kan man motionere sig ud af en depression???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2011

Fenja09

Vil mene at det kommer an på graden af depressionen. Motion er altid godt,så det skader i hvert fald ikke at komme ud og røre sig og få luft og lys. Men om man ligefrem kan motionere sig ud af depressionen må være meget individuelt.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

Anonym trådstarter

tak for jeres svar

jeg kan se at mange tænker på om det er depression jeg har og i hvilken grad

og ja min læge har sagt at det er en depression og ja den er i mellemsvær/svær grad. da jeg både har selvmords tanker og manglende mod og græder hele tiden.

jeg synes bare ikke at jeg kan tage livet af mig selv, for jeg har en lille en som stoler på mig og som jeg elsker.

jeg mener at selv om at alt er noget forpulet lort (undskylder det franske) så bliver jeg nød til at gøre noget, jeg kan mærke på min krop at den skriger efter at jeg bevæger mig

og hvis nu mange herinde havde mærket en bedring i deres depression ved motion så synes jeg bare at jeg skulle stoppe mit ynkeri og tage cyklen ud og køre noget af alt det modløshed af.

for jeg VIL have det bedre, dette er IKKE mit liv, sådan her er JEG ikke...

Anmeld

26. november 2011

Anonym

Ja overskriften taler vel for sig selv

men jeg har det rigtig skidt lige for tiden og tænkte på at hvis jeg begyndte at cykle hver dag, måske ikke meget men bare så jeg kom ud og rørte mig.. vil det hjælpe??

jeg bor på landet har ikke kørekort er sygemeldt og har en lille på 2år

så jeg ville købe en cykeltrailer og så bare køre en tur hver dag

jeg har kontakt til min læge og en henvisning til psykolog og psykiater

jeg drikker perikum te hver dag, det samme som er i anti depressive

Jeg tror at du gør det helt rigtige. Jeg er to gange kommet ovenpå igen på den måde. Der er mange som altid bare vil have at man skal tage piller, men piller er ikke altid vejen frem. For mit vedkommende var kuren psykolog og at få talt det hele igennem. Få styr på mit liv og at komme ud i den friske luft og bevæge mit og mærke at jeg levede. At lave om på de ting i mit liv som trak mig ned. Så nej, jeg tror ikke at motion alene kan gøre det, men jeg tror det kan være en brik i puslespillet.

Jeg kan godt forstå at du ikke straks hopper på pillerne, for det er en beslutning man skal tænke sig godt om inden man gør. Hvis det man er ked af skyldes ens liv eller tidligere oplevelser o. lign. så vil jeg mene at pillerne ikke hjælper. Pillerne hjælper hvis man har en klinisk depression (dvs ikke producerer nok serotonin og dermed har fået en depression selv om man ikke som sådan har "noget at være ked af").

MEN hvis du får det dårligere skal du omvendt set ikke lade være med at tage pillerne hvis du får brug for dem. Jeg syntes bare at det er blevet sådan i DK efterhånden at man bare udskriver dem på samlebånd.

Jeg vil gerne anbefale dig at købe noget i Matas som hedder: "D-pearls 48 ug". Det er et kosttilskud med d-vitamin. D-vitamin mangel kan være med med faktor i depression og mangel på energi.

Anmeld

26. november 2011

Anonym

Anonym skriver:

tak for jeres svar

og ja min læge har sagt at det er en depression og ja den er i mellemsvær/svær grad. da jeg både har selvmords tanker og manglende mod og græder hele tiden.

jeg synes bare ikke at jeg kan tage livet af mig selv, for jeg har en lille en som stoler på mig og som jeg elsker.

jeg mener at selv om at alt er noget forpulet lort (undskylder det franske) så bliver jeg nød til at gøre noget, jeg kan mærke på min krop at den skriger efter at jeg bevæger mig

og hvis nu mange herinde havde mærket en bedring i deres depression ved motion så synes jeg bare at jeg skulle stoppe mit ynkeri og tage cyklen ud og køre noget af alt det modløshed af.

(Min fremhævning)

Hvor er du bare stærk og sej. Den der kampvilje vil sørge for at du kommer ovenpå igen. Stor kram og knus og tanker til dig

Anmeld

26. november 2011

Anonym

Anonym skriver:

tak for jeres svar

får du midicin for det?

har selv prøvet det så tro mig ved hvor svært det er:/

det er bare rigtig vigtigt at du har nogen og tale med som du virkelig stoler på!!

hvis det er er du os velkommen til og skrive til mig

Anmeld

26. november 2011

Anonym

Anonym skriver:

men jeg har det rigtig skidt lige for tiden og tænkte på at hvis jeg begyndte at cykle hver dag, måske ikke meget men bare så jeg kom ud og rørte mig.. vil det hjælpe??

først lige en til dig, ved hvordan du har det.

Men hvad er det for noget te du drikker, er det noget du har fået på recept eller ?

Anmeld

26. november 2011

Isabeau

Anonym skriver:

Det kommer selvfølgelig an på sværhedsgraden af depressionen, men jeg synes, det hjalp på min depression. 

Først motionerer jeg med nogle via et livsstilskursus, og sidenhen alene, som fik min hjerne til og stå stille. Motion laver et eller andet stof i hovedet, kan ikke huske navnet, som gør dig gladere  

Er lidt gravid lige nu i uge 40,  men ellers løb jeg, cyklede og gik til zumba. Skal oz igen! 

Pøj pøj!

Anmeld

27. november 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

først lige en til dig, ved hvordan du har det.

Men hvad er det for noget te du drikker, er det noget du har fået på recept eller ?

Hej og mange tak for knus det varmer

Det hedder Perikum, det er en plante der er tørret.

det er helskekost

jeg har været ved lægen og spurgt omkring brugen af denne plante, da jeg selv ved at den hjælper mod depressioner, min læge anbefalede den på det varmeste, da hun viste min holdning til piller.

den indeholder de samme stoffer som antidepressive og den er meget nem at dossere (smager ikke videre godt men det skjules nemt i en - himmelsk te- eller lakrisrod)

jeg har en henvisning til psykolog og psykiater, psykiateren starter først 1 dec og jeg er ikke sikker på at jeg har råd til spykologen som med henvisning stadig koster 340kr pr gang, ville nu helst til psykolog

Anmeld

27. november 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

(Min fremhævning)

Hvor er du bare stærk og sej. Den der kampvilje vil sørge for at du kommer ovenpå igen. Stor kram og knus og tanker til dig

mange tak, jeg prøver mit beste

Anmeld

27. november 2011

Lunae

Anonym skriver:

Principielt tror jeg godt at man kan, MEN det kræver jo også en smule overskud i opstartsfasen og hvis man end ikke har dette, så kan man jo ikke!

Det afhænger nok meget af det enkelte menneske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.