hvad har du lært i din første graviditet som du vil huske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.023 visninger
25 svar
0 synes godt om
22. november 2011

Isabella_mor

ved nummer to graviditet? og efter fødslen..

tænker. hvilke ting ærger du dig over du ikke vidste eller gjorde brug af under første graviditet som du virkelig vil huske når det bliver/er 2 gang du er gravid. 

jeg har nogle ting.

1) måske skal jeg bare nyde min graviditet mere når jeg engang skal være gravid igen om nogle år..

2) jeg skal lade mit barn sove ude tidligere end jeg gjorde med villads.

3) jeg skal ikke tage HELE barslen selv, enten vil jeg gemme lidt eller dele med morten så han også kan få lov til at gå lidt hjemme.

4) jeg skal ikke købe for meget tøj i størrelse 50.. og så skal jeg tænke over hvad årstid jeg skal føde babyen så sommertøjet ikke bliver købt til et vinterbarn og omvendt..

5) jeg skal gå direkte på flaske til babyen. jeg tænker måske at jeg vil amme en masse ud eller sådan noget, så jeg ikke skal være den der sidder og fodrer hele tiden. jeg syntes det er en frigørelse at give flaske og jeg har ikke nydt at amme overhovedet. jeg gjordet faktisk første gang fordi at jeg tænkte at jeg ville være en bedre mor på den måde.. det er bare SÅ løgn, jeg blev en dårlig mor fordi at jeg tilsidesatte mig selv totalt og var ved at gå ned med flaget og mistede overskudet til mit barn pga at han skulle ligge og patte løs hele tiden. så det vil jeg slet ikke begynde på ved fødslen.

6) jeg tror bare jeg bestiller kejsersnit så jeg ikke skal igennem alt det lort med veer i flere dage og så stå der og ikke kan føde alligevel... spild af tid.!

7) jeg skal klart på patienthotel igen.

8) aldrig køre i bus med veer (hvis de nu skulle komme)

9) hvis jeg alligevel vil føde normalt når tiden kommer, så vil jeg have epidural... var modstander af den ved villads, men jeg fik den alligevel. og det er jeg glad for jeg gjorde.

10) jeg vil bede om en seng med fjernbetjening til ryglænet...

ja det var vidst det indtil videre..

jeg fik bare inspiration til tråden fra bagerst i boget "hvor lagde jag babyen" af Julia Lahme, hvor hun bla beskriver at hun skulle have spist mere junkfood da hun ammede sit barn fordi at der ryger enormt mange kalorier når man ammer.. 

kom gerne med jeres..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

marius' mor

Hmm god ide..

1. Jeg vil amme længere..

2. Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for ikke at udløse en Graviditetsbetinget diabetes..

3. Jeg vil købe flere sparkedragter og andet mere baby-agtigt tøj..

4. Jeg vil sove imens baby gør det..

5.Jeg vil prøve at lade vær med at gå amok i børnetøjsbutikker hver gang jeg går igennem byen med barnevognen..

6. Jeg vil stoppe med at prøve forskellige blemærker.. men bare hold emig til et mærke.. bum!basta!

Det var så lige hvad jeg har overvejet at jeg vil gøre lidt anderledes..

Anmeld

22. november 2011

AnneBJ

1. Det er ok at brokke sig over en LORTE graviditet.. Babyen kommer ikke til at hade mig af den grund

2. Trods en lortegraviditet ER det, det hele værd i sidste ende

3. Køb MERE tøj i str. 50

4. Stop med at amme når jeg ikke længere "magter" det

5. Sig (mere) fra over for omgangskreds som VIL nusse uoplagt baby

6. Tag hjem fra sygehuset så snart jeg må!

Anmeld

22. november 2011

Muffinmus

Der er flere ting jeg lærte:-)

- At jeg har en iskiasnerve

-At man ikke bare tager 10 kg på som bogen siger, men kan ende på 25 +

- At min mand kan elske en HVAL der snorker fordi hun er blevet så fed

- At man skal huske at tage uge billeder, fo de er sjove at se på bagefter

- At ens fødsel ikke nødvendigvis følger bogen....overhovedet. Og at man måske ikke lige kan føde selv om man ville.

- At træthed kan vælte en omkuld kl 20 hver aften flere mdr i træk

- At man ikke bliver slank af at æde bacon, julekager,marcipanbrød og lakridspiper

- At det at blive mor er endnu mere fantasitsk end men kunne forestille sig

- At amning gør pisse ondt i flere uger i starten og man får lyst til at stoppe hver gang de spiser hos en...av av

- At man kan bløde 6 uger i træk efter en fødsel uden at dø af det.....

- At man ikke kan sove på maven efter en fødsel fordi en patter er ømme og ellers smasker mælk ud i hele din seng

Og mange flere ting.....

Anmeld

22. november 2011

Clisolka

1. Jeg vil prøve at amme længere, hvis jeg vælger at prøve det igen. 

2. Huske at tage mavebilleder hver uge, for de er sjove at kigge på efter graviditeten

3. IKKE løbe mere tøj i str. 50+56, da jeg har nok i både lyserødt og neutralt :-)

4. Ikke være bange for at forlade lejligheden - det hele skal nok gå. 

5. Være mere opmærksom på ikke at få graviditetsbetinget sukkersyge IGEN....

6. Huske at når mælken løber til, så gør det NAS... 

7. Jeg vil nyde min graviditet mere i stedet for at være nervøs hele tiden.

8. Jeg tager med glæde en epidural igen mod smerterne....

Anmeld

22. november 2011

Pipsemor

Hihi... Genialt initiativ!

Jeg ved ikke,om jeg har så mange punkter, som I andre... Eller det vil sige, det har jeg, men jeg har bare ikke fået "arbejdet" dem ud af hovedet og det er egentlig nok ret sundt!!

Jeg prøver:

1: Jeg vil også rigtig gerne prøve at amme længere. Det gik ikke godt med mit første barn... Ammede kun 3 uger, og blev meget syg med høj, høj feber og slem brystbetændelse. Det var jeg meget ked af, men jeg fik ikke rigtig støtte - længere historie.

2: Jeg kunne godt tillade mig at forkæle/glæde mig lidt mere over at gå i butikker og shoppe lidt til den bitte... Men tænker aaaalt for meget på økonomien til at kunne nyde det.

3: Forsøge at få deltidsbarsel, så jeg kan nyde den lille ny næsten et år, men også være på arbejde. Så vil jeg kunne nå meget mere.

4: Prøve at arrangere flere kæreste-weekender når den bitte er gammel nok til at blive passet og sove ude. Det er jo en hårfin grænse, hvornår man er klar til det!?!

5: Gøre et kæmpe forsøg for at bevare roen, hvis jeg kan mærke, jeg er ved at blive hidsig, så det ikke går ud over min mand.

6: Og så har jeg læst at man skal sørge for at være så meget sammen med den førstefødte som muligt.

Så kan jeg desværre ikke komme i tanke om flere... Men tak for at få mig til at tænke over det.

Anmeld

22. november 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Fed tråd!

1. Nyde graviditeten og ikke frygte fødslen, for det gik jo meget godt, nyd det i stedet for.

2. Nyd maven! Vær ikke så utålmodig, baby kommer, går jeg 14 dage over tid har jeg bare maven at nyde det længere.

3. Ingen besøg den første dag efter fødslen og måske mere end kun første dag, det blev alt for meget efter sidste fødsel.

4. Den lille skal ligge hud mod hud i strækvikle fra første dag.

5. Slyngevuggen skal bruges fra starten af!

7. Stofbleer fra nyfødt.

8. Gør alt for ikke at tage 25kg på som ved første graviditet, gå en masse ture og spis lidt sundere (mindre cola måske)

9. Nyd Jordemoder samtalerne, dem tog jeg for givet

10. Barnets køn skal være en overraskelse!

12. Tøj fra mødrehjælpen og tøj fra venner og familie er lige så godt som det man køber nyt, faktisk bedre, det er blevet vasket så mange gange at alt det farlige storset er væk.

13. Husk at tage alle de gode vitamin piller som er lavet til gravide, husk endelig folsyre (var jeg ikke så god til at huske under første graviditet)

14. Køb en gave til Jordemoder og kontakt sygeplejersken

Jeg tror det er hvad jeg kunne komme i tanke om at skulle huske til næste graviditet, der var lidt til selve graviditeten og også den første tid.

Anmeld

22. november 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Jeg er på fra mobilen så nummerne gik i koks, sorry

Anmeld

22. november 2011

Isabella_mor

Fru Skovrup skriver:

Jeg er på fra mobilen så nummerne gik i koks, sorry

11 er også et overvurderet tal

Anmeld

22. november 2011

roenlund

isabellamor skriver:

11 er også et overvurderet tal

jeg ved ikke om 6 er overvurderet men mangler det gør det da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.