Marco2 skriver:
Smilla er lige blevet 10 mdr og vejer 7 kg og jeg ved ikke hvor lang hun er … Så Nanna har godt nok givet hende baghjul må man sige.
Hun kan endnu ikke komme rundt selv, da hun VIL gå og det kan hun jo ikke, og moderen kan ikke holde til at gå foroverbøjet med den unge dame i hænderne hele tiden.
Mad er virkelig et mareridt herhjemme. Det er så frustrerende og jeg ved snart ikke hvad vi skal stille op. Og at hun så vejer så lidt gør ikke nervøsiteten mindre.
Og morsyg - Arhmen … jeg kan ikke bevæge mig ud af syne OVERHOVEDET. Ikke engang afgive hende til barnefaderen som jo også gerne vil være sammen med hende. OH NO det er KUN mor der duer …
Frygter virkelig den vuggestuestart som truer lige om hjørnet. SHIT hvordan skal det da gå med en unge der intet spiser og bare vil sin muuuaaar 

AG - frustreret?? … en smule
Ååh AG sådan er det også herhjemme (ikke med maden altså!) Men hvor er det da egentlig pissetræls - på godt jysk - ikke at kunne gå i bad uden at ungen hyyyyler!
Jørn har heldigvis lang juleferie og det er også ham der skal sørge for opstart af Barnet i DP/VS.. Det er vi alle gevaldigt tilfredse med 

Men hvordan med det mad? Vil hun intet have? Eller "bare" ikke "menneskemad"?
Jeg kan godt forstå du er frustreret, jeg kan af og til fornemme min mors frustration over samme problematik da jeg var barn (det er jo så altså ca. 25 år siden) - jeg ville INTET spise! Jeg vejede 7 kg til 1 årsundersøgelse ved lægen!
De blev rådet til at aflure HVORDAN jeg gerne ville spise, altså selv, med fingrene, med gaffel, mades osv. - og lade mig gøre det. Det resulterede i 4 mdr., hvor jeg sad og rodede rundt i alt mad. Spaghetti med kødsovs, kartoffelmos, julemaden d. 24. december osv., og pludselig en dag stoppede jeg det i munden! Og blev ved 
De blev også rådet til, at lade mig få grød hvis det var det der skulle til, for at få mad i mig. Men at huske at træne færdighederne som jeg skulle træne hvis jeg spiste alm. mad. Altså selv få lov at spise med skeen, selv deltage i at øse op (det spændte over et godt stykke tid) osv.
I sidste ende handler det jo om at finde ud af hvad der virker for de/n enkelte! Måske har du prøvet det jeg skriver, måske har du ikke lyst at prøve det - egentlig ville jeg bare sige, at jeg føler med dig/Jer for det kan ikke være nemt! Slet ikke når hun så er et lille nips!