Hormonspiral = ingen blødninger?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.777 visninger
32 svar
0 synes godt om
21. november 2011

Anonym trådstarter

Min læge fortæller mig at jeg kan få lagt en hormon spiral op som virker i 5 år og ikke giver blødninger?

(der kan selvfølgelig forekomme pletblødninger i starten)

men kan det virkelig passe at man kan få lagt en hormon spiral og man så ikke får menstruationer/bløder?

NOGLE MED ERFARINGER OM HORMONSPIRAL?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Anonym trådstarter

21. november 2011

MortilCilas

Har hørt med det, at når man har hormonspiral er det kun engang imellem man får mens. Min læge ville ikke give mig sådan en, da det kun var til folk med en kraftig mens. Så jeg fik kobber

Anmeld

21. november 2011

Hulubulu86

Min mor har hormon-spiral pga meget voldsom bloedning, og de er da blevet mindre voldsomme men nu bloeder hun bare lidt hele tiden i stedet for.

Kender dog til kvinder der ikke laengere faar menstruation efter at have faaet den sat op

Anmeld

21. november 2011

VIPpigen

Den kan hvertfald nedsætte din blødning kraftigt, og ved nogen kan den gøre at mens helt udbliver...

Jeg fik en lagt op i juni, men allerede i juli røg den ud, har siden da snakket med både læge og dem som producere dem, fordi de ville sende en ny uden beregning... Den er bare aldrig kommet, så jeg smed 1300 kr ud på prævention for en måned... Jeg er nu startet op på p-piller, for det andet gider jeg ikke bøvle med...

Det skal lige siges at har du stærke menssmerter, så tager spiralen dem IKKE..... Rigtig øv også.....

Anmeld

21. november 2011

JeNoVa

Jeg fik indsat hormonspiral for næsten 2 måneder siden. Jeg har aldrig haft kraftige blødninger, men det hørte jeg heller ikke noget om, at man skulle have for at få den.

Jeg fik den indsat af en gynækolog som scannede mig bagefter for at se, at den sad korrekt. Han sagde, at jeg nu ville komme til at bløde i cirka to måneder, og derefter ville mine blødninger blive svage eller helt udeblive.

Jeg blødte nok i 2-3 uger, og fik først blødning igen for et par dage siden.

Anmeld

21. november 2011

Den lykkelige

Kender til flere der har fået den og kun bløder lidt nu i forhold til tidligere..
Jeg fik selv lagt min for en måned siden og det kan tælles på en månd hvor mange dage jeg ikke har blødt siden  så håber snart det stopper..

Anmeld

21. november 2011

Fru Aagaard

Jeg har haft hormon spiral i et par år, og havde IKKE mens i hele den periode den sad oppe, overhovedet!

Så det kan sagtens passe

Jeg fik den op i et forsøg på at finde ud af hvad jeg kan tåle, og før jeg fik den har jeg altid kun haft mens i ca. 2-3 dage om mdr. Så det var ikke pga voldsomme blødninger.

Anmeld

21. november 2011

Tona

Min læge fortæller mig at jeg kan få lagt en hormon spiral op som virker i 5 år og ikke giver blødninger?

men kan det virkelig passe at man kan få lagt en hormon spiral og man så ikke får menstruationer/bløder?

Min veninde har en hormon spiral og hun har aldrig mens nu. Kun nogle få pletblødninger af og til. Så jo jeg vil mene at det er rigtigt nok det din læge siger. Om det så er sundt kan nok diskuteres. Det er jo kunstige hormoner der roder med kroppens egen balance og det kan der være en del bivirkninger ved, det er jo en anden sag og ikke det du spørger om

Anmeld

21. november 2011

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Min mor har haft hormonspiral i mange år Hun har slet ikke mens i de 5-6 år den sidder. (Til gengæld tager det kæmpe revance, når hun så får den skiftet! &nbsp

Jeg skal have hormonspiral snarest muligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.