Sosu hjælper....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.193 visninger
48 svar
0 synes godt om
29. november 2011

Mira0911

Årh jeg vil bare så gerne være sosu hjælper.... 

Silkeborg sosu skole skriver dette på deres hjemmeside: 

Er du fyldt 25 år ved uddannelsesstart og har minimum 1 års plejeerfaring af voksne, kan du komme i betragtning til voksenelevløn. De vejledende satser for voksenelevløn er i 2010 før skat ca: 18.000 kr/mrd.

Er der slet ikke andre måder man kan komme ind på den uddannelse? Jeg har kun 3 mdr's erfaring på ældreområdet og 3 års erfaring inden for børn med handicap.....

Ih altså... Håber nogen sidder derude og kan hjælpe....

Vores dagplejer snakkede idag om at regeringen vil ændre på det med at søge friplads osv osv at det vidst ikke skulle være indkomst bestemt... Jeg ved det ikke... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

come2

Nej der er ikke andre måder indenfor dette.

jeg tog selv grundforløbet og derefter uddannelsen på sosu skolen.

Anmeld

29. november 2011

Mira0911

come2 skriver:

Nej der er ikke andre måder indenfor dette.

jeg tog selv grundforløbet og derefter uddannelsen på sosu skolen.

Jeg sidder også og overvejer som 27 årige at tage grundforløbet og så videre på sosu hjælper.... 

Hvor meget kan jeg få? 

Kan jeg både få su, sulån og supplerende sulån til forsørger?? 

Kan jeg stadig få sulån plus det supplerende sulån til forsørger selvom jeg havde sulån i 2003??

har jo 2 børn... 

Anmeld

29. november 2011

come2

Suen ved jeg ikke lige så meget om, var nemlig selv kun 17 da jeg tog det.

men på hjæper uddannelsen fik jeg ca. 6700 udbetalt Ved ikke om det har ændret sig siden 2007.

Anmeld

29. november 2011

come2

Mira0911 skriver:

Jeg sidder også og overvejer som 27 årige at tage grundforløbet og så videre på sosu hjælper.... 

Hvor meget kan jeg få? 

Kan jeg både få su, sulån og supplerende sulån til forsørger?? 

Kan jeg stadig få sulån plus det supplerende sulån til forsørger selvom jeg havde sulån i 2003??

har jo 2 børn... 

Men jeg vil da tro du kan få SUlån. Men det er da værd at få undersøgt, hvis det er noget du brænder for.

Er sikker på det er til at få lidt vagter på et plejehjem, så du kan få lidt ekstra penge udover su'en

Anmeld

29. november 2011

Muhmi

De ser ikke så strengt på det når man er over 25 og har børn... Når det "kun" er sosu-hjælper uddannelsen, skal du bare sige at du har 3 mdrs erfaring men du kan ikke klare dig for mindre end en voksenelevløn... Ja det er über tarveligt for dem der ikke ved dette, men det er også super ærgeligt at du skal tage grundforløbet og så finde ud af at der er nogle der er sluppet igennem nåleøjet og har fået voksenelevløn... Prøv at søge direkte ind på hjælper udannelsen... Kender flere der har fået det, selvom de ingen erfaring havde... Det er først når man kommer til assistenten at man ikke kan slippe ind uden den fornødne erfaring...

Held og lykke med det

Anmeld

29. november 2011

BellaCiinea

Mira0911 skriver:

Er du fyldt 25 år ved uddannelsesstart og har minimum 1 års plejeerfaring af voksne, kan du komme i betragtning til voksenelevløn. De vejledende satser for voksenelevløn er i 2010 før skat ca: 18.000 kr/mrd.

Er der slet ikke andre måder man kan komme ind på den uddannelse? Jeg har kun 3 mdr's erfaring på ældreområdet og 3 års erfaring inden for børn med handicap.....

Vores dagplejer snakkede idag om at regeringen vil ændre på det med at søge friplads osv osv at det vidst ikke skulle være indkomst bestemt... Jeg ved det ikke... 

Tag op og snak med dem De er til at snakke med =) Og de plejer at komme frem til en løsning =)

Jeg går deroppe =D

Anmeld

29. november 2011

Mira0911

Muhmi skriver:

De ser ikke så strengt på det når man er over 25 og har børn... Når det "kun" er sosu-hjælper uddannelsen, skal du bare sige at du har 3 mdrs erfaring men du kan ikke klare dig for mindre end en voksenelevløn... Ja det er über tarveligt for dem der ikke ved dette, men det er også super ærgeligt at du skal tage grundforløbet og så finde ud af at der er nogle der er sluppet igennem nåleøjet og har fået voksenelevløn... Prøv at søge direkte ind på hjælper udannelsen... Kender flere der har fået det, selvom de ingen erfaring havde... Det er først når man kommer til assistenten at man ikke kan slippe ind uden den fornødne erfaring...

Held og lykke med det

Det gør de desværre i silkeborg... Har prøvet før at søge ind uden held og fik beskeden at det kræver 1 års erfaring.... 

Anmeld

29. november 2011

Mira0911

IsabellaCiinea skriver:

Tag op og snak med dem De er til at snakke med =) Og de plejer at komme frem til en løsning =)

Jeg går deroppe =D

Det har jeg også prøvet uden held... 

Anmeld

29. november 2011

BellaCiinea

Mira0911 skriver:

Og jeg siger bare.. LAD VÆR med at tage grundforløbet... det er KUN til folk der ikke ved hva de vil... Jeg er på grundforløbet pt... og ja................................................ 

Jeg vil videre på Pædagogisk Assistent.. men det er bare SÅ svært at komme ind.... 

Men tag en snak med dem, og hvis det flasker sig, så søg direkte ind på hjælperen.. INGEN grundforløb...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.