Gravid på dagpenge og sygemeldt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

Dietzel

Der er jo stor forskel på om man har kvalme eller symptomer der relaterer til for tidlig fødsel..

Selvfølgelig skal man sygemeldes, hvis det kan ende i lignende, men kvalme og tæthed er ikke noget jeg nogenside har hørt om kunnne kvalificerer, som sygemelding..

Ja det vil være skide hårdt og ikke særlig sjovt for hverken dig eller familien i den periode det står på, men det går jo (for det meste over) og så bliver tiden nemmere og skøn igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Anonym trådstarter

Dietzel skriver:

Der er jo stor forskel på om man har kvalme eller symptomer der relaterer til for tidlig fødsel..

Selvfølgelig skal man sygemeldes, hvis det kan ende i lignende, men kvalme og tæthed er ikke noget jeg nogenside har hørt om kunnne kvalificerer, som sygemelding..

Ja det vil være skide hårdt og ikke særlig sjovt for hverken dig eller familien i den periode det står på, men det går jo (for det meste over) og så bliver tiden nemmere og skøn igen.

Tak for dit svar!

Kender nu et par stykker som blev sygemeldt pga kvalme og opkast...

Kommer nok an på ens læge tror jeg!

Anmeld

23. november 2011

Cherry_77

Anonym skriver:

Hej piger!

Er der nogen af Jer som er/har været gravid som havde brug for en sygemeldning ved lægen??

Hvad fejlede I og var det "nemt" at få den???

Har nemlig lige hørt om et tilfælde den anden dag at en læge ikke ville give en sygemeldning da hun "bare" gik ledig.

Fortæl gerne Jeres historier

Hej

Vil lige sige at jeg har været sygemeldt i graviditeten pga. slem kvalme og opkast, og jeg er ledig. Man skal jo søge job og være klar til at tage et arbejde, og det var jeg bestemt ikke da kvalmen og opkastningerne var værst!

Anmeld

23. november 2011

Muffin

Lægen må ikke sygemelde ledige. Det belaster ikke baby at møde op i aktivering. Jeg blev selv sygemeldt fra mit praktik sted da det var for hårdt- men så skulle jeg da bare møde op i aktivering, jobsøgning, samtaler, kurser og fælles rundbold(ja der står fælles rundbold. CHRIST!) og der var ingen vej uden om. Jeg havde poser i tasken og brækkede mig i bussen næsten hver morgen- og når jeg skulle hjem igen også. Havde voldsom hovedepine pga larm og dårlig udluftning i lokalerne. Men, det belaster ikke baby så.. Der er vist ikke så meget at gøre. Du kan få noget mod kvalmen hos lægen. Jeg takkede dog nej da jeg ikke turde fylde alt muligt i kroppen.

Jeg klarede dog ikke alt det aktiveringsfis og blev enig med min mand om at den slat penge ku vi godt undvære, og så tog jeg ubetalt barsel fra uge 30 var det vist  Det er lækkert at være hjemmegående husmor

Anmeld

23. november 2011

Camulla

Anonym skriver:

Hej piger!

Er der nogen af Jer som er/har været gravid som havde brug for en sygemeldning ved lægen??

Hvad fejlede I og var det "nemt" at få den???

Har nemlig lige hørt om et tilfælde den anden dag at en læge ikke ville give en sygemeldning da hun "bare" gik ledig.

Fortæl gerne Jeres historier

Jeg blev færdig med min uddannelse i sommer og går derfor ledig. Skulle have været i aktivering efter 13 ugers ledighed og det kunne jeg ikke med bækkenløsning, så jeg fik min læge til at sygemelde mig en måneds tid inden jeg skulle have været ude i aktivering. Det var nemt og smertefrit, han sygemeldte mig med det samme, da han vurderede at det skulle jeg ikke, når jeg havde det sådan... Jeg var 24+3 da jeg blev sygemeldt...  

Anmeld

24. november 2011

Anonym trådstarter

Cherry_77 skriver:

Hej

Vil lige sige at jeg har været sygemeldt i graviditeten pga. slem kvalme og opkast, og jeg er ledig. Man skal jo søge job og være klar til at tage et arbejde, og det var jeg bestemt ikke da kvalmen og opkastningerne var værst!

Tak for dit svar!

Jeg er i aktivering nu - på ansøgnings skrive halløj kursus, men de er heldigvis så flinke hernede at jeg må komme og gå som det passer mig pga kvalmen...

Men føler jo ikke at jeg kan varetage et "job" 4 uger i praktik....

Skal til lægen den 7, så må vi se hvad hun siger...

Anmeld

24. november 2011

Anonym trådstarter

Muffin skriver:

Lægen må ikke sygemelde ledige. Det belaster ikke baby at møde op i aktivering. Jeg blev selv sygemeldt fra mit praktik sted da det var for hårdt- men så skulle jeg da bare møde op i aktivering, jobsøgning, samtaler, kurser og fælles rundbold(ja der står fælles rundbold. CHRIST!) og der var ingen vej uden om. Jeg havde poser i tasken og brækkede mig i bussen næsten hver morgen- og når jeg skulle hjem igen også. Havde voldsom hovedepine pga larm og dårlig udluftning i lokalerne. Men, det belaster ikke baby så.. Der er vist ikke så meget at gøre. Du kan få noget mod kvalmen hos lægen. Jeg takkede dog nej da jeg ikke turde fylde alt muligt i kroppen.

Jeg klarede dog ikke alt det aktiveringsfis og blev enig med min mand om at den slat penge ku vi godt undvære, og så tog jeg ubetalt barsel fra uge 30 var det vist  Det er lækkert at være hjemmegående husmor

Kender nu flere ledige (og folk som har svaret i tråden) som er blevet sygemeldt,så det tror jeg nu ikke....

Jeg er også på skrive halløj kursus nu, og må komme og gå som jeg vil pga kvalmen,så det er ok... men kan ikke klare at komme i "job" dagen lang - altså praktik.

Anmeld

25. november 2011

Cherry_77

Anonym skriver:

Tak for dit svar!

Jeg er i aktivering nu - på ansøgnings skrive halløj kursus, men de er heldigvis så flinke hernede at jeg må komme og gå som det passer mig pga kvalmen...

Men føler jo ikke at jeg kan varetage et "job" 4 uger i praktik....

Skal til lægen den 7, så må vi se hvad hun siger...

God bedring! Ved hvor ubehageligt det er. Man kan ingen steder tage hen uden at have poser med. Heldigvis er jeg fri for opkast og kvalme nu, men er også i uge 25

Anmeld

25. november 2011

louisekanayo

Hvis det er noget psykisk kan du godt blive sygemeldt selvom du er ledig...

jeg har haft daglig angst andfald 12 timer i døgnet siden uge 10 og jeg er på kontanthjælp men jeg blev sygemedt fordi angsten invadere mig såmeget at jeg ikke an gennem gå en almindelig hverdag, det er da rart at skulle ingenting og stadig få sine penge men ville nu hellere være fri af angsten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.