Min mave er trekantet..???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

SussieThyssen

grøn · ært skriver:

Ehm, jeg ligger på gulvet og træner.. En øvelse hvor man ligger på ryggen og sænker begge ben mod jorden. Pludselig opdager jeg, at midt på min mave, går den op i en underlig spids.. Hmm, hvorfor det?? :-P
Jeg ville ønske jeg kunne ligge et billede ind, men jeg ved ikke hvordan jeg overfører dem fra min tlf.. (en gammel sony ericsson)

Nogen der ved hvad det er - og hvorfor? :-)
Jeg er 16+0 i dag 

Det er iøvrigt kun når jeg spænder i maven...

Det er helt normalt

Det har noget at gøre med selve udformningen af mavemuskulaturens opbygning, hvor trænet den er og hvor livmoderen befinder sig.
Iøvrigt gør min mave stadig sådan, nu de mange år efter jeg fødte sidste gang..det ser skørt ud.
Min fys siger at det som sagt er normalt, og det forsvinder oftest igen nogle måneder efter fødslen, hvis man træner efter, men hos nogle bliver det, især hos kvinder, der har fået kejsersnit og den slags.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

grøn · ært

BJNGJ. skriver:

Min mave gør det samme. Og den bliver kun mere spids jo længere hen du kommer.. Når jeg rejser mig så ligner min mave næsten sådan en toblerone..

Mmmhmmm Tobleroneee.. 

Haha! AIJ - du er slem! Nu gav du mig en sindssyg lyst til toblerone..... mmmmmmmm!!!

Men jeps, en toblerone mave er da ikke så slemt. Hehe - selvom de altid siger på træningsholdene i fitness, at: "VI SKAL AF MED TOBLERONE-MAVSERNE"... ;-D
Mhm, mere spids jo længere jeg kommer. Det bliver sjovt :-P Og nu vil jeg for fremtiden ALTID få lyst til toblerone, når jeg ser den mave. Altså :-P hehe

Anmeld

29. november 2011

grøn · ært

SussieThyssen skriver:

Det er helt normalt

Det har noget at gøre med selve udformningen af mavemuskulaturens opbygning, hvor trænet den er og hvor livmoderen befinder sig.
Iøvrigt gør min mave stadig sådan, nu de mange år efter jeg fødte sidste gang..det ser skørt ud.
Min fys siger at det som sagt er normalt, og det forsvinder oftest igen nogle måneder efter fødslen, hvis man træner efter, men hos nogle bliver det, især hos kvinder, der har fået kejsersnit og den slags.

Kærligst
Sussie

Hehe - sødt du stadig har "toblerone-mave"! :-)
Og dejligt det bare er helt normalt - blev godt nok forskrækket da jeg så det. Det så godt nok spooky ud. Og det synes jeg da ikke lige jeg havde læst noget om nogen steder :-P

Anmeld

29. november 2011

SussieThyssen

grøn · ært skriver:

Hehe - sødt du stadig har "toblerone-mave"! :-)
Og dejligt det bare er helt normalt - blev godt nok forskrækket da jeg så det. Det så godt nok spooky ud. Og det synes jeg da ikke lige jeg havde læst noget om nogen steder :-P

Jeg tror heller ikke, det er noget man har ret meget focus på

Anmeld

29. november 2011

Mor Christa

kan TYDELIGT huske det. Jeg fik selv et kæmpe shok da jeg så det på min egen mave første gang.
Det ser simpelthen så sjovt ud, men jep - det er en af de herlige graviditets "gener", kan man kalde det det? Det er jo ikke træls eller noget, men det ser sjovt ud hehe .. Det fortsætter lige indti ldu ikke er gravid længere

Anmeld

29. november 2011

Christine

grøn · ært skriver:

Ehm, jeg ligger på gulvet og træner.. En øvelse hvor man ligger på ryggen og sænker begge ben mod jorden. Pludselig opdager jeg, at midt på min mave, går den op i en underlig spids.. Hmm, hvorfor det?? :-P
Jeg ville ønske jeg kunne ligge et billede ind, men jeg ved ikke hvordan jeg overfører dem fra min tlf.. (en gammel sony ericsson)

Jeg er 16+0 i dag 

Nu er jeg jo ikke læge eller fysioterapeut eller lignende, men er det ikke noget med at man skal passe på hvordan man træner maven når man nærmer sig 20 uger? For at undgå at musklerne "splitter" for meget (og laver trekantet mave). For man KAN risikere at de splittes så meget ad at de ikke finder sammen igen.. det er altså bare lige for at gøre opmærksom på det.
Jeg blev i hvert fald frarådet mavebøjninger, men der er andre måder at træne maven på.

Anmeld

29. november 2011

Mussen2

Det er helt normalt, men man skal stoppe hvis maven gør sådan. JEg kalder det pyramideformet

De kloge siger: når du når et stykke hen i graviditeten glider mavemusklerne fra hinanden og senen i midten af den lige mavemuskel, udvides. Er der et udtalt mellemrum, diastase, ses det ved at maven danner en spids under maveøvelserne, og så skal den gravide stoppe. Er mellemrummet ikke udtalt, kan maveøvelserne fortsætte.

Så du skal stoppe hvis det kommer

Anmeld

29. november 2011

Moms

grøn · ært skriver:

Jeg er 16+0 i dag 

Hehe - det ser helt vildt ud.

Min gør det også. Jeg kan få det frem bare ved at læne ryggen tilbage og skyde livet frem.

Jeg tolker det bare som mavemusklerne, der stammer om og centrerer livmoderen med babyen indeni.

Tænk på, at din tyktarm ligger som en pølse hele vejen rundt faktisk op, over og ned på den anden side. Den er slap og sikkert også luffyldt og kan sagtens presses sammen af mavemusklerne og så er maven ikke så rund og fyldig mere.

Men sjovt ser det ud.

Moms

Anmeld

29. november 2011

TbCp

Helt normalt

1. Afslappet
2. Spændt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. november 2011

FrkLarsen

grøn · ært skriver:

Jeg er 16+0 i dag 

Min mave blev trekantet når der kom en plukve 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.