1.årsprøve på pædagog udd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2011

Rosengreen

wamse skriver:

ja det er da underligt, at der er så stor forskel fra sted til det. Her blev der gjort en stor sag ud af prøven, og jeg elskede at skrive den  

Her var det prøvespørgsmål jeg valgte:

Profession og relation

Relationer har stor betydning for menneskers mulighed for at udvikle sig.

Hvilke udfordringer og muligheder giver det at pædagogen som professionel indgår i relationer med børn/borgere for den pædagogiske praksis?

Jeg fik 12 for den samlede vurdering af min skriftlige opgave og den mundtlige fremlæggelse 

Jeg er også selv vild med at skrive opgaver og gøre noget ud af det. Skal der skrives, så skal det gøres ordentligt! 

Jeg fokuserede meget på relationer og relationsdannelse i min prøvepraktik. Og det var egentlig meningen at vi skulle lave opgave efter praktikken, men det var der pludselig ikke tid til  Så måske jeg skulle tage det op igen! I hvert fald et rigtig spændende (og bredt) emne! 

Mange tak for hjæpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

Rosengreen

lærkes_mor skriver:

Jeg skrev om inklusion og eksklusion.... og om at være "legitim perifær deltager"... Så vi var ude i en børnehave og lave nogle lege med børnene hvor vi også filmede, og så senere analyserede...

Hvor går du henne?

Ja, det lyder også spændende! Vil også rigtig gerne ud i en institution og lave noget i forbindelse med opgaven, det giver lige en ekstra vinkel på opgaven.

Jeg går på Jydsk 

Det bliver svært at vælge, men dejligt at I kommer med en masse forslag! 

Anmeld

23. november 2011

Sara.

december mor skriver:

Ja, det lyder også spændende! Vil også rigtig gerne ud i en institution og lave noget i forbindelse med opgaven, det giver lige en ekstra vinkel på opgaven.

Jeg går på Jydsk 

Det bliver svært at vælge, men dejligt at I kommer med en masse forslag! 

Jeg har netop fundet kladen til vores opgave... Kan af en eller anden underlig grund ikke finde opgaven på computeren...

Hvis jeg får din mail kan jeg sende den til dig? Det er selvfølgelig ikke det færdige resultat men det var vores ideer fra start.

Vi endte alle med at få 10 for opgaven.

Jeg går på Peter Sabroe :-)

Anmeld

23. november 2011

Rosengreen

lærkes_mor skriver:

Jeg har netop fundet kladen til vores opgave... Kan af en eller anden underlig grund ikke finde opgaven på computeren...

Hvis jeg får din mail kan jeg sende den til dig? Det er selvfølgelig ikke det færdige resultat men det var vores ideer fra start.

Vi endte alle med at få 10 for opgaven.

Jeg går på Peter Sabroe :-)

Ej, tusinde tak! Du må meget gerne sende den til: Linebach@stigdamen.dk

Jeg må indrømme at jeg lidt har fortrudt, at jeg ikke søgte ind på Sabro. Har på fornemmelsen at de har lidt mere styr på tingene end på Jydsk  Valgte udfra at Jydsk geografisk lå tættere på mig end Sabro -Måske jeg lige skulle have lavet undersøgt alternativet først 

Anmeld

23. november 2011

Sara.

december mor skriver:

Ej, tusinde tak! Du må meget gerne sende den til: Linebach@stigdamen.dk

Jeg må indrømme at jeg lidt har fortrudt, at jeg ikke søgte ind på Sabro. Har på fornemmelsen at de har lidt mere styr på tingene end på Jydsk  Valgte udfra at Jydsk geografisk lå tættere på mig end Sabro -Måske jeg lige skulle have lavet undersøgt alternativet først 

Så sku den være sendt... Jeg prøver også lige at lede mere efter vores endelige opgave senere...

Uha jeg troede Jydsk havde mere styr på det end Sabroe. Hehe... Men at Jydsk sku være mere klasse undervisning og Sabroe mere gruppe arbejde.

Jeg valgte Sabroe fordi det lå tættest :-)

Anmeld

23. november 2011

Rosengreen

lærkes_mor skriver:

Så sku den være sendt... Jeg prøver også lige at lede mere efter vores endelige opgave senere...

Uha jeg troede Jydsk havde mere styr på det end Sabroe. Hehe... Men at Jydsk sku være mere klasse undervisning og Sabroe mere gruppe arbejde.

Jeg valgte Sabroe fordi det lå tættest :-)

Mange tak, den er modtaget  Og det ser rigtig godt ud 

Nå, det lyder som om at det ikke er meget bedre på Sabroe  

Ja vi har en del klasseundervisning, men bliver mere og mere overladt til gruppearbejde da timerne ikke er til særlig meget klasseundervisning..

Anmeld

23. november 2011

Sara.

december mor skriver:

Mange tak, den er modtaget  Og det ser rigtig godt ud 

Nå, det lyder som om at det ikke er meget bedre på Sabroe  

Ja vi har en del klasseundervisning, men bliver mere og mere overladt til gruppearbejde da timerne ikke er til særlig meget klasseundervisning..

Jeg der bliver sparet på alt, lige som alt andet... desværre....

Vi har også minimal undervisning, og når vi har er det oftes i store hold.

Okay godt den kom frem :-)

Anmeld

23. november 2011

wamse

december mor skriver:

Jeg er også selv vild med at skrive opgaver og gøre noget ud af det. Skal der skrives, så skal det gøres ordentligt! 

Jeg fokuserede meget på relationer og relationsdannelse i min prøvepraktik. Og det var egentlig meningen at vi skulle lave opgave efter praktikken, men det var der pludselig ikke tid til  Så måske jeg skulle tage det op igen! I hvert fald et rigtig spændende (og bredt) emne! 

Mange tak for hjæpen 

sig til, hvis du vil have min opgave tilsendt som inspiration måske 

Anmeld

23. november 2011

wamse

lærkes_mor skriver:

Jeg der bliver sparet på alt, lige som alt andet... desværre....

Vi har også minimal undervisning, og når vi har er det oftes i store hold.

Okay godt den kom frem :-)

Jeg vil lige indskyde at sådan er det slet ikke i Esbjerg  Vi har meget klasseundervisning, hvor vi måske er ude i grupper, men samles igen hen af dagen. 

Det fungerer super godt i Esbjerg, og jeg oplever ingen former for sparen af undervisningen

Anmeld

23. november 2011

Sara.

wamse skriver:

Jeg vil lige indskyde at sådan er det slet ikke i Esbjerg  Vi har meget klasseundervisning, hvor vi måske er ude i grupper, men samles igen hen af dagen. 

Det fungerer super godt i Esbjerg, og jeg oplever ingen former for sparen af undervisningen

Jeg har også en veninde i Esbjerg der har snakket godt om det...

Tror grunden til det i Århus er at de forskellige seminarier osv er blevet lagt sammen og nu hører ind under via university college.......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.