Gravid på dagpenge og sygemeldt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2011

baby012

Anonym skriver:

Ja må prøve at snakke med lægen!

Ved min første graviditet arbejdede jeg helt til barslen, men denne gange har jeg både blødt og har konstant kvalme dagen lang - det er virkelig hårdt!

Min veninde blev "nemt" sygemeldt pga konstant kvalme - en uge af gangen!

så er hun heldig vil jeg sige, det var der ikke noget der hed her, selvom jeg havde kvalme, og ret mange blødninger (enkelte ret kraftige) og ja det er vildt hårdt at stå op om morgenen og tage på arbejde hvor man skal virke til at have alverdens overskud, men som min chef og læge sagde, det er jo ikke en sygdom at være gravid .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

lukasmor

Anonym skriver:

Tak for din historie - men tænkte nu mere på ledige

Ups, my bad

Anmeld

21. november 2011

Anonym trådstarter

gravid20 skriver:

så er hun heldig vil jeg sige, det var der ikke noget der hed her, selvom jeg havde kvalme, og ret mange blødninger (enkelte ret kraftige) og ja det er vildt hårdt at stå op om morgenen og tage på arbejde hvor man skal virke til at have alverdens overskud, men som min chef og læge sagde, det er jo ikke en sygdom at være gravid .. 

Nej vi er helt enige i at graviditet ikke er en sygdom... Men jeg ved at jeg ikke er i stand til at udføre et arb.

Tror du har haft en ret streng læge så....

Anmeld

21. november 2011

baby012

Anonym skriver:

Nej vi er helt enige i at graviditet ikke er en sygdom... Men jeg ved at jeg ikke er i stand til at udføre et arb.

Tror du har haft en ret streng læge så....

så er det da bare op og snak med lægen i en fart  

- for dig 

Anmeld

21. november 2011

Sofiedk

Anonym skriver:

Pga vildsom kvalme dagen lang og opkast og skal inden længe i aktivering og lige nu ikke i stand til praktik

Jeg er sygemeldt og på dagpenge Jeg fik en sygemelding med det samme fra min læge så det kommer nok an på hvor fleksible og søde din læge er.

Mit tilfælde er det så også pga alt for mange plukveer og risiko for tidlig fødsel, så det ser de nok lidt mere alvorligt på end kvalme og opkast. Men snak med din læge og forklar dem situationen

Anmeld

21. november 2011

SLC

Jeg er ledig og sygemeldt er 19+5 . . Jeg skulle også ud i aktivering, men kan pga bækkenløsning ikke specielt meget. . Gik til lægen fordi jeg havde mistanke til bækkenløsning, hun spurgte hvad jeg lavede og sagde jeg var ledig men skulle ud i nogle praktikker højst sandsynligt på plejehjem, og det sagde hun var for hårdt for bækkenet (efter konstateringen af bækkenløsning) så hun sygemeldte mig - også godt for det bliver værre og værre, kun pga almindelige huslige gøremål.  . Håber du får en dejlig graviditet . .

Anmeld

22. november 2011

Anonym trådstarter

Vores Mini skriver:

Jeg er sygemeldt og på dagpenge Jeg fik en sygemelding med det samme fra min læge så det kommer nok an på hvor fleksible og søde din læge er.

Mit tilfælde er det så også pga alt for mange plukveer og risiko for tidlig fødsel, så det ser de nok lidt mere alvorligt på end kvalme og opkast. Men snak med din læge og forklar dem situationen

Ja jeg tror også det kommer meget an på ens læge

Må vente og se og så snakke med lægen !

Tak for dit svar

Anmeld

22. november 2011

Anonym trådstarter

SLC skriver:

Jeg er ledig og sygemeldt er 19+5 . . Jeg skulle også ud i aktivering, men kan pga bækkenløsning ikke specielt meget. . Gik til lægen fordi jeg havde mistanke til bækkenløsning, hun spurgte hvad jeg lavede og sagde jeg var ledig men skulle ud i nogle praktikker højst sandsynligt på plejehjem, og det sagde hun var for hårdt for bækkenet (efter konstateringen af bækkenløsning) så hun sygemeldte mig - også godt for det bliver værre og værre, kun pga almindelige huslige gøremål.  . Håber du får en dejlig graviditet . .

Kan godt se at det er lidt noget andet med bækkenløsning.. jeg er jo slet ikke så langt henne - kun i uge 8, men er godt nok hårdt ramt.

Må vente og se og så tage en snak med lægen !

Tak for dit svar

Anmeld

22. november 2011

Ansemusen

Jeg gik på HF, men blev sygemeldt nogle måneder inden fødslen pga. kvalme og ekstrem træthed. Jeg kom simpelthen for langt bagud og var for meget væk.

Anmeld

22. november 2011

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Jeg gik på HF, men blev sygemeldt nogle måneder inden fødslen pga. kvalme og ekstrem træthed. Jeg kom simpelthen for langt bagud og var for meget væk.

Lyder meget som mig - det her er i starten af min graviditet - jeg er bare SÅ ramt af kvalme og er SÅ træt

har en datter på snart 20 mdr og får jeg ikke min middagslur, er jeg ikke meget værd om eftermiddagen sammen med hende

Det er så hårdt og min bedre halvdel kører kl 7 om morgenen og er først hjemme ved 17.30-18 tiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.