DK sender børn for tidligt af sted i vuggestue...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

Mette.

Tjo, det er nok meget personligt hvad man synes. Jeg ved ikke om jeg synes det er for tidligt generelt set, men for mig ville det være alt for tidligt når de er under 1 år.

Jeg gik hjemme med min egen datter til hun var knap 17 måneder og hvis jeg kunne var hun blevet hjemme indtil omkring 2 års alderen. Hun var klar omkring de 16 måneder og hun nyder også at være afsted og lege med andre børn, men tiden herhjemme var bestemt også rigtig god for hende. Så ja, i mit tilfælde ville det hvertfald være for tidligt før.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Sakris

Ansemusen skriver:

Så må vi jo ikke håbe at de øremærker de sidste 3 måneder af barslen til faren, og lader den bortfalde, hvis han vælger ikke at tage den. For så bliver vores små poder kun ca. 6 måneder ved institutionsstart.

Men hvad ville de mon så gøre med pladsmanglen...?!

Det er jo ikke alle kommuner der har pladsmangel. Men er enig. Hvad har de lige tænkt sig? De der kæmpe institutioner med 400 børn? Det skal nok blive fabelagtigt for en lille bebs på 6 måneder i sådan en. Puha...

Ville slet ikke have lyst til at sende mit barn i institution efter 6 måneder. Og hvad nu hvis man bare ikke har en far med mulighed for barsel? Mærkeligt lov-udspil!

Anmeld

22. november 2011

Henriette Aaby

Min datter var 11 mrd da hun startede i vuggestue. Hun var klar allerede da hun var 9 mrd, men vi havde ingen plads før.

Eller jeg mener, hun var klar til at lege med andre børn fra hun var 8-9 mrd, men jeg tror faktisk at det mest optimale havde været at hun var hjemme hos mig til hun blev 1½-2 år og vi sammen tog i legestue hvor der var jævnalderne børn. Men sådan skulle det ikke være.

Anmeld

22. november 2011

Maja_4000

Caroline startede da hun var 10½ måned .. Fordi hun SKULLE da jeg ellers ikke ville få kh , da min barsel sluttede .. Jeg havde håbet at vi kunne vente 1 måned mere , så vi havde 1 måned til indkøring inden jeg skulle i skole ..

Men hvis jeg havde råd ( og ikke skulle tænke på at få en uddannelse ) ville jeg gå hjemme indtil hun skulle i børnehave ..

Anmeld

22. november 2011

Sakris

Mette. skriver:

Tjo, det er nok meget personligt hvad man synes. Jeg ved ikke om jeg synes det er for tidligt generelt set, men for mig ville det være alt for tidligt når de er under 1 år.

Jeg gik hjemme med min egen datter til hun var knap 17 måneder og hvis jeg kunne var hun blevet hjemme indtil omkring 2 års alderen. Hun var klar omkring de 16 måneder og hun nyder også at være afsted og lege med andre børn, men tiden herhjemme var bestemt også rigtig god for hende. Så ja, i mit tilfælde ville det hvertfald være for tidligt før.

Hvordan kunne du have råd til det?

Anmeld

22. november 2011

Mette.

Sakris skriver:

Hvordan kunne du have råd til det?

Det kunne jeg kun i form af jeg er studerende. Jeg valgte et semester på hjemmestudie, samtidig med jeg passede min datter.
Jeg læser jura, hvor der ikke er mødepligt, derfor var det muligt. Det var været drøn-hårdt at få det til at hænge sammen, men det hel værd når jeg kigger tilbage. 

Anmeld

22. november 2011

AndreasMor84

Fint nok, men så må de jo give os noget mere barsel, så vi kan gå hjemme et helt år.. Fordi manden tager 6 uger af barslen hér, slutter min del når vores søn er 9 mdr. og så er det jo dér han skal ud og passes.. Jeg ville da gerne gå hjemme til han var 1 år..

Anmeld

22. november 2011

Silas&Mille

Silas startede i dagpleje 5 dage inden han blev 10 måneder og det kunne ikke have passet bedre. Han er SÅ glad for at komme af sted og på de tre uger han allerede har været der har han udviklet sig helt vildt. 

Ved at reglerne i fx Sverige er sådan at børnene ikke kan komme i institution inden de er fyldt 1 år. Der har mor og far også 14 hele måneder til deling i barsel.

Anmeld

22. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Hvis barslen blev forlænget så ville jeg da også holde Mie hjemme i stedet for at sende hende i vuggestue/dagpleje når hun er 11måneder. Men man skal jo have en indtægt, så jeg har jo ikke noget valg.

Anmeld

22. november 2011

Isabella_mor

villads starter i vugger den 1 december, og det er 11 dage før han bliver 11 måneder.. 

og han er helt klar til det. og har været det længe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.