Anonym skriver:
Tak for svarene
Jeg har ADHD (ikke min undskyldning) Men har MEGET svært ved at glemme ting i weekenderne. Jeg plejer at sove hos kæresten og det husker mig på min p-pille. Jeg har haft 5 små kusiner som jeg nærmest har skulle være "mor" til når jeg har set dem, fordi jeg har holdt så meget af dem og min moster har været alt for træt. Jeg har også passet min lillebror rigtig mange gange og også mange venners børn, hvis vi har været på besøg eller haft besøg, så har en smule erfaring med små børn ;D Jeg er rigtig god med børn og ret populær med børn
Jeg har kun én gang haft et uheld med et barn, fordi jeg troede det kunne kravle, men der skete ikke noget med barnet
Jeg render og passer vores hundehvalp (en mops) Som om det var MIN baby
Hun føler sig heldig og blir puttet hos mig hver nat
Min ungdom er ikke speciel morsom for mig, da jeg ikke er så god til at spørge folk om de kan være sammen. Det er også noget jeg blir hjulpet lidt på vej til
Jeg er stadig mors pige og vil altid være det, men jeg passer mig selv og lades nærmest som om at jeg bor alene og er "voksen"
Jeg elsker at lave de ting min mor laver og så passer jeg min dejlige lillebror af og til
Min lillebror har også ADHD og er derfor MEGET besværlig at skulle passe, men der er jeg den "store" pige og er faktisk rigtig god til at passe ham
Jeg har en stor drøm og det er det største ønske jeg i mit liv har haft og har haft den drøm siden jeg var lille. Min drøm er at jeg skal være tidlig mor, helst når jeg er 18 år. Hele min familie har været ung mor til sit barn og tænker lidt om det måske er derfor jeg er så ivrig efter også at få barn så tidligt?
M.h.t p-piller så plejer jeg at sætte alarm eller blive mindet om det af mor. Jeg har altid været dygtig til det med p-piller og hver gang at mor har spurgt om jeg har husket p-pillen, så plejer jeg faktisk allerede at ha taget den
Små detaljer jeg ikke lige har fået skrevet
Men den her gang, som er den første gang hvor det er sket, der har jeg glemt det fuldstændig
Jeg er stoppet på p-pillerne, da jeg allerede har fået min mens. Jeg tænkte at det nok var smartest. Jeg snakker meget med mor ang p-piller og sex osv, hvis der er noget jeg er i tvivl om. Jeg har sagt til mig selv, at hvis jeg en dag blir gravid, så hedder det INGEN abort, det har jeg ikke lyst til. Min mor synes bestemt jeg skal ha abort, men det har jeg ikke selv lyst til og da det jo er op til mig selv, så ved jeg at min mor ville stå ved min side, lige meget hvad
Min mor er den bedste man kunne ønske sig og jeg ved jeg vil blive mindst lige så god som hende
Jeg har tit fået afvide at jeg ville blive en god mor, så nu er jeg ikke i tvivl om at jeg ville blive alletiders mor
Så flot det du gør. Alt respekt for det. Men det kan slet ikke sammenlignes med at være mor. Er du klar til 100% at tilsidesætte dine behov ? Det lille barn er ligeglad med at du har adhd, det vil stadig kræve det samme af dig som af en mor på 20, 30,40 år. Der er vigtige ting som vacc program man skal huske, læge undersøgelser, opskrivning til dp eller vs, madpakke, skiftetøj, bleer, til pasningen osv. Natte roderi, hvor barnet græder hver femte min og du skal op og stadig selvom man ligner en død pølse skal man stadig op om morgenen og være på som aldrig før. Barnet er fuldstændig afhængig af dig. Det er rigtig svært at forklare hvor hårdt det til tider kan være og jeg tror altså ikke på baggrund af det du skriver at du er klar til det.
Vil du have barn fordi din ungdom ikke er sjov? Et barn skal ikke være erstatningen for vennerne. Synes heller du skal bruge din energi på at øve dif i at høre om folk cil være sammen end på et barn nu.
Jeg er sikker på du er super dygtig til at passe børn og måske et job wi fremtiden skulle være specialpædagog for børn med særlige behov. Du lyder meget omsorgsfuld og som en rigtig hjertevarm pige.
At passe andres børn er absolut ikke det samme som at have dit eget. Jeg er sikker på du bliver en god mor, men vent nu bliv voksen først. Dit barn har også brug for at du kan stå op overfor andre for det f.ek. Aige din mening i vuggestuen eller dagplejen, til lægen, til kommunen til hvem det nu måtte være. Det kan dir barn ikke. Så øv dig på at lære at sige det du vil til andre, om det er at høre om de vil være sammen eller andet. Hvis din ungdom ikke er sjov bliver den altså ikke sjovere ved at få et barn, den bliver hård! Selvf. Er det sjove episoder men meget af det at have et lille barn er de første mange måneder bare benhårdt arbejde.
Er du ensom eller hvad gør din ungdom til " ikke så sjov" ? Måske du skulle arbejde hen imod at din ungdoms bliver sjov. Der er forskellige steder man kan få hjælp hvis man er lidt ensom eller mangler venner som ung. Det var måske værd at undersøge om der findes sådanne cafeer i din by.
et barn må ikke blive din erstatning for en kedelig ungdom. Få venner osv.
Skønt at høre du har et godt forhold til din mor og da heltklart en forbillede du skal følge så, når din tid som mor kommer. Men vent nu, lad vær at have så travlt, synes stadig du virkr lidt umoden til projekt baby og det er der heller intet galt i, du er jo kun 16. Så nyd kæresten, gå i bio når DU vil, gå i byen når DU vil, shop når DU vil, læs bøger når DU vil, surf nettet når DU vil uden at være afhængig af baby, babyens humør, mad, amning, flasker, puttetid, osv. nyd du kan alt det DU vil!