Hvad kan jeg gøre (rød numse)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

850 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. februar 2009

Mie A

Simon har fået tynd mave, hvilket har medført at han har fået en ekstrem rød numse - Det er så slemt så der er gået hul nogle steder
Zinksalven gør det vidst bare meget værre - men er der andet, som jeg så kan gøre - lige nu render han rundt uden ble - men han græder vildt meget når han skal tisse, fordi det selvfølgelig gør ondt på ham. Øv, altså, stakkels min lille dreng.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2009

Monica

Den stakkel... Har bruger vi normalt pantothenol salve og når det er rigtig slemt som du beskriver, så en tjære salve fra aporteket (Kan ikke huske hva den hedder og ved at det lyder mærkeligt) Men den er bare MEGA god. Den ligger sig som en hinde på numsen.

Moni - som måske ikke var til meget hjælp...

Anmeld

18. februar 2009

Mikkelmusen

Den tjære salve Monica nævner hedder Inotyol og er SUPER god
Den har vi brugt når det har været rigtig slemt, også med hul på...

Anmeld

18. februar 2009

Tynen

Mikkelmusen skriver:

Den tjære salve Monica nævner hedder Inotyol og er SUPER god
Den har vi brugt når det har været rigtig slemt, også med hul på...

ENIG!

Vi bruger slet ikke zink-salve herhjemme mere.. Det var ligesom om at det "kogte" numsen mere op end gjorde gavn.

Det er super effektivt!!

Anmeld

18. februar 2009

Loggidut

kogte klude! billigt, sundt og enkelt...og ihvertfald gavnligt

Anmeld

18. februar 2009

Mie A

Loggidut skriver:

kogte klude! billigt, sundt og enkelt...og ihvertfald gavnligt

hvordan gør man- sådan helt fra bunden??

Anmeld

18. februar 2009

Loggidut

Mie A skriver:

hvordan gør man- sådan helt fra bunden??

du tager nogle bomuldsklude, gamle og slidte, eks. stofbleer...

dem klipper du i nogle fine små stykker, koger dem, og gemmer dem i væsken i en bøtte med låg, når de er kolde, så putter du dem pænt på numsen, let opvredet, og kolde )altså stuetemp.) lukker bleen igen, og jeg vil love dig at du allerede fra bleskift nummer to kan se bedring!

når han har overskidt de klude han har i bleen, så smider du dem bare væk med bleen...meget enkelt.

Anmeld

18. februar 2009

Anja

Vi har også brugt Inotyol og det er fantastisk ! MEN også smæk fyldt med alle mulige parabener mm så vi er holdt op med at købe den. Men jeg tror at jeg godt kunne finde på at ty til at købe den igen, hvis der var en meget rød numse i huset.

Anmeld

18. februar 2009

Helle30

Jeg er jo stor tilhænger af panthetonolsalven. Vi fik en prøvetube af sp, da Sofie var mini, og siden købte jeg bare en stor tube på apoteket. Dén er super god til alt beskadiget hud, og lige pt bruger jeg den også til mine knoer, som er godt slidte af meget håndvask og tør vinterluft.

- Helle

Anmeld

18. februar 2009

Mie A

Så er der kogt klude, så håber jeg at det kan tage det værste... i morgen kyler jeg zinksalven ad h til og tager på apoteket og køber inotyol!! 1000 tak for hjælpen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.