DK sender børn for tidligt af sted i vuggestue...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.200 visninger
23 svar
0 synes godt om
22. november 2011

Clisolka

Dagens artikel fra Ekstra Bladet lyder således.... 

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1661785.ece

DK har nordisk rekord i at sende børn tidligt af sted - og de skal min. være hjemme i 1 år... 

Jeg sendte min datter afsted lige da hun var blevet 10 mrd., og det var på tide - både for hende og mig  Det vil jeg ikke mene er for tidligt, når vi begge var klar.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Tvillingemor80

Jeg gik hjemn lige så længe jeg kunne, imkl 3 mdr for egen regning.. de var 14 mdr da de kom afsted.. Hvis jeg kunne havde jeg gået hjemme med dem til 2 år..

Anmeld

22. november 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Tvillingemor90 skriver:

Jeg gik hjemn lige så længe jeg kunne, imkl 3 mdr for egen regning.. de var 14 mdr da de kom afsted.. Hvis jeg kunne havde jeg gået hjemme med dem til 2 år..

Jeg gik hjemme med min ældste datter til hun var 10 måneder, hvilket var passende for os begge.

Med den yngste gik jeg hjemme til hun var 13 måneder, hvilket var alt for længe for både hende og jeg. Set i bakspejlet har jeg nydt tiden hjemme sammen med hende, men når det så er sagt, så kommer jeg heller ikke udenom at hun var klar til at komme ud da hun var 9-10 måneder.

Anmeld

22. november 2011

Nadia&Daniel

Babymor2010 skriver:

DK har nordisk rekord i at sende børn tidligt af sted - og de skal min. være hjemme i 1 år... 

Jeg sendte min datter afsted lige da hun var blevet 10 mrd., og det var på tide - både for hende og mig  Det vil jeg ikke mene er for tidligt, når vi begge var klar.  

Laura skulle have været startet 23 dage efter hun blev 1 år - det var fordi vi ikke kunne få plads før.. Men vi var så heldig at få plads før tid.. Hun var omkring 11 mdr. da hun startede.. Ville gerne have haft hende hjemme til hun var 1 år, men vi var nød til at sige ja til pladsen, ellers ville vi komme bag køen..

Anmeld

22. november 2011

Ansemusen

Så må vi jo ikke håbe at de øremærker de sidste 3 måneder af barslen til faren, og lader den bortfalde, hvis han vælger ikke at tage den. For så bliver vores små poder kun ca. 6 måneder ved institutionsstart.

Men hvad ville de mon så gøre med pladsmanglen...?!

Anmeld

22. november 2011

Gaia

Maja kom afsted som 9 3/4 måned. Hun var skrevet op til må til 8 3/4 måned, men der havde de ikke plads. Hun var egentlig så klar da hun var lige knapt 8 måneder, men der havde vi ikke fået plads til desværre. Ved den næste tror jegvi skriver ham op til 8 måneder og er han ikkeklar rykker vi det bare til senere. Så kommer der fleksibilitet ind. Tænker umiddelbart gan skal starte når han har samme alder som maja havde. 

Synes absolut ikke hun kom afsted for tidligt. Snare tværtimod, men det fremgår vist også af mit svar . Tror heller ik det er sundt at gå derhjemme hvis barnet bare er så klar og trænger til at lege med andre, se andre, og få udfordring. Samtidig skal tidspunktet for opstart i institution også passe barnet, så man ikke begynder for tidligt. Så vil sige at hvornår barnet begynder i vs må afhænge af barnets parathed  

Anmeld

22. november 2011

Sakris

Tja, for et par år siden da jeg var i Schweiz oplevede jeg at det ikke var specielt  velanset hvis man ikke hentede børnene til frokost, spiste med dem og afleverede dem igen bagefter! I mine øjne er det også en kulturfremmed måde at tænke på, idet jeg hellere vil have tidligere fri, og kunne være sammen med mit barn om aftenen. 

Så det undre mig ikke at andre lande ser sådan på DK. Vi har jo ikke engang barsel til barnet er 1 år. Min datter startede også da hun var 10 måneder, og hun var helt parat til at være sammen med andre børn.

Anmeld

22. november 2011

Gaia

Ansemusen skriver:

Så må vi jo ikke håbe at de øremærker de sidste 3 måneder af barslen til faren, og lader den bortfalde, hvis han vælger ikke at tage den. For så bliver vores små poder kun ca. 6 måneder ved institutionsstart.

Nemlig! 

Anmeld

22. november 2011

Corn

Babymor2010 skriver:

Mine har alle tre været under et år, da var det slut med barsel og vi kunne ikke finansere at jeg gik hjemme uden indkomst...

Tredje gang har dog også far holdt noget sammen med os, og det var givet bedre ud, end at holde det hver for sig. Så vi havde en dejlig lang sommerferie med alle vores tre drenge.

Anmeld

22. november 2011

Clisolka

Ansemusen skriver:

Ja, lad os  for at de ikke øremærker den barsel til fædrene, og lader den bortfalde hvis ikke de bruger den 

Men ja, der kommer nok til at blive pladsmangel hvis det går igennem... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.