hvad har du lært i din første graviditet som du vil huske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2011

_-Kathrine-_

Det var en god tråd

- Lytte til min krops signaler mens jeg er gravid, og lære at slappe af
- Nyde min graviditet
- ikke være så utåmodig-den gror ikke fast derinde!
- ikke købe så meget tøj i str 56
- Stikke en sut i kæften på ungen så snart den er ude(ham vi har nu nægter at tage en sut)
- Supplere med MME i en flaske
- IKKE amme/vugge/gå med babyen til den falder i søvn

Tror der er 1000 flere ting... Har virkelig lært meget til den næste baby kommer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2011

_-Kathrine-_

Uhhh... Og tage mange flere billeder under fødslen....

Anmeld

27. november 2011

Gaia

Ikke bare spise løs uhæmmet. Jeg ved hvad ligamentssmerter er og hvad der virker for at de går hurtigt væk. Jeg er ikke så koffein forskrækket denne gang - tør altså godt drikke en lille kop cafe latte og lidt cola. Tage flere billeder under fødslen og efter . Supplerer med mme - ik være så bange for det. Tihi vores datter fik " suppleret op " den allerførste gang vi gave hende med sølle 7 ml .. Tihi ved ik lige hvad vi havde forestillet os at det skulle gøre godt for  Lade bedsteforældrene basse han inden de 8 måneder. Ikke være bange for fødslen - det går jo nok begynde putteritualer så hurtigt som muligt- gerne inden for de første 2 måneder. Bede om hjælp fra bedsteforældrene de første par uger efter fødslen. Ellers nyde barnet mere de første par uger, slappe mere af, ik være bange for at und stimulerer barnet. Det var jeg ved den første så sad med musikinstrumenterne og sangbogen fremme og skrålede i vildensky så min datterr blev underholde..hehe fint no men hun var jo altså ikke engang 2 måneder - tilgengæld er hun idag smadder musikalsk så lVer nok den samme med lillebror alligevel, men er er det mere for hygge end af angst for at han skal blive understimuleret - tihi alene det at være kommet ud i verden må for så små størrelser være spændende nok i sig selv

Anmeld

27. november 2011

Mor Christa

hihi jeg vil også være med - selvom der er rimelig gode bud på hvad jeg også vil huske til næste graviditet/barn/fødsel!

- jeg vil amme længere! Jeg saaavner det sådan! For mig var det hyggeligt, og jeg er heldigvis ikke blufærdig, så jeg kan sagtens amme alle steder  

- Jeg vil tage mavebilleder! Det gjorde jeg slet ikke under første graviditet. og det fortryder jeg!!

- Jeg vil have en fødsel uden smertestillende ligesom sidt. Jeg lever stadig højt på det, føler mig som verdens sejeste og det gav mig et enormt selvtillidsboost (dermed IKKE sagt at jeg er imod smertestillende OVERHOVEDET - jeg synes det er en SUPER ting, og jeg skal selv have det hvis det bliver for meget for mig)

- Købe meget lidt tøj i str 50

- IKKE give migselv/ baby den vane at h*n skal vugges i søvn!!!!

-  Tage til baybsvømning rigtig tit og ofte 

- Spise mere junkfood lige som Juliane Lahme .. 

Anmeld

27. november 2011

Dianaaa

1. lade være med at drikke så meget cola, så jeg måske undgår at få en 4 kg's baby igen 

2. være bedre til at slappe af og gøre noget for MIG en gang imellem !

3. lærer at man ikke SKAL købe alt som nyt, men også kan spare nogen penge og købe noget brugt som kan være lige så godt !

4. huske at ''pleje forholdet'' .. vil jo helst gerne have min søn har både en mor og en far at vokse op sammen med

tjae.. kunne finde på mange flere, men her lidt

Anmeld

28. november 2011

Angelspot

God tråd

- Få hjælp til at starte op med at amme og amme indtil jeg ikke vil mere eller baby siger stop.

- Lade være med at føle mig- presset til at tage ud hvis ikke jeg har det godt med det. Var til svigerfars 60 års fødselsdag 2 uger efter fødselen og jeg var slet ikke klar til sådan et arrangerment. Det var baby heller ikke.

- Huske mig selv og min kæreste på at jeg blir MEGET følelesladet op til og efter fødslen. Jeg var forvirret over min egen reaktion for jeg kunne ikke holde op med at tude.

- Jeg behøver ikke være skræmt over at tage hjem fra sygehuset, jeg skal nok klare det, vi er jo 2 om det.

- Tro mere på mig selv og søge råd hvis jeg er i tvivl om noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.