nogen der haft galdesten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2011

nathja

malenes skriver:

vil give dig rat

det er pisse nas og man ved ikke hvor man skal gøre af sig selv

vil også heller føde  for 3 på engang

det gør det og den ene gang jeg fik et anfald lå jeg og ammede samtidig fordi lillepigen var sulten, for f'nden hvor gjorde det ondt og hun blev ked af det fordi hun kune mærke på mig at der var noget galt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Anonym trådstarter

malenes skriver:

det lyder som galdesten

for sådan haved jeg det også

jeg blev ikke indlag med det samme efter jeg var blevet scannet men skulle vente på en indkaldelse fra sygehuset

men 3 dage eftere fik jeg et andfald igen og så blev jeg opreet dagen efter

kan godt forstå du er bange men det skal du ikke for det er en kikkertopration og man kommer hjem igen dagen efter man er blevet opreret

men ja det gør skide ondt

ville heller føde for 2 på engang og have veer for 3, end at havde de smerter man har ved galdesten

giv lige en opdatring når du har været til scanning

knus og kram

for man svarer med det samme når man bliver svannet ? eller skal man vente med det ?

okay, jeg tænkt jeg prøvet noget der værre, så jeg har ikke tænkt over gå til lægen, men er da ked af jeg ikke har gået til lægen før, hvis det er det.

ja det gør ondt, men jeg tager noget varmt på min mave, så hjælper det med smerten

Anmeld

21. november 2011

Anonym trådstarter

nathja skriver:

jeps jeg har haft galdesten... gør hamrende ondt og man tror man skal dø.. vil hellere føde 4 børn efter hinanden end have den slags smerter... er heldigvis fri for det nu for min galdeblære er blevet fjernet af samme grund

okay, jeg har prøvet at føde normalt, mit barn blev taget ud.. men det gør ondt nogen gange værre end andre gange, men jeg ondt næsten hele tiden, det ikke tit jeg har pauser med ikke have ondt, når jeg går i bad om morgen, så står jeg bare med mega varmt vand på for det eneste der hjælper det varme, mange gange har jeg tænkt på tag ventebukser på da der varme stykke

Anmeld

21. november 2011

nathja

varme hjalp ikke på mig, det andet sidste anfald inden den blev fjernet fik jeg i bilen da jeg skulle hente manden og børnene.. så en ambulance måtte hente mig hjemme på vores p-plads,mens ungerne så på det, min datter gik helt i spåner og jeg blev indlagt og fik morfin før det hjalp..det sidste fik jeg hjemme i sengen hvor en vagtlæge måtte tilkaldes for at give mig noget der ikke virkede, stikpiller mod smerter, der heller ikke virkede og stikpiller mod kvalme, de virkede lidt.. fik min fjernet i sommers, kom på sygehuset, blev gjort klar, kørt til opration, kom tilbage til min stue, havde meget svært ved at vågne, fik noget mod narkosekvalme, fik en masse piller i nogle poser og sendt hjem samme dag.. fik almindelig smertestillende i 5 dage efterfølgende og morfin 1 gang om dagen hver aften for at kunne sove.. derefter har der intet været

Anmeld

21. november 2011

Gaia

Helt helt rolig . Altså opdager de det til scanningen sendes du hjem med besked på at få en henvisning til evt. Forundersøgelse på sygehuset. Hvilket bare er hvor de fortæller dig om operationen. 4 små snit no big deal fik lavet det i juni. Havde haft galdesten og galdeblærebetlndelse i ti år ( ups) så slemt at falden ikke længere fungerede og at den var begyndt ar vokse sammen med de omgivende organer. Var hjemme samme dag. Operationen tager ca. 30 min. N men altså efter forundersøgelsen får du tid til operation. .

Jeg skulle nok have fået min fjernet flere år før da galdesten først bliver farligt hvis det udvikler sig til galdeblærebetændelse. Derplejer folk at blive akut opereret, men jeg lod mig aldrig undersøge. Bed bare smerterne i mig..vanvittige smerter. Kunne have anfald på over 12 timer. Fatter ikke at jeg ikke fik det undersøgt før kæresten bankede i bordet og sendte mig afsted til lægen. Så meget lidelse og det kunne klare så nemt med n lille operation. Tsk tsk.. nå men bange skal du ikke være. Det er ikke slemt at blive opereret for det og bagefter Er det fantastisk at man kan spise alt uden at få anfald  

Anmeld

21. november 2011

malenes

Anonym skriver:

for man svarer med det samme når man bliver svannet ? eller skal man vente med det ?

okay, jeg tænkt jeg prøvet noget der værre, så jeg har ikke tænkt over gå til lægen, men er da ked af jeg ikke har gået til lægen før, hvis det er det.

ja det gør ondt, men jeg tager noget varmt på min mave, så hjælper det med smerten

ja man får svar med det samme om man har galdesten

for det kan de se på scanningen

her hjal vame desvære ikke på mig havde fået nogel smrte stilen ved lægen og de hjalp kun meget lidt

jeg fik min galdeblære/sten fjernet for godt 2 mdr side og jeg har ikke haft nogel smerter siden

Anmeld

21. november 2011

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Helt helt rolig . Altså opdager de det til scanningen sendes du hjem med besked på at få en henvisning til evt. Forundersøgelse på sygehuset. Hvilket bare er hvor de fortæller dig om operationen. 4 små snit no big deal fik lavet det i juni. Havde haft galdesten og galdeblærebetlndelse i ti år ( ups) så slemt at falden ikke længere fungerede og at den var begyndt ar vokse sammen med de omgivende organer. Var hjemme samme dag. Operationen tager ca. 30 min. N men altså efter forundersøgelsen får du tid til operation. .

Jeg skulle nok have fået min fjernet flere år før da galdesten først bliver farligt hvis det udvikler sig til galdeblærebetændelse. Derplejer folk at blive akut opereret, men jeg lod mig aldrig undersøge. Bed bare smerterne i mig..vanvittige smerter. Kunne have anfald på over 12 timer. Fatter ikke at jeg ikke fik det undersøgt før kæresten bankede i bordet og sendte mig afsted til lægen. Så meget lidelse og det kunne klare så nemt med n lille operation. Tsk tsk.. nå men bange skal du ikke være. Det er ikke slemt at blive opereret for det og bagefter Er det fantastisk at man kan spise alt uden at få anfald  

tak for stille og roligt indlæg.

ja okay, jeg ville væde på jeg aldrig var gået til lægen for have ondt i maven, jeg ville sige jeg nok bidt smerten i mig, det blev opdage da jeg fik taget blodprøver og mit levertal var for højt og så spurgte hun ind til galdesten og derefter smutte hun ind til nogen opleveser jeg har haft, så indesende hun mig til at jeg skulle have det undersøgt og det så det jeg skal sener i dag .

men gjorder det også ondt når du bærer noget ? har man det dårligt efter .. fordi jeg syntes det gør rigtigt ondt når jeg bærer min datter? 

Anmeld

21. november 2011

Anonym trådstarter

malenes skriver:

ja man får svar med det samme om man har galdesten

for det kan de se på scanningen

her hjal vame desvære ikke på mig havde fået nogel smrte stilen ved lægen og de hjalp kun meget lidt

jeg fik min galdeblære/sten fjernet for godt 2 mdr side og jeg har ikke haft nogel smerter siden

håber skam det lidt af det så jeg kan få den smerte væk. gider ikke have den mere..

Anmeld

21. november 2011

Anonym trådstarter

nathja skriver:

varme hjalp ikke på mig, det andet sidste anfald inden den blev fjernet fik jeg i bilen da jeg skulle hente manden og børnene.. så en ambulance måtte hente mig hjemme på vores p-plads,mens ungerne så på det, min datter gik helt i spåner og jeg blev indlagt og fik morfin før det hjalp..det sidste fik jeg hjemme i sengen hvor en vagtlæge måtte tilkaldes for at give mig noget der ikke virkede, stikpiller mod smerter, der heller ikke virkede og stikpiller mod kvalme, de virkede lidt.. fik min fjernet i sommers, kom på sygehuset, blev gjort klar, kørt til opration, kom tilbage til min stue, havde meget svært ved at vågne, fik noget mod narkosekvalme, fik en masse piller i nogle poser og sendt hjem samme dag.. fik almindelig smertestillende i 5 dage efterfølgende og morfin 1 gang om dagen hver aften for at kunne sove.. derefter har der intet været

jeres anfald lyder meget slemme ville jeg sige, jeg har ondt hele dagen og nogen gange værre end andre.. men ike dejligt blive hente, håbede da virkelig dine børn og dig har det godt igen

Anmeld

21. november 2011

nathja

Anonym skriver:

jeres anfald lyder meget slemme ville jeg sige, jeg har ondt hele dagen og nogen gange værre end andre.. men ike dejligt blive hente, håbede da virkelig dine børn og dig har det godt igen

det var nogle hårde dage på sygehuset, har haft det siden fødslen af min datter men de fandt først stenene efter min søn kom til verden og han var ca. 6 måneder gammel, men da de først fandt dem gik det stærkt med at blive opereret.. er SÅ glad for at jeg sagde ja til det for det har bare virket..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.