Jeg har det vist som Dinna88 - når man har anskaffet sig en hund, er man hundeejer og det er man, til hunden ikke lever mere.
Jeg har ingen børn, så jeg kan jo sagtens sidde her og forsvare hunden og sige til dig, at du skal tage dig af den for den er DIN men samtidig kan jeg jo også godt høre, at hverken du eller hunden har det godt.
Jeg har selv hund og bryder mig ikke om, når folk siger, at man som hundeejer uden børn gør hunden til sit barn. Der er STOR forskel. Man ved som hundeejer, at man en dag skal af med sin hund. Det kommer man forhåbentlig aldrig til at opleve med sit barn.
Men naturligvis fylder hunden meget i min hverdag og hun får selvfølgelig også en stor del af min opmærksomhed. Jeg tror også, at hun ville ha svært ved omstillingen hvis der kom et barn ind i familien.
Jeg synes, at du skal kigge godt og grundigt på dig selv og din hund. Du skriver, at du elsker din hund... så prøv at mærke efter om du ikke godt kan give din hund LIDT af det, den higer efter. Jeg forstår så udemærket, at hunden kommer på andenpladsen efter du har fået barn men måske reagerer hunden fordi du SLET ikke giver den noget mere. Den vil sandsynligvis være tilfreds med bare at komme med ud på en tur med baby i barnevognen og blive nusset lidt bag øret et par gange om dagen. Den behøver ikke få opmærksomhed hele tiden. Den kan sagtens nøjes med mindre - bare den får NOGET.
Den skal bare lære, at den ikke længere får først og mest..
Men men... hvis du virkelig ikke føler, at du har noget at give den mere, så skal den videre. Ikke nødvendigvis til en enlig der kan give den 100% opmærksomhed men til en familie hvor alle på skift bruger tid på den og hvor den kender sin plads i hierakiet. Det gør den nemlig ikke længere hos dig.
Held og lykke med projektet 
Anmeld