Halsbånd og snor... eller hva'??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

918 visninger
18 svar
0 synes godt om
20. februar 2009

linemus

Efter dagens udflugt til Nordsø Museet med tre energiske unger og to stk. bedsteforældre sad Kasper og jeg i bilen på vej hjem og snakkede om, hvordan dælen man egentlig gør, når man er på tur med sine børn uden nogen form for backup. I dag var vi hele tiden klar over, hvem der havde øjne på hvilken unge: Du tager klapvognen, jeg tager Nanna, du tager Signe, du følger Sebastian. Og alligevel skal man kun vende ryggen til i 3 sek. før en af dem er væk. Hvad så når vi tager en tur i Fårup Sommerland til sommer ALENE. To stakkels forældre til tre ivrige børn. Sidste år sad pigerne mest i klapvognen, og jeg så dengang frem til næste år, så de kunne prøve noget mere selv. Nu ser vi med længsel tilbage på dengang, vi bare kunne sætte dem i vognen og vidste hvor de var. Mon der vil blive set skævt til en, hvis alle børnene er i snor? Sådan ligesom en hunde-lufter i New York med hele hunde-spandet trækkende halsende foran sig. Eller måske en ring i bæltet og snor med en pige bundet fast i hver ende?

Line - træt og stadig forpustet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2009

Nadi

Ellers må I ty til håndjern

Jeg tror ikke der vil bliver set skævt til jer, hvis I har en sele på dem. Hvis ikke folk kan se I har hænderne fulde, og må gøre det der skal gøres for at jeres børn ikke løber væk eller bliver kitnappet!

Har du set det program med dem der havde to børn og fik sekslinger ???

Anmeld

20. februar 2009

Tynen

Uh! Stor debat.. Det må du slet ikke spørge om, det der!!

Skal lige se om jeg kan finde linket...

Anmeld

20. februar 2009

Tynen

https://www.baby.dk/debat/7023/babyudstyr/bruger-du-gaasele-til-dit-barn.aspx

Here goes!

Jeg har forresten tit lyst til at spænde Stella fast i noget.. Hun har sgu krudt i røven!

Anmeld

20. februar 2009

linemus

Ha ha - ja, selvfølgelig har der været en debat om det før På øf gætter jeg på.

Kunne nu ikke rigtig forestille mig at binde dem, men f... det er irriterende, når ingen af dem hører efter (pigerne er så noget mere undskyldt end den store). Og ikke særligt betryggende.

Anmeld

20. februar 2009

Kaufie

Hmmm.... de har vel tlfnr skrevet på armen eller i panden, så man kan matche børn med forældre når de bliver væk.... For med tre børn, så må det da ske.... Jeg synes jeg havde bøvl nok med at holde styr på 1 William i Kvickly Extra i går - og han var endda rimelig glad for at sidde i indkøbsvognen forklædt som bil....Genial opfindelse.

Anmeld

20. februar 2009

Tynen

Jeg kan virkelig godt forstå dig
Tanken er godt nok fristende engang imellem.

Vores DP bruger seler til dem, når hun er ude med alle 4 og det rører mig overhovedet ikke. Er faktisk glad for at man er sikker på at hun får dem alle med hjem i god behold.
Kan godt forstå at hun ikke vil stå med ansvaret for 4 børn mens de er ude og gå.

Hvis man ikke vil bruge seler er det vel bare et spørgsmål om at have nok gaffa til at vikle et par gange om barnet og klapvognen?!

Anmeld

20. februar 2009

linemus

Tynen skriver:

Jeg kan virkelig godt forstå dig
Tanken er godt nok fristende engang imellem.

Vores DP bruger seler til dem, når hun er ude med alle 4 og det rører mig overhovedet ikke. Er faktisk glad for at man er sikker på at hun får dem alle med hjem i god behold.
Kan godt forstå at hun ikke vil stå med ansvaret for 4 børn mens de er ude og gå.

Hvis man ikke vil bruge seler er det vel bare et spørgsmål om at have nok gaffa til at vikle et par gange om barnet og klapvognen?!

Synes også det er rigtig godt med de dp'er, der har dem i snor, så der ikke sker noget. Jeg ville nødigt går med 4-5 så små børn alene.

Gaffa - det er svaret!! Så er der heller ikke nogen, der forveksler dem med en hund

Anmeld

21. februar 2009

bette

altså jeg må da indrømme at jeg har tænkt mig at få fingerne i sådan en gå sele.. jeg har lidt svært ved at få mikkel til at blive hos mig.. derfor får han ikke særlig ofte lov til at gå selv hvis vi er nede i byen eller lign..
og det synes jeg jo egentlig er ærgeligt..
men ja han er en mikkel modsat... og vil nødig holde i hånd.. er så ved at lære ham at han skal holde ved klapvognen når vi går.. for han nægter at have mig i hånden..

Anmeld

21. februar 2009

Tynen

bette skriver:

altså jeg må da indrømme at jeg har tænkt mig at få fingerne i sådan en gå sele.. jeg har lidt svært ved at få mikkel til at blive hos mig.. derfor får han ikke særlig ofte lov til at gå selv hvis vi er nede i byen eller lign..
og det synes jeg jo egentlig er ærgeligt..
men ja han er en mikkel modsat... og vil nødig holde i hånd.. er så ved at lære ham at han skal holde ved klapvognen når vi går.. for han nægter at have mig i hånden..

Lige præcis sådan er Stella også!
Men hende kan jeg så bare heller ikke få til at sidde i klapvognen uden at hun går amok. Hun VIL gå selv.

Altså, det er også fint nok, men det er bare et spørgsmål om sekunder før hun er væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.