Hvor er min lille baby.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2011

Janni.

Et skud i tågen, så er Silas cirka 75 cm høj og 11 kg - de 11 kg er jeg sikker på da han bliver vejet på vores vægt, kun i ført ble. 

Han er også i alt, overalt. Han kommer fremad på bedste militær stil, det ser ret sødt ud. 

Det går stille fremad igen, han er lige blevet "sparket" tilbage til baby stadiget i form af feber og forkølelse.. Han bliver bare SÅ pylleret, men jeg plejer at undskylde det med at han er en MAND hi hi 

Han får maks 2 flasker om dagen nu, 1 om morgen kl biiiiip og en til natten. Ellers står det på alm. mad, grød og mos. 

Vi skulle have været i hans kommende dagpleje imorgen for at lege, men det er aflyst pga sygdommen  Nu ser vi frem til 2. Januar hvor han starter i dagpleje 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

Marco2

Smilla er lige blevet 10 mdr og vejer 7 kg og jeg ved ikke hvor lang hun er … Så Nanna har godt nok givet hende baghjul må man sige.

Hun kan endnu ikke komme rundt selv, da hun VIL gå og det kan hun jo ikke, og moderen kan ikke holde til at gå foroverbøjet med den unge dame i hænderne hele tiden.

Mad er virkelig et mareridt herhjemme. Det er så frustrerende og jeg ved snart ikke hvad vi skal stille op. Og at hun så vejer så lidt gør ikke nervøsiteten mindre.

Og morsyg - Arhmen … jeg kan ikke bevæge mig ud af syne OVERHOVEDET. Ikke engang afgive hende til barnefaderen som jo også gerne vil være sammen med hende. OH NO det er KUN mor der duer …

Frygter virkelig den vuggestuestart som truer lige om hjørnet. SHIT hvordan skal det da gå med en unge der intet spiser og bare vil sin muuuaaar 

AG - frustreret?? … en smule

Anmeld

23. november 2011

piadas

Det går sgu med Ida, som det gjorde med de to store!

De startede også med at være nogle af de største og sakkede tilsidst bagud. Ida er kun 70 cm. og vejer vel 10-11 kg. - så hun vokser kun i bredden nu...

Anmeld

23. november 2011

Mettemus

Mit bud: der er en spædbarnsrøver på spil, som hugger nyfødte og søde babyer og efterlader nogle store pilfingre, som man ikke kan vende ryggen til i to sekunder før de vælter noget/sig selv.

Hun er kommet godt efter det, lille Nanna! Tænk at hun er blevet så stor siden vi var på Slapperas og i bio!?

Laurits vejer vel omkring 10 kg og er ca. 74 cm høj. Jeg ved det ikke helt præcis. Jeg har ikke vejet ham siden vi havde SP da han var 8 mdr, men jeg tror nu ikke det har ændret sig noget særligt. Han er heller ikke blevet meget længere. Har lige hængt sådan en målepind op som starter ved 75, og den når han ikke helt endnu (måske også fordi hende med boremaskinen sigtede en cm eller to for højt). Men ca i hvert fald!

Anmeld

23. november 2011

Mettemus

Marco2 skriver:

Smilla er lige blevet 10 mdr og vejer 7 kg og jeg ved ikke hvor lang hun er … Så Nanna har godt nok givet hende baghjul må man sige.

Hun kan endnu ikke komme rundt selv, da hun VIL gå og det kan hun jo ikke, og moderen kan ikke holde til at gå foroverbøjet med den unge dame i hænderne hele tiden.

Mad er virkelig et mareridt herhjemme. Det er så frustrerende og jeg ved snart ikke hvad vi skal stille op. Og at hun så vejer så lidt gør ikke nervøsiteten mindre.

Og morsyg - Arhmen … jeg kan ikke bevæge mig ud af syne OVERHOVEDET. Ikke engang afgive hende til barnefaderen som jo også gerne vil være sammen med hende. OH NO det er KUN mor der duer …

Frygter virkelig den vuggestuestart som truer lige om hjørnet. SHIT hvordan skal det da gå med en unge der intet spiser og bare vil sin muuuaaar 

Øv det lyder bare rigtig træls, for nu at sige det på godt jysk. Vil hun ikke spise eller?

KNUS til jer

Og skal vi så ikke høre om REJSEN?

Anmeld

23. november 2011

AnneBJ

Marco2 skriver:

Ååh AG sådan er det også herhjemme (ikke med maden altså!) Men hvor er det da egentlig pissetræls - på godt jysk - ikke at kunne gå i bad uden at ungen hyyyyler!
Jørn har heldigvis lang juleferie og det er også ham der skal sørge for opstart af Barnet i DP/VS.. Det er vi alle gevaldigt tilfredse med

Men hvordan med det mad? Vil hun intet have? Eller "bare" ikke "menneskemad"?

Jeg kan godt forstå du er frustreret, jeg kan af og til fornemme min mors frustration over samme problematik da jeg var barn (det er jo så altså ca. 25 år siden) - jeg ville INTET spise! Jeg vejede 7 kg til 1 årsundersøgelse ved lægen!

De blev rådet til at aflure HVORDAN jeg gerne ville spise, altså selv, med fingrene, med gaffel, mades osv. - og lade mig gøre det. Det resulterede i 4 mdr., hvor jeg sad og rodede rundt i alt mad. Spaghetti med kødsovs, kartoffelmos, julemaden d. 24. december osv., og pludselig en dag stoppede jeg det i munden! Og blev ved
De blev også rådet til, at lade mig få grød hvis det var det der skulle til, for at få mad i mig. Men at huske at træne færdighederne som jeg skulle træne hvis jeg spiste alm. mad. Altså selv få lov at spise med skeen, selv deltage i at øse op (det spændte over et godt stykke tid) osv.

I sidste ende handler det jo om at finde ud af hvad der virker for de/n enkelte! Måske har du prøvet det jeg skriver, måske har du ikke lyst at prøve det - egentlig ville jeg bare sige, at jeg føler med dig/Jer for det kan ikke være nemt! Slet ikke når hun så er et lille nips!

Anmeld

24. november 2011

Lilje82

Noah er 10 måneder og 10 dage.

Han vejer knap 12 kilo og vil gætte på han måske er omkring 78-80 cm. Har ikke målt ham siden sp var her for 2 måneder siden.

Han er også over alt og i alt - Han kravler stadig ikke, men kryber/trækker sig rundt, og det foregår i en vældig fart.

Anmeld

24. november 2011

CA

Johannes er 10 dr. og vejer 12 kg. Sidst Sp var her var han 76 cm. Jeg KAN ikke måle den lille(eller store? ) krudtugle selv. Jeg tror han er vokset nogle cm. for nogle af hans 86 bukser( som store stykke onde mor købte i den store str.for at spare lidt penge) er pludselig i den korte ende...

Han kravler så hurtigt som en ninja, piller i alt, æder alt, går med og ved alt, roder helt vildt, griner noget så fantastisk, leger gemmeleg, kysser, krammer og skærer tænder! 

Og med væske på ørene for tiden = ingen nattesøvn siden lørdag

Anmeld

24. november 2011

CA

Marco2 skriver:

åh! Det lyder hårdt Johannes droppede også al mad, og jeg var ved at blive sindsyg! Så han fik maden serveret, og så kunne han ellers bare sidde og pille og spise det han ville. Det hjalp! 

Morsyg - hold da op det må ikke være sjovt! 

Hvordan gik jeres tur?

og tanker til jer!

Anmeld

24. november 2011

PeruBaby

Ja, her går det godt. Sofia er 10 mdr og 3 uger - vejer 10,4kg med tør ble. Jeg har ingen anelse om hvor lang hun er - men vi er i str. 80

Hun er begyndt at kravle noget så fint mens jeg har været afsted, og hun er bare SÅÅÅ dygtig til det, synes hendes mor . Det går efterhånden pænt stærkt. Hun er blevet så vild med det, at hun også kravler hen over alskinds ting, men nogle gang vil armene ikke bærer hende, når hun er på vej henover fx mor eller far... og ja, så skriger ungen og mor skal have køleposen frem!

I løbet at de sidste par dage har hun desuden ændret sin rytme, så hun sover sin anden lur senere, går i seng senere - og nu endeligt, men næsten 11 mdr. - for første gang har sovet igennem!!  Jubiii, vi var helt rundt på gulvet den morgen, da vi fandt ud af at den anden heller ikke havde givet hende en natflaske. Så nu håber vi at det bliver ved sådan

Knus herfra til jer alle 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.