Hormonspiral = ingen blødninger?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

Anonym trådstarter

celkt skriver:

har også lige fået sat en op, og foreløbigt er jeg ikke så imponeret. Jeg blødte i 14 dage, pletblødning, efter den var lagt op. Så gik der 10 dage, og så fik jeg min mens, omtrent som normalt, men som har varet i 20 dage!! Fuck, hvor er jeg træt af det. Og jeg har haft ondt i maven hele vejen igennem. Hver gang at det var ved at stilne af, fik jeg påny 'mens'-smerter, og så startede det op på fulde tryg igen. jeg har så bedt om en hensvisning til gyn. afd. hvor de lagde den op, for jeg er bekymret for om den sidder rigtigt, eller hvad der lige sker.

Nu er det så, igen, stilnet af, og denne gang må det gerne forsvinde helt. Ellers ender jeg da med at blive lige så blodfattig som en regnorm...

Øv, det lyder da træls med uregelmæssige blødninger.

det skulle vist være meget normalt med pletblødninger i starten når den er lagt op, men lyder da godt nok træls at du har haft blødning som en alm. mens i 20 dage!

Jeg er meget spændt på at få lagt min op.

Jeg har styrtblødt efter min fødsel og bløder stadigvæk kraftigt så min læge foreslog at jeg prøvede den da den ofte kan hjælpe mod kraftige blødninger, er meget spændt på at se hvordan min krop tager i mod den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

VIPpigen

Anonym skriver:

Røg den ud af sig selv, eller?

Det lyder da rigtig træls, det er alligevel mange penge at bruge på prævention og så kun på en måned.

Jeg har normalt også brugt p piller men min krop kan slet ikke finde ud af det efter jeg fødte min datter.

Ja, den røg ud under mens måneden efter. Skulle til tjek en måned efter den er sat op, det vil sige efter næste mens, og sidste mensdag røg den ud, og så sad jeg der og var godt gal i skralden......

Prøver stadig at få pengene tilbage for den, for det er satme mange penge...

Anmeld

22. november 2011

Munder

Jeg har en, og er meget glad for den.

Det første halve år blødte jeg som vinden blæser (dog flest dage med blod).

Nu er jeg bare SÅ glad for den. Jeg bløder 1-2 dage om måneden, men kun meget meget lidt. (før havde jeg mens op til 10 dage i træk med meget kraftige blødninger)

Hvis man har tålmodigheden til at komme igennem den første periode, vil jeg klart anbefale den.

Anmeld

22. november 2011

vitapigen

Jeg fik min lagt op 8 uger efter fødsel og det er godt og vel 2½ mdr siden. Jeg pletbløder stadig, men tror det er ved at af aftage nu. Det var kun til at starte med jeg brugte bind så nu er et trusseindlæg nok. Men glæder mig til at pletblødningerne snart ophører

Men har hørt at den ved nogen nedsætter kraftig mens og hos nogen ophører mens helt

Før graviditet havde jeg mens 5-6 dage hvilket jeg synes var lang tid og 2 af dagene var med kraftig mens og smerter, så jeg håber da helt sikkert at spiralen vil nedsætte disse ting Og det ville da kun være et + hvis man ingen mens havde

Anmeld

22. november 2011

JeNoVa

Anonym skriver:

Okay, så den fungerer godt for dig synes du?

er der egentlig forskel på om det er en læge eller en gynæ som sætter den op?

Ja, indtil videre fungerer den fint, men jeg håber på og glæder mig til at blødningerne helt forsvinder.

Jeg ved ikke, om der er forskel på, om en læge eller en gynækolog sætter den op. Jeg valgte gynækologen, fordi han er tættere på mit hjem. Desuden har han selv "scannings-maskine" på sit kontor, og jeg var glad for, han kunne checke og se, at den var indsat korrekt.

I øvrigt ville jeg ikke vælge kobberspiralen, fordi en veninde fik den indsat for to år siden, og hun har blødt nærmest konstant siden.

Der er nok individuelle erfaringer med begge typer, og valget er op til dig. Hormonspiralen er noget dyrere en kobberspiralen.

Anmeld

22. november 2011

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Ja, den røg ud under mens måneden efter. Skulle til tjek en måned efter den er sat op, det vil sige efter næste mens, og sidste mensdag røg den ud, og så sad jeg der og var godt gal i skralden......

Prøver stadig at få pengene tilbage for den, for det er satme mange penge...

Ej, hvor surt!

Ja, så ville jeg da godt nok også være lidt træt af at have brugt så mange penge på prævention og så kun på en enkel måned.

Anmeld

22. november 2011

Anonym trådstarter

Munder skriver:

Jeg har en, og er meget glad for den.

Det første halve år blødte jeg som vinden blæser (dog flest dage med blod).

Nu er jeg bare SÅ glad for den. Jeg bløder 1-2 dage om måneden, men kun meget meget lidt. (før havde jeg mens op til 10 dage i træk med meget kraftige blødninger)

Hvis man har tålmodigheden til at komme igennem den første periode, vil jeg klart anbefale den.

Dejligt at høre du er glad for din!

og skønt at dine mens er så korte nu i forhold til før.

Anmeld

22. november 2011

Anonym trådstarter

vitapigen skriver:

Jeg fik min lagt op 8 uger efter fødsel og det er godt og vel 2½ mdr siden. Jeg pletbløder stadig, men tror det er ved at af aftage nu. Det var kun til at starte med jeg brugte bind så nu er et trusseindlæg nok. Men glæder mig til at pletblødningerne snart ophører

Men har hørt at den ved nogen nedsætter kraftig mens og hos nogen ophører mens helt

Før graviditet havde jeg mens 5-6 dage hvilket jeg synes var lang tid og 2 af dagene var med kraftig mens og smerter, så jeg håber da helt sikkert at spiralen vil nedsætte disse ting Og det ville da kun være et + hvis man ingen mens havde

Kan du mærke at du har din i?

Jeg må indrømme at jeg er lidt nervøs for at få sat den op, især nu her efter fødslen hvor intet andet ellers har været oppe endnu, hvis du forstår.

Håber ikke det gør ondt.

Jamen min læge påstod jo at jeg slet ikke ville få menstruationer fremover, om det så passer bliver jeg meget i tvivl om efter at have oprettet denne debat.

pletblødninger skulle vist være meget normalt det første stykke tid, håber for dig at det snart er ovre.

Anmeld

22. november 2011

Anonym trådstarter

JeNoVa skriver:

Ja, indtil videre fungerer den fint, men jeg håber på og glæder mig til at blødningerne helt forsvinder.

Jeg ved ikke, om der er forskel på, om en læge eller en gynækolog sætter den op. Jeg valgte gynækologen, fordi han er tættere på mit hjem. Desuden har han selv "scannings-maskine" på sit kontor, og jeg var glad for, han kunne checke og se, at den var indsat korrekt.

I øvrigt ville jeg ikke vælge kobberspiralen, fordi en veninde fik den indsat for to år siden, og hun har blødt nærmest konstant siden.

Der er nok individuelle erfaringer med begge typer, og valget er op til dig. Hormonspiralen er noget dyrere en kobberspiralen.

Det kan jeg godt forstå at du glæder dig til.

Her jeg også ved at være godt træt af at rende rundt og bløde konstant.

Anmeld

22. november 2011

vitapigen

Anonym skriver:

Kan du mærke at du har din i?

Jeg må indrømme at jeg er lidt nervøs for at få sat den op, især nu her efter fødslen hvor intet andet ellers har været oppe endnu, hvis du forstår.

Håber ikke det gør ondt.

Jamen min læge påstod jo at jeg slet ikke ville få menstruationer fremover, om det så passer bliver jeg meget i tvivl om efter at have oprettet denne debat.

pletblødninger skulle vist være meget normalt det første stykke tid, håber for dig at det snart er ovre.

Nej kan overhovedet ikke mærke min til daglig, men min kæreste har desværre stødt på den ved sex, hvilket ikke var en særlig behagelig fornøjelse Men det er kun sket nogle få gange heldigvis

Kan godt forstå du er nervøs... det var jeg også, men tænk på at du har født og det gør altså pænt mere ondt end at få sat en spiral op Og så er det hurtig overstået

Men din læge tager altså fejl mht blødninger. Nogle får mens, andre gør ikke Men det bedste er jo at man ikke skal bekymre sig om prævention de næste 5 år!!!

Så hvis mine pletblødninger snart forsvinder og min kæreste ikke stikker sig på trådene igen vil jeg klart anbefale at få en hormin spiral

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.