Søvn efter amning om natten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2011

HeidiØ

AndreasMor2011 skriver:

dårlig vane? synes det er dejligt og trygt for ham..

kan du ik bare ligge en stofble ved brystet? det gør jeg

Tænker nok for langt frem om vordan jeg skal vænne ham af med det igen - men han ku i starten sagtens ligge i sin seng op af min! Meeeen må nok forsøge det andet - jeg elsker når han ligger i putter hos mig, hehe!

Jo det gør jeg også med stofbleen, men jeg sys det er besværligt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Alexander&Lærke

iris-mor skriver:

Åh en sød alder!!!

Nej ingen tips, jeg kunne ligge i sengen og amme.

Men skriger han hvis han skal ligge alene? - for ellers kan det jo være han bare skal have noget at kigge på og så falder i søvn igen...

Nogle babyer er bare lærke-børn og står tidligt op.

Håber du får dig en god middagslur

Hvad er Lærke-børn? undskyld jeg spørger har bare aldrig hørt udtrykket og nu har selv selv en Lærke som gerne vil stå tidligt op....

Anmeld

28. november 2011

AndreasMor84

HeidiØ skriver:

Tænker nok for langt frem om vordan jeg skal vænne ham af med det igen - men han ku i starten sagtens ligge i sin seng op af min! Meeeen må nok forsøge det andet - jeg elsker når han ligger i putter hos mig, hehe!

Jo det gør jeg også med stofbleen, men jeg sys det er besværligt..

Jeg har læst, at man ik kan skabe dårlige vaner så tidligt. Og på et tidspunkt sover de jo mere om natten

Man skal også tænke på sin egen søvn om natten.. og det er jo nemmere at sove videre ved at amme liggende og Og ved at tage ham op, vækker jeg ham bare endnu mere..

Anmeld

28. november 2011

Alexander&Lærke

Min lille Lærke som nu er 4 md, bliver ammet i sengen om natten, havde nemlig samme problem som dig, en meget vågen og legesyg pige kl l... om natten før.

Jeg stod også op og ammede hende i stuen, for at far kunne få lidt ro. Men nej det går altså ikke for så sover hverhken hende eller jeg i op til 1 1/2 time efterfølgende. Og det bleev for  strængt i længden. Så nu foregår det i sengen. Jeg kan heller ikke flytte hende efetrfølgende så vågnet hun op, så hun sover op af mor og det funger også.

Jeg har også meget mælk så jeg ligger en stofble dobbel under lærkes hoved og ligger mig og hende på siden op mod hinanden, når hun så er færdig med at spise og faldet hen kan jeg lige flytte stofbleen hvis den er blevet meget våd. Også sover vi begge der til hun skal have mad igen....

Håber du finder en måde som virker for jer, for det anden ødelægger ens dag og humør i længden...

Anmeld

28. november 2011

Ka+Ma=Be

Måske er det netop fordi du ammer i et andet rum? Har du altid gjort det?
Da jeg lige havde født, ammede jeg i stuen (også for mandens skyld). Det resulterede bare i en meget vågen og frisk dreng. Nu ammer jeg kun liggende i sengen. Det fungerer super fint. Han får hurtigt mad og falder i søvn med det samme.
Han larmer ikke så meget og manden sover for det meste fint
Kram

Anmeld

28. november 2011

MariaJulie

HeidiØ skriver:

Hej piger.

Hvordan filan får I jeres bebser til at sove igen når I har ammet om natten? Jeg sidder her igen, William nægter bare at sove. Han ligger og smiler, griner og pludre for at få min opmærksomhed - hver gang jeg vænner mig mod ham griner han bare! Han vil bare lege. Han er 2½ måned nu.. snakker slet ik til ham om natten, ammer bare. Jeg ammer i et andet rum pga. ammebrikker og self farens nattesøvn. Er simpelthen bare træt af han spiser færdig på 20 min og så ligger i min. 40 min og er vågen..

Nogle tricks?! Eller er det bare en periode der går over.

Jeg har både svøbt og vugget, han er stadig som en glad julegris!

jeg har haft samme problem med min søn på 3 måneder. jeg endte med at sidde og vugge ham i søvn.

men nu har jeg fundet ud af at jeg bare kan ligge ham i hans vugge ved siden af vores seng de gange han ikke falder i søvn ved brystet. så ligger jeg en stofble hen over hans øjne, giver ham sutten og lægger min hånd på hans mave. uden stofbleen ligger han også bare og kigger og smiler. når han er faldet i søvn fjerner jeg stofbleen så han ikke vikler sig ind i den

Anmeld

28. november 2011

iris-mor

Mette&Alexander skriver:

Hvad er Lærke-børn? undskyld jeg spørger har bare aldrig hørt udtrykket og nu har selv selv en Lærke som gerne vil stå tidligt op....

Det var et udtryk jeg fik fra et mor barn blad, hvor de talte om lærkebørn, det er dem der står tidligt op - sammen med fuglene

og så er der

uglebørn, det er dem der gerne vil underholdes om aftenen, men som kan sove om morgenen.

Læste artiklen fordi min nevø havde det med at stå op kl 4-5 hver morgen det første år

Anmeld

28. november 2011

HeidiØ

AndreasMor2011 skriver:

Jeg har læst, at man ik kan skabe dårlige vaner så tidligt. Og på et tidspunkt sover de jo mere om natten

Man skal også tænke på sin egen søvn om natten.. og det er jo nemmere at sove videre ved at amme liggende og Og ved at tage ham op, vækker jeg ham bare endnu mere..

Ja, det har du nok ret i Jeg tror vi skal prøve at ha ham liggende hos os en nat og se hvordan det går

Anmeld

28. november 2011

HeidiØ

MariaJulie skriver:

jeg har haft samme problem med min søn på 3 måneder. jeg endte med at sidde og vugge ham i søvn.

men nu har jeg fundet ud af at jeg bare kan ligge ham i hans vugge ved siden af vores seng de gange han ikke falder i søvn ved brystet. så ligger jeg en stofble hen over hans øjne, giver ham sutten og lægger min hånd på hans mave. uden stofbleen ligger han også bare og kigger og smiler. når han er faldet i søvn fjerner jeg stofbleen så han ikke vikler sig ind i den

Arh god idé... det der med at vugge i søvn, det går også godt her, men når han så blir lagt, så vågner han self Og man blir så træt af at vugge ham i søvn - god idé med stofbleen, det ku være man sku prøve det.

Anmeld

28. november 2011

Alexander&Lærke

iris-mor skriver:

Det var et udtryk jeg fik fra et mor barn blad, hvor de talte om lærkebørn, det er dem der står tidligt op - sammen med fuglene

og så er der

uglebørn, det er dem der gerne vil underholdes om aftenen, men som kan sove om morgenen.

Læste artiklen fordi min nevø havde det med at stå op kl 4-5 hver morgen det første år

He he sjovt og meget passende. Men så kan jeg se at navnet er meget passende til vores Lærke hun vågner gerne tidligt og er svær at få til at sove igen..... Meget anderledes end vores søn, som gerne ville sove både aften, nat og morgen helt til 8 tiden....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.