altså du skal ha været på plejehjem eller sådan.... =/

Anmeld

1. december 2011

Mira0911

IsabellaCiinea skriver:

Min lærer mener at det skal ha relevans til området.. altså du skal ha været på plejehjem eller sådan.... =/

Jeg snakkede med Rie igår... Jeg kan komme ind på den ordinær hjælper uddannelse...  Søger ind til Maj og hun kunne allerede nu garantere at jeg blev optaget til skolestart til September... 

Anmeld

1. december 2011

Darling<3

Mira0911 skriver:

Jeg sidder også og overvejer som 27 årige at tage grundforløbet og så videre på sosu hjælper.... 

Hvor meget kan jeg få? 

Kan jeg både få su, sulån og supplerende sulån til forsørger?? 

Kan jeg stadig få sulån plus det supplerende sulån til forsørger selvom jeg havde sulån i 2003??

har jo 2 børn... 

Hvis du kan bevise at du har arbejdet i 12 måneder, så kan du spinge over grundforløbet
Det kan man ihvertfald i KBH, hvor jeg er på vej ind

Anmeld

1. december 2011

BellaCiinea

Mira0911 skriver:

Men vil det være total tåbeligt af mig at tage grundforløbet? jeg vil jo gerne ende med at være uddannet sosu assistent... 

Ja det ville være tåbeligt at tage grundforløbet =)

Du skal på SU, og du ville sku gå i klasse med en MASSE meget unge og useriøse mennesker..

Så hellere bare springe på hjælperen med det samme, og så få elevløn. 

Du får jo mere i elevløn end du ville få i SU.

Selvfølgelig kan man tage et SU-lån, men det ville da være for dumt at sætte sig i gæld =) 

I må jo lægge et budget med det du ville få udbetalt på en alm. elevløn, og så se om det kan lade sig gøre

Anmeld

1. december 2011

Mira0911

Honey<3 skriver:

Hvis du kan bevise at du har arbejdet i 12 måneder, så kan du spinge over grundforløbet

Jeg er for gammel til at tage grundforløbet... 

Anmeld

1. december 2011

Mimic

jeg er lige blevet færdig med hjælper udd. i sommers... jeg fik 7500 udbetalt i måneden...

hvis du skal have voksen elev løn skal du være over 25 OG have minimum et års erhvervsrelevant arbejdserfaring dvs inden for ældre sektoren...

hvis du sidenhen vælger assistent uddannelsen, giver hjælperudd. dig heller ikke ret til voksenelevløn...

(jeg er selv gået videre og klarer det ok for de 7500 jeg stadig får udbetalt)

Anmeld

1. december 2011

BellaCiinea

Honey<3 skriver:

Man skal slet ikke have grundforløbet for at komme på hjælperen

Anmeld

1. december 2011

BellaCiinea

Mira0911 skriver:

Jeg snakkede med Rie igår... Jeg kan komme ind på den ordinær hjælper uddannelse...  Søger ind til Maj og hun kunne allerede nu garantere at jeg blev optaget til skolestart til September... 

Arj hvor lækkert!!! Fedt ! Det er jo bare perfekt...

Så kan det være vi ses deroppe ^^

Anmeld

1. december 2011

Darling<3

Mira0911 skriver:

Jeg er for gammel til at tage grundforløbet... 

Okay, og hvem siger det??
Herovre er der folk mellem 16 og 60 år På grundforløbet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.