puttetid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2011

Mor010711

Jeg har samme problem som dig. Min sover ved 22-23tiden. 

Hvis vi putter hende før, gør hun som du også skriver. Vågner efter en halv times tid og er frisk og glad og er fuldstændig umulig at putte igen. Det gælder også selv hvis klokken er 21.30. Og jeg kan jo ikke tvinge hende til at sove hvis hun ikke er træt. 

Det der med bare at lade hende ligge fungerer heller ikke. Så bliver hun meget ked af det og få kørt sig selv helt ud så hun bliver overtræt og slet ikke til at putte, selvom vi når midnat og senere.

Tror bare at man må acceptere at børn bare er forskellige og så måske efterhånden begynde at putte dem tidligere og tidligere. Måske bare et kvarters tid a gangen. Det er hvert fald min plan. Tror også det bliver nemmere, nu her når min begynder at få noget mere fast mad. Så ikke lige hvor gammel din var. 

Men held og lykke med det. Håber det bliver bedre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Ansemusen

Thias bliver puttet mellem 19-20, som oftest tættere på 19.30-20.00. I weekenderne, hvis vi er ude, kan han godt holde flere timer længere engang imellem.

Da han var lille, de første mange måneder, sov han først ved 23-24-01-tiden. Men efterhånden kunne vi putte ham tidligere og tidligere. Men der var i laaang tid først kl. ca. 22. Så da han endelig var klar til at komme i seng ved 20-tiden, hungrede vi i den grad efter voksentid. Nu falder han selv i søvn om aftenen, når vi har sunget og sagt godnat, og sover hele natten hver nat (med mindre han er syg selvfølgelig). Det er SKØØØNT

Anmeld

28. november 2011

Ansemusen

Mor010711 skriver:

Hvis vi putter hende før, gør hun som du også skriver. Vågner efter en halv times tid og er frisk og glad og er fuldstændig umulig at putte igen. Det gælder også selv hvis klokken er 21.30. Og jeg kan jo ikke tvinge hende til at sove hvis hun ikke er træt. 

Det der med bare at lade hende ligge fungerer heller ikke. Så bliver hun meget ked af det og få kørt sig selv helt ud så hun bliver overtræt og slet ikke til at putte, selvom vi når midnat og senere.

Tror bare at man må acceptere at børn bare er forskellige og så måske efterhånden begynde at putte dem tidligere og tidligere. Måske bare et kvarters tid a gangen. Det er hvert fald min plan. Tror også det bliver nemmere, nu her når min begynder at få noget mere fast mad. Så ikke lige hvor gammel din var. 

Det er HELT normalt i den alder! Mange børn sover sene lure om aftenen og kan derfor først lægges rigtigt sen aften/tidlig nat! Det bliver bedre og bedre lige så stille!

Men åh hvor kan jeg godt huske, hvor hårdt det var aldrig at have alenetid med manden *suk*

Anmeld

28. november 2011

MaybeBaby

Mor010711 skriver:

Min søn er 10 uger i dag og han kan selv falde i søvn om formiddagen i liften, men han er bare så vågen sen eftermiddag og om aftenen. Vi har opgivet at lægge ham om aftenen, så han hygger i sofaen med os. Den skal nemlig helst slå ti og så må jeg oftest amme ham i søvn. Kan I bare lægge jeres i hans/hendes seng eller er det i jeres seng? Og hvor gammel er h*n?

Anmeld

28. november 2011

MariaJulie

ano14316 skriver:

Jeg tror desværre ikke at skal regne med at kunne få "voksen" tid allerede nu..

ifølge min sp er det først når de er omkring 3 mnd. at de kan begynde at lulle sig selv i søvn og så vidt jeg kan se er han først 3 mdr her d. 6 december. Så i må nok have lidt tålmodighed..

Så vidt jeg har forstået så kan man vidst heller ikke regne med at få en rytne før de er en 6 mdr. indtil da skal de have mad når de er sultne og sove når de er trætte.. ret mig gerne hvis jeg tager fejl, har ikke noget erfaring endnu min søn er kun 7 uger

det går nu godt med voksen tid i weekenderne hvor farmand ikke skal tidligt i seng. vi putter omkring 19.30 men elias kan sagtens vågne 8 gange, og er færdig med at "drille" ca 21-22.

og rytmen vil jeg godt nok sige at vi har på plads (7, 9, 13!) selvfølgelig kan der blive lidt rod i et tigerspring eller appetitspring. men elias er sulten og træt stort set det samme tidspunkt hver dag. vågner også kl 2.00 hver nat..

hvis man tæller uger så er han 12 uger (3 måneder) i morgen

Anmeld

28. november 2011

MariaJulie

MaybeBaby skriver:

Min søn er 10 uger i dag og han kan selv falde i søvn om formiddagen i liften, men han er bare så vågen sen eftermiddag og om aftenen. Vi har opgivet at lægge ham om aftenen, så han hygger i sofaen med os. Den skal nemlig helst slå ti og så må jeg oftest amme ham i søvn. Kan I bare lægge jeres i hans/hendes seng eller er det i jeres seng? Og hvor gammel er h*n?

min søn falder også selv i søvn om dagen. men om aften er han helt urolig! der skal han helst vugges i søvn. nogle dage er jeg heldig at kunne nøjes med at holde ham i hånden. han er 12 uger og bliver puttet i vugge ved siden af vores seng.

Anmeld

28. november 2011

annec

MariaJulie skriver:

hvad tid putter i jeres børn om aften, og hvad har i af putteritualer?

før i tiden blev min søn puttet i seng samme tid som mig, ved 23 tiden. men vi vil godt have lidt voksen tid herhjemme, og jeg har trappet ned til kl 19:30. selvom jeg har trappet ned, så tror jeg at min søn tror det bare er en lille lur? (hvis han er så klog ) i hvert fald vågner han en halv time efter og er glad og frisk. så vores voksen tid er bare blevet til: det er din tur til at putte skat!

Sebastian på 3 mdr sover kl 20.45 og så til 06.30

Anmeld

28. november 2011

Hulubulu86

Min den lille er ca 3.5mdr.

Her starter puttetiden omtrent kl 19:30-20:00 og saa fortsaetter den i princippet hele natten indtil kl 3, da han vaagner ca konstant hver halve time (vi er rigtig heldige hvis der gaar 1 time ). Saa vaagner han jo saa der kl 3 om natten og saa er der ellers vaagen tid indtil om aftenen igen hehe, dog hvis vi er heldige en lur eller to paa 10-20minutter

Jeg ville naesten oenske at han kunne holde sig vaagen til kl 23-24 saa jeg maaske kunne faa lov at sove min skoenne afbrudte soevn indtil kl 5-6 .

Men kan godt forstaa i traenger til lidt voksen-tid. Det er skoent naar man har det

Anmeld

28. november 2011

Sitrani

MariaJulie skriver:

hvad tid putter i jeres børn om aften, og hvad har i af putteritualer?

før i tiden blev min søn puttet i seng samme tid som mig, ved 23 tiden. men vi vil godt have lidt voksen tid herhjemme, og jeg har trappet ned til kl 19:30. selvom jeg har trappet ned, så tror jeg at min søn tror det bare er en lille lur? (hvis han er så klog ) i hvert fald vågner han en halv time efter og er glad og frisk. så vores voksen tid er bare blevet til: det er din tur til at putte skat!

Min datter er 5 mdr, og kommer i seng kl. 19-19.30 hver aften..

Vi giver hende et bad efter hun har fået aftensmad (Grød og babs!) Og så putter vi bare, eller lader hende ligge og hygge sig alene på sofaen ved siden af os, og når hun så virker træt, som hun altidgør ved den tid, så ligger vi hende ind i hendes seng, og hun får sin klud og sut. Så synger vi en lille godnatsang, og hun får et kys, og så sidder jeg og holder hende lidt på brystet med min ene hånd, og hun får lov til at grapse lidt med den, og når hun så ser sløv ud, så giver jeg hende kluden i stedet for min hånd, og så lukker hun for det meste øjnene, og ellers bliver jeg der til hun er faldet hen

Anmeld

28. november 2011

Mor010711

MaybeBaby skriver:

Hun sover i liften inde i vores soveværelse. 

Men hun skal vugges i søvn i armene. Er dog lige begyndt (igår) at forsøge at lægge hende og så vugge hende i søvn der. Og med tiden håber jeg at vi kan lægge hende, kysse hende godnat og så gå. 

Det varer jo heller ikke evigheder før hun skal i sengen og sove og der har vi jo ikke rigtig mulighed for at vugge hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.