Min mave er trekantet..???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

DK

Mussen2 skriver:

Det er helt normalt, men man skal stoppe hvis maven gør sådan. JEg kalder det pyramideformet

De kloge siger: når du når et stykke hen i graviditeten glider mavemusklerne fra hinanden og senen i midten af den lige mavemuskel, udvides. Er der et udtalt mellemrum, diastase, ses det ved at maven danner en spids under maveøvelserne, og så skal den gravide stoppe. Er mellemrummet ikke udtalt, kan maveøvelserne fortsætte.

Så du skal stoppe hvis det kommer

præcis! Det er mavemusklerne der har "givet slip" på hinanden i midten, og derfor skubber i siderne i stedet for foran når du laver en sit up.

Det er vist ikke godt for mavemusklerne at forsætte med at lave sit up's herefter. De glider tilbage/vokser sammen igen efter fødslen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Emily2012<3

grøn · ært skriver:

Haha! AIJ - du er slem! Nu gav du mig en sindssyg lyst til toblerone..... mmmmmmmm!!!

Men jeps, en toblerone mave er da ikke så slemt. Hehe - selvom de altid siger på træningsholdene i fitness, at: "VI SKAL AF MED TOBLERONE-MAVSERNE"... ;-D
Mhm, mere spids jo længere jeg kommer. Det bliver sjovt :-P Og nu vil jeg for fremtiden ALTID få lyst til toblerone, når jeg ser den mave. Altså :-P hehe

Haha jaa jeg fik også selv lyst til toblerone lige der..

Men min er blevet meget spids her på det sidste og jeg er i uge 28..  glæder mig til at se om den bliver mere spids, eller om den bare holder sig der..

Uh ja tobleronemave er godt..

Anmeld

29. november 2011

grøn · ært

iiih, hvor er jeg glad for alle jeres svar!! Ville ønske jeg kunne "citere" jer alle, så I alle fik en "notifikation" om hvor glad jeg er for, at så mange kommer med erfaringer og gode råd - og endda ligger billeder ud  Hvor er I skønne!! Tusinde tak!!!

Jeg er dog helt vildt trist over, at jeg ikke må træne maven på samme måde mere Jeg må snakke med jordemoderen (hvis hun ved det og ellers en fys) om hvilke øvelser jeg så må lave :-) For træne, det SKAL jeg bare. Ellers bliver jeg bims :-P

BJNGJ: Der er ikke andet for, end at købe noget toblerone.... Godt jeg har statoil så tæt på mig XP haha - når jeg får lyst til noget, så MÅÅÅÅ jeg bare have det... Jeg er gravid - hvad skal jeg dog gøre  hihi

Anmeld

29. november 2011

Mussen2

grøn · ært skriver:

iiih, hvor er jeg glad for alle jeres svar!! Ville ønske jeg kunne "citere" jer alle, så I alle fik en "notifikation" om hvor glad jeg er for, at så mange kommer med erfaringer og gode råd - og endda ligger billeder ud  Hvor er I skønne!! Tusinde tak!!!

Jeg er dog helt vildt trist over, at jeg ikke må træne maven på samme måde mere Jeg må snakke med jordemoderen (hvis hun ved det og ellers en fys) om hvilke øvelser jeg så må lave :-) For træne, det SKAL jeg bare. Ellers bliver jeg bims :-P

BJNGJ: Der er ikke andet for, end at købe noget toblerone.... Godt jeg har statoil så tæt på mig XP haha - når jeg får lyst til noget, så MÅÅÅÅ jeg bare have det... Jeg er gravid - hvad skal jeg dog gøre  hihi

Godt du kunne bruge svarerne husk du må gerne træne de skrå mavemuskler, dvs. mavebøjninger til siden

Anmeld

29. november 2011

grøn · ært

Mussen2 skriver:

Godt du kunne bruge svarerne husk du må gerne træne de skrå mavemuskler, dvs. mavebøjninger til siden

hehe - jeg ved da godt hvad skrå mavebøjninger er, din tosse 
Men fedt!! 

Anmeld

29. november 2011

Christina Cecilie Rud Svenningsen

Det gør min mave også, jeg har også undret mig over hvad det lige var der gjorde det :-P.. Men når jeg trykker på det, så virker det bare som om at det bare er luft :-P

Anmeld

29. november 2011

Ansemusen

Jeg mener ikke det er så godt at lave maveøvelser under graviditeten og lige efter. Noget med, at de kan blive grimme, fordi de er mast delvist ud til siden, mens maven er stor. Det er fortalt af en pilatesinstruktør, som laver efterfødselstræning.

Anmeld

29. november 2011

MelikkazMoar

jeg ved ikke hvad det er .. men jeg syndes også det var sejt når min mave gjorde det

så tror det er meget normalt det kan gøre sådan .. måske bare ikke alle der ligger mærke til det ..

Anmeld

29. november 2011

Frøken J.

Ved ikke om det er skrevet, men så skal du bruge musklerne anderledes. Da jeg gik til gravidtræning fik vi at vide, at maven ikke måtte blive trekantet når vi spændte i maven, så skulle vi gøre det anderledes :-)

Anmeld

30. november 2011

Mussen2

grøn · ært skriver:

hehe - jeg ved da godt hvad skrå mavebøjninger er, din tosse 
Men fedt!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.