puttetid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.358 visninger
25 svar
0 synes godt om
28. november 2011

MariaJulie

hvad tid putter i jeres børn om aften, og hvad har i af putteritualer?

før i tiden blev min søn puttet i seng samme tid som mig, ved 23 tiden. men vi vil godt have lidt voksen tid herhjemme, og jeg har trappet ned til kl 19:30. selvom jeg har trappet ned, så tror jeg at min søn tror det bare er en lille lur? (hvis han er så klog ) i hvert fald vågner han en halv time efter og er glad og frisk. så vores voksen tid er bare blevet til: det er din tur til at putte skat!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

stm2812

MariaJulie skriver:

før i tiden blev min søn puttet i seng samme tid som mig, ved 23 tiden. men vi vil godt have lidt voksen tid herhjemme, og jeg har trappet ned til kl 19:30. selvom jeg har trappet ned, så tror jeg at min søn tror det bare er en lille lur? (hvis han er så klog ) i hvert fald vågner han en halv time efter og er glad og frisk. så vores voksen tid er bare blevet til: det er din tur til at putte skat!

Her bliver hun puttet ved 19.30-20 tiden. I starten skabte det dog noget postyr, da hun også havde det med at vågne en halv time efter, hvilket var fordi hun ville have bryst. På trods af at hun havde fået en KÆMPE portion mad. Men intet andet ville trøste hende

Da jeg så stoppede med natamningerne gik der faktisk kun et par dage og så vågnede hun ikk sådan mere ..

herhjemme spiser vi ca kl 19. (så kan hun klare sig til natten og ved 4-5 tiden plejer hun at få noget frugtgrød) efter vi har spist sidder hun på vores skød et kvarters tid, så begynder hun at gnide øjne. Hun bliver puslet om, får børstet gummer (bisserne har stadig ikke vist sig) så går vi ind på vores værelse hvor hun får læst en historie/sunget nogle sange. det tager som regel 5-10 min. og herefefter lægger vi hende så til ro på sit eget værelse.

Anmeld

28. november 2011

Mor Christa

Jeg putter min dreng kl 19.. Han får lige en flaske inden, så putter vi nattøj på ham, børster bisser og går rundt i huset og siger godnat til forskellige ting. Så putter vi ham ind p hans værelse, synger en sang eller to og går ud.. Så kan han NEMT ligge derinde og snakke med sig selv osv.. ja nogle dage er det i en times tid!!! så går jeg lige ind og giver ham sutten og nynner en sang mere, så sover han typsisk efter den sang .. Men det tog tid!!! Det er først lykkeds for os da han var ca 9 mdr, før det, kæmpede vi en del med at få ham til at sove selv (uden at vugge ham eller amme ham i søvn).. Da han var helt lille var det intet problem - der sov han hele tiden (;

Anmeld

28. november 2011

Mille83

MariaJulie skriver:

Det kommer an på hvor gammel hun er? 

Her bliver Nicoline puttet kl 18.30-19.00 og det har hun gjort siden hun var 6 mdr, hun er idag 18 mdr gammel......

Vi spiser ca kl 17-17.30 

Anmeld

28. november 2011

Sildefisk

Mille83 skriver:

Det kommer an på hvor gammel hun er? 

Her bliver Nicoline puttet kl 18.30-19.00 og det har hun gjort siden hun var 6 mdr, hun er idag 18 mdr gammel......

Vi spiser ca kl 17-17.30 

samme herhjemme og gælder begge børn på hhv 1,5 og 2,5 år 

Anmeld

28. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her er de 4 år, og 2 år og 7 mdr. og de bliver begge puttet kl. 19. Vi spiser aftensmad kl. 17-17.30.

De er altid begge to blive puttet senest kl. 20, da de var mindre.

Anmeld

28. november 2011

SussieThyssen

MariaJulie skriver:

Mine unger er alle kommet i seng kl 18:30-19 senest i de første 3-4 år.
Og så har de sovet igennem til næste morgen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. november 2011

Lisbeth85

Linus er 13 mdr. gammel, og vi spiser aftensmad mellem 17-17.30, får derefter nattøj på og hygger indtil natflasken kl. ca.19. Han falder til ro af flasken og sover kort efter

Anmeld

28. november 2011

Nadia&Daniel

MariaJulie skriver:

Laura på 13 mdr.

Dage hvor hun skal i bad:

Kl. 17.30: aftensmad

Kl. 18.: bad

Efter bad: godnatble, nattøj og børster tænder (farmand)

Siger godnat til farmand

Kl. 19: godnatflaske (i vores seng) og putter først i vores seng og så derefter i tremmesengen

Dage uden bad:

Kl. 17.30/18: aftensmad

Kl. 18.45: godnatble, nattøj og børster tænder (farmand)

Siger godnat til farmand

Kl. 19: godnatflaske (i vores seng) og putter først i vores seng og så derefter i tremmesengenKl. 18.45: godnatble, nattøj og børster tænder (farmand)

Så sengetiden hedder kl. 19 (senest kl. 19.30) hjemme hos os

Anmeld

28. november 2011

ano14316

Jeg tror desværre ikke at skal regne med at kunne få "voksen" tid allerede nu..

ifølge min sp er det først når de er omkring 3 mnd. at de kan begynde at lulle sig selv i søvn og så vidt jeg kan se er han først 3 mdr her d. 6 december. Så i må nok have lidt tålmodighed..

Så vidt jeg har forstået så kan man vidst heller ikke regne med at få en rytne før de er en 6 mdr. indtil da skal de have mad når de er sultne og sove når de er trætte.. ret mig gerne hvis jeg tager fejl, har ikke noget erfaring endnu min søn er kun 7 uger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.