Scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.338 visninger
27 svar
0 synes godt om
22. november 2011

1Wish

Ku godt tænke mig mig at høre hvor tidligt i var/skal til scanning?(Tryghedsscanning)

Nogle klinikker skriver at de scanner fra uge 5, andre steder sir de man først kan se hjerteblink fra uge 6 og nogle sir uge 7 ??

Vil gerne ha det tjekket hurtigts muligt, men er der nogle der har prøvet det allerede i uge 5?

Vil heller ikk risikere at man ikk kan se noget og blive endnu mere bekymret. Så er det bedst at vente eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

baby012

Missice skriver:

Ku godt tænke mig mig at høre hvor tidligt i var/skal til scanning?(Tryghedsscanning)

Nogle klinikker skriver at de scanner fra uge 5, andre steder sir de man først kan se hjerteblink fra uge 6 og nogle sir uge 7 ??

Vil gerne ha det tjekket hurtigts muligt, men er der nogle der har prøvet det allerede i uge 5?

Vil heller ikk risikere at man ikk kan se noget og blive endnu mere bekymret. Så er det bedst at vente eller hvad?

jeg var 5+  

Anmeld

22. november 2011

baby012

Missice skriver:

men kunne først se hjerte 6+5  

så jeg ville vente, for ej man bliver altså meget bekymret når der ikke er aktivitet i hjertet . :/ 

Anmeld

22. november 2011

1Wish

gravid20 skriver:

men kunne først se hjerte 6+5  

så jeg ville vente, for ej man bliver altså meget bekymret når der ikke er aktivitet i hjertet . :/ 

Ja, det er det, jeg er bange for Tror jeg venter til jeg er 7+ så.. Iihh der er bare så lang tid til .........

Anmeld

22. november 2011

Moms

Missice skriver:

Jeg var afsted 6+4 og der var tydelig hjerteblink.

Ved nakkefoldsscanningen blev min termin så rykket 1 uge, så jeg altså var 7+4.

Jeg tror selv mest på den første termin, da det passer bedre på min cyklus.

Jeg er efter den "sidste" termin lige 38 uger i dag, så jeg har altså ikke født endnu :-)

Da det er så tidligt, skal du jo købe en scanning, så hvis jeg var dig, ville jeg da ringe til stedet og høre hvor tidligt de vil.

Tillykke med graviditeten.

Moms

Anmeld

22. november 2011

baby012

Missice skriver:

Ja, det er det, jeg er bange for Tror jeg venter til jeg er 7+ så.. Iihh der er bare så lang tid til .........

lyder som en god ide, for det er altså ikke sjovt at blive sendt hjem med beskeden om at man skal komme igen om nogen uger da de ikke kan se noget hjerteblink  

så kan jeg love dig for at uvisheden og ventetiden bliver LANG.. 

er der nogen grund til at du tror at der er noget der ikke er som det skal være ?? 

Anmeld

22. november 2011

1Wish

Moms skriver:

Jeg var afsted 6+4 og der var tydelig hjerteblink.

Ved nakkefoldsscanningen blev min termin så rykket 1 uge, så jeg altså var 7+4.

Jeg tror selv mest på den første termin, da det passer bedre på min cyklus.

Jeg er efter den "sidste" termin lige 38 uger i dag, så jeg har altså ikke født endnu :-)

Da det er så tidligt, skal du jo købe en scanning, så hvis jeg var dig, ville jeg da ringe til stedet og høre hvor tidligt de vil.

Tillykke med graviditeten.

Moms

Ok, jamen så passer den "første" termin nok

Ja, det ku jeg jo evt gøre.

Tak skal du ha - og held og lykke med fødslen liiige om lidt Hvor er det spændende

Anmeld

22. november 2011

1Wish

gravid20 skriver:

lyder som en god ide, for det er altså ikke sjovt at blive sendt hjem med beskeden om at man skal komme igen om nogen uger da de ikke kan se noget hjerteblink  

så kan jeg love dig for at uvisheden og ventetiden bliver LANG.. 

er der nogen grund til at du tror at der er noget der ikke er som det skal være ?? 

Nej, det tror jeg slet ikk jeg holder til

Næh overhovedet ikk ... Er bare så nysgerrig og spændt. Vil bare gere sikres at h*n lever og jeg kan slappe af og nyyyde det i stedet for at bekymre mig ind imellem. Ville ønske jeg ikk havde hørt om at man ku blive checket tidligere hvis man betalte for det.. hehe..

Anmeld

22. november 2011

MissBee

Missice skriver:

Jegvar til scanning da jeg var 5+0 og man kan kun se at man er gravid ikke om der er hjerteblink..  jeg skal til scanning ige torsdag for at tjekke om alt er ok men ventetiden og uvisheden  er forfærdelig... jeg er såå bekymret hele tiden!

Anmeld

22. november 2011

baby012

Missice skriver:

Nej, det tror jeg slet ikk jeg holder til

Næh overhovedet ikk ... Er bare så nysgerrig og spændt. Vil bare gere sikres at h*n lever og jeg kan slappe af og nyyyde det i stedet for at bekymre mig ind imellem. Ville ønske jeg ikk havde hørt om at man ku blive checket tidligere hvis man betalte for det.. hehe..

det kan man altså også uden at betale for det jeg fik de første 3 trygheds skanninger gratis, man skal bare have en henvisning fra lægen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.