Gravid på dagpenge og sygemeldt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.257 visninger
28 svar
0 synes godt om
21. november 2011

Anonym trådstarter

Hej piger!

Er der nogen af Jer som er/har været gravid som havde brug for en sygemeldning ved lægen??

Hvad fejlede I og var det "nemt" at få den???

Har nemlig lige hørt om et tilfælde den anden dag at en læge ikke ville give en sygemeldning da hun "bare" gik ledig.

Fortæl gerne Jeres historier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

lukasmor

Anonym skriver:

Hej piger!

Er der nogen af Jer som er/har været gravid som havde brug for en sygemeldning ved lægen??

Hvad fejlede I og var det "nemt" at få den???

Har nemlig lige hørt om et tilfælde den anden dag at en læge ikke ville give en sygemeldning da hun "bare" gik ledig.

Fortæl gerne Jeres historier

Jeg blev sygemeldt en måned inden jeg gik på barsel. Mit arbejde krævede at jeg bar rundt på store folieruller på 20-30 kilo. Arbejde med rensebenzin og dampen for varmet folie. Jeg fik en sygemelding uden problemer da det var min læge der mente det var bedst

Anmeld

21. november 2011

hellemor85

Under min 1. graviditet blev jeg sygemeldt, jeg var godt nok i job, men det var rigtig svært alligevel at få sygemeldingen. Der skal rigtig meget til før baby bliver belastet. Hvorfor skal du sygemeldes? Tror man skal have mange bækkensmerter og ikke kunne andet end at blive sygemeldt og man skal ha vuderet om der er alternativer. Men hva går det ud på at være ledig, skal man ikke bare søge job ved computeren hver dag? Det bliver nok rigtig svært at blive sygemeldt fra det..

Anmeld

21. november 2011

Anonym trådstarter

Lukasmor skriver:

Jeg blev sygemeldt en måned inden jeg gik på barsel. Mit arbejde krævede at jeg bar rundt på store folieruller på 20-30 kilo. Arbejde med rensebenzin og dampen for varmet folie. Jeg fik en sygemelding uden problemer da det var min læge der mente det var bedst

Tak for din historie - men tænkte nu mere på ledige

Anmeld

21. november 2011

baby012

Der skal jo være en GOD grund til at blive sygemeldt.. og hvis man er ledig, så laver man jo ikke noeget der kan belaste baby.. har en veninde som rent ud sagt fik a vide at så længe hun var ledig, så kunne hun ikke blive sygemeldt.. jeg kunne ikke engang dengang jeg havde en rygskade som gjorde det umuligt for mig at arbejde med noget som helst for jeg var jo ledig, og skulle ikke andet end at søge job.. 

hvorfor skal du sygemeldes ? der er vel ikke noget i forbindelse med det du laver som belaster dig eller baby ?? 

Anmeld

21. november 2011

Anonym trådstarter

hellemor85 skriver:

Under min 1. graviditet blev jeg sygemeldt, jeg var godt nok i job, men det var rigtig svært alligevel at få sygemeldingen. Der skal rigtig meget til før baby bliver belastet. Hvorfor skal du sygemeldes? Tror man skal have mange bækkensmerter og ikke kunne andet end at blive sygemeldt og man skal ha vuderet om der er alternativer. Men hva går det ud på at være ledig, skal man ikke bare søge job ved computeren hver dag? Det bliver nok rigtig svært at blive sygemeldt fra det..

Pga voldsom kvalme dagen lang og opkast.

Skal i aktivering om ikke så længe og lige nu er jeg ikke i stand til at komme ud i praktik.

Ved min første graviditet fejlede jeg intet og arbejdede lige til barsel

Anmeld

21. november 2011

Anonym trådstarter

gravid20 skriver:

Der skal jo være en GOD grund til at blive sygemeldt.. og hvis man er ledig, så laver man jo ikke noeget der kan belaste baby.. har en veninde som rent ud sagt fik a vide at så længe hun var ledig, så kunne hun ikke blive sygemeldt.. jeg kunne ikke engang dengang jeg havde en rygskade som gjorde det umuligt for mig at arbejde med noget som helst for jeg var jo ledig, og skulle ikke andet end at søge job.. 

hvorfor skal du sygemeldes ? der er vel ikke noget i forbindelse med det du laver som belaster dig eller baby ?? 

Pga vildsom kvalme dagen lang og opkast og skal inden længe i aktivering og lige nu ikke i stand til praktik

Anmeld

21. november 2011

baby012

Anonym skriver:

Pga vildsom kvalme dagen lang og opkast og skal inden længe i aktivering og lige nu ikke i stand til praktik

hvis det er som rengøringskone eller sådan noget burde du kunne få en sygemelding.. men ellers, så er der jo MANGE der tager på arbejde (mig selv indklusiv) på trods af 12 ugers konstant kvalme.. 

men du kan jo altid forhøre dig hos din læge.. tror dog du skal vente til du er startet i aktivering.. 

Anmeld

21. november 2011

Anonym trådstarter

gravid20 skriver:

hvis det er som rengøringskone eller sådan noget burde du kunne få en sygemelding.. men ellers, så er der jo MANGE der tager på arbejde (mig selv indklusiv) på trods af 12 ugers konstant kvalme.. 

men du kan jo altid forhøre dig hos din læge.. tror dog du skal vente til du er startet i aktivering.. 

Ja må prøve at snakke med lægen!

Ved min første graviditet arbejdede jeg helt til barslen, men denne gange har jeg både blødt og har konstant kvalme dagen lang - det er virkelig hårdt!

Min veninde blev "nemt" sygemeldt pga konstant kvalme - en uge af gangen!

Anmeld

21. november 2011

hellemor85

Hmm, der er da en chance. Du må bare holde fast i overfor lægen at du slet ik kan se hvordan du skal kunne klare at lave noget når du har det så skidt.. De er jo nødt til at lytte hva du siger, de kan jo ikke sige at du godt kan klare det, hvis du selv føler at det kan du bare ikke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.