hvad har du lært i din første graviditet som du vil huske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg har helt klart lært at amning ikke kommer af sig selv men er en proces der skal læres... tror jeg også det bliver med den næste da dennes behov sikkert ikke er det samme som med Eriks...

Jeg skal helt klart blive på hospitalet igen indtil mælken er løbet ordentligt til.. fantastiske sygeplejersker og man kunne få dem til at overtage et par timer så man fik sovet og var klar igen til kamp...

Jeg skal lytte bedre til min krops signaler og stole på min initiution at det er veer og ikke plukveer jeg har så jeg når at få slappet af og sovet inden veerne for alvor går igang og bliver til presseveer...

Jeg skal helt klart igen sørge for at spise som jeg gør nu og så holde vægten nede på den måde.. er superglad for at jeg kun lige akkurat nåede op og ramme de 100 kg lige inden jeg skulle føde... havde allerede tabt mig mere efter fødsel end jeg havde taget på under graviditeten...

Skal huske at sætte liften baby sover i på skrå med det samme for at hjælpe med at sove roligt... (har vi lige opdaget nu efter 1½ mdr med problemer med at sove om dagen i mere end 40 min ad gangen)..

Helt klart have manden med igen til fødslen.. havde ikke klaret det uden ham.. vores lille søn var ikke kommet ud hvis han ikke havde sagt hvad end han sagde til mig lige inden den ve hvor jeg fik trykket ham ud... jeg var klar til at opgive og sige giv mig kejsersnit NU! det her duer ikke.. havde ikke mere krudt.. men han sagde noget som fik mig til at kigge og se kronen af lillemandens hovede og det gav mig styrke et eller andet sted fra i mit urmenneske og jeg pressede til det hele blev sort selvom jeg havde åbne øjne og ud kom han...

Huske på at baby ikke behøver dyrt legetøj... han er helt tilfreds med at kigge på skraldeposer der rasler eller en hånd med fingre der bevæger sig... ikke at vi selv endte med at betale for legetøjet men stadigvæk har en masse der fylder lige nu som der slet ikke er behov for...

Sørg for at få den korrekte størrelse ammeskjold fra start så jeg undgår baby sluger så meget luft under amning.. og helt klart bruge skjoldet igen.. synes det er rart også selvom det er lidt mere besværligt hvis han er hysset og sulten...

Sørge for at købe/få flere body'er i størrelserne... har "kun" 3 i 56 han kan passe og 3 eller 4 i 62... og når han gylper eller tisser igennem 3 gange på et døgn gennemsnitligt risikerer man hurtigt at løbe tør...

og sikkert en hel masse mere jeg ikke lige kan koncentrere mig om at huske lige nu da han ligger og småsnakker i baggrunden så er nervøs for der snart kommer et større vræl fremfor han falder i søvn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Isabella_mor

roenlund skriver:

jeg ved ikke om 6 er overvurderet men mangler det gør det da

6 og 11.. 

hihi.. dumme tal..

Anmeld

22. november 2011

1Wish

isabellamor skriver:

11 er også et overvurderet tal

hehe

Anmeld

22. november 2011

Mother-love

Sjovt jeg stod lige den anden dag og tænkte på disse ting.

1. Amme længere og måske supplere med mme istedet for bare at gå over til flaske.

2. Tænke mere på mig selv så jeg ikke ryger ned psykisk pga jeg tænker på alt med mit barn hele tiden.

3. Sove når barnet sover.

4. Være bedre til at lade farmand tager over. Istedet for at køre mig selv alt for træt.

5. Lade være med at føle mig som en dårlig mor fordi alt ikke er perfekt.

6. Skalhelt klart have pks igen.

7. Købe ammebluser.

8. Lægge baby på maven fra start af.

9. Lade baby blive passet ude hurtigt ligesom jeg har gjort med Isabella.

10. Nyde min graviditet noget mere.

Anmeld

22. november 2011

Sissel

Nyde min graviditet noget mere

Dyrke mere motion, i håb om at de sidste par måneder ikke bliver så hårde ( og jeg måske ikke tager 18 kg på )

Tag mavebilleder hver uge ( måske skrive dagbog )

Have pakket tasken noget før

I det hele taget være forberedt på at baby kan komme når som helst

Filme fødslen!! Helt klart filme fødslen, eller som minimum skal der tages en ordentlig røvfuld billeder.. Sidste gang gik det så hurtigt, jeg synes næsten ikke jeg kunne følge med..( 2 1/2 time fra første ve til han var ude) Og fik at vide at det ville gå hurtigere næste gang.. Så måske jeg bare sku flytte ud på sygehuset et par dage før termin

Nåeh ja, og så nyde at have store flotte bryster, istedet for de her tarvelige tasker mine to dejlige unger har givet mig

Anmeld

23. november 2011

Annette A

Nu har jeg fået nr. 2 og kan kun sige, at ja det er fantastisk at få lov at gøre tingene på ny og ændre der, hvor man har lært bedre. Det er en skøn oplevelse, hvor man bare nyder det hele lidt mere.  

Anmeld

23. november 2011

Isabella_mor

Kellie skriver:

Nu har jeg fået nr. 2 og kan kun sige, at ja det er fantastisk at få lov at gøre tingene på ny og ændre der, hvor man har lært bedre. Det er en skøn oplevelse, hvor man bare nyder det hele lidt mere.  

hvis man husker at reflektere første omgang vel og mærket

Anmeld

23. november 2011

Benjamins'mor

Hmmm.

1) Vil ikke spise salat næste gang. (Hader opkast)
2) Vil bruge et bækkenbælte ligeså snart smerterne kommer.
3) Nyde graviditeten mere.
4) Tage flere mavebilleder og få lavet en lille scrapbook.
5) Få alle tingene på plads tidligere.
6) Sove når babyen sover.
7) Amme.
8) Få taget nogle flere billeder ved fødslen.
9) PASSE PÅ MIN VANDREJOURNAL OG SCANNINGSBILLEDER!

Anmeld

23. november 2011

Jonatansmor

isabellamor skriver:

ved nummer to graviditet? og efter fødslen..

tænker. hvilke ting ærger du dig over du ikke vidste eller gjorde brug af under første graviditet som du virkelig vil huske når det bliver/er 2 gang du er gravid. 

jeg har nogle ting.

1) måske skal jeg bare nyde min graviditet mere når jeg engang skal være gravid igen om nogle år..

2) jeg skal lade mit barn sove ude tidligere end jeg gjorde med villads.

3) jeg skal ikke tage HELE barslen selv, enten vil jeg gemme lidt eller dele med morten så han også kan få lov til at gå lidt hjemme.

4) jeg skal ikke købe for meget tøj i størrelse 50.. og så skal jeg tænke over hvad årstid jeg skal føde babyen så sommertøjet ikke bliver købt til et vinterbarn og omvendt..

5) jeg skal gå direkte på flaske til babyen. jeg tænker måske at jeg vil amme en masse ud eller sådan noget, så jeg ikke skal være den der sidder og fodrer hele tiden. jeg syntes det er en frigørelse at give flaske og jeg har ikke nydt at amme overhovedet. jeg gjordet faktisk første gang fordi at jeg tænkte at jeg ville være en bedre mor på den måde.. det er bare SÅ løgn, jeg blev en dårlig mor fordi at jeg tilsidesatte mig selv totalt og var ved at gå ned med flaget og mistede overskudet til mit barn pga at han skulle ligge og patte løs hele tiden. så det vil jeg slet ikke begynde på ved fødslen.

6) jeg tror bare jeg bestiller kejsersnit så jeg ikke skal igennem alt det lort med veer i flere dage og så stå der og ikke kan føde alligevel... spild af tid.!

7) jeg skal klart på patienthotel igen.

8) aldrig køre i bus med veer (hvis de nu skulle komme)

9) hvis jeg alligevel vil føde normalt når tiden kommer, så vil jeg have epidural... var modstander af den ved villads, men jeg fik den alligevel. og det er jeg glad for jeg gjorde.

10) jeg vil bede om en seng med fjernbetjening til ryglænet...

ja det var vidst det indtil videre..

jeg fik bare inspiration til tråden fra bagerst i boget "hvor lagde jag babyen" af Julia Lahme, hvor hun bla beskriver at hun skulle have spist mere junkfood da hun ammede sit barn fordi at der ryger enormt mange kalorier når man ammer.. 

kom gerne med jeres..

Milliarder af ting og nogen af dem kommer jeg sikkert først i tanke om bagefter...

1. Humørsvingninger - havde ikke en eneste. Føler mig snydt.
2. Mere mad - min mave kan åbenbart ikke andet end at være flad bagefter.
3. Huske på at det ikke er en undergang jeg går imøde. Det er bare baby.
4. Nyde min graviditet.
5. Nyde at være en hval, der med rette kan sige "Vil du ikke godt hente ..."
6. Huske at lægge mærke til hvad der egentligt foregår under sådan et kejsersnit.
7. Huske at lade være med at æde portøren når han foreslår mig at ligge ned på vej ind til operationsgangen - det er jo ikke HANS skyld du er gravid, der er KÆRESTENS.
8. Lade være med at kigge op i lampens genskin af min hud under kejsersnit, du får intet at se og du vil egentligt ikke se det.
9. Huske at sige ja, okay til sygeplejersken der spørger om hun må røre ved mig. Ikke bare brumme og så æde hende bagefter.
10. Huske at huske at baby er noget af det mest naturlige du kan blive udsat for, den er ikke er monster og den er meget mere bange for mig end jeg er for den.

Der er stensikkert meget mere ...

Anmeld

23. november 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79
Havde heldigvis en nem 1 gravitet, er typen der ik stresser og tager bekymringer på forskud. Når så det er sagt, tror jeg at jeg vil prøve at ha lidt flere ting klar til når baby kommer, ha pakket en taske klar. Havde mad klar i fryseren, alt sådan nogle praktiske ting. Har lært helt fra start af, at alt det med baby, amning osv det har jeg bare styr på! Jeg tror på at jeg ka klare alt! Lyder det logisk?? Vh Stine den uovervindelige...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.