Er jeg gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2011

Frk.Nissen

Gaia skriver:

Altså du er ikke gravid og lidt hårdt sagt hvis din mor skal huske dig på p-pillen og det er hende som du giver ansvart for at du har glemt den, så er du altså ikke moden nok til at få et barn. Ta t ikke ilde op. Nyd din ungsom, den frihed du har nu. Få evt. Et barnepige job. På den måde kan du snuse lidt til det men samtidig beholde din ungdoms frihed. Børn skal du nok nå at få, men vent i det mindste til du er 18.

Ang. P-pillerne de gør at din mens er anderledes. Du kan opleve at bløde mindre eller slet ikke i pausen. Glemmer du en pille og du opdager det dagen efter skal du tage den pille du har glemt samt den nye pille. Glemmer du mere end 2 dage kan dulige så godt holde din pille pause og så starte op på en ny pakke ugen efter. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Anonym trådstarter

Tak for svarene Jeg har ADHD (ikke min undskyldning) Men har MEGET svært ved at glemme ting i weekenderne. Jeg plejer at sove hos kæresten og det husker mig på min p-pille. Jeg har haft 5 små kusiner som jeg nærmest har skulle være "mor" til når jeg har set dem, fordi jeg har holdt så meget af dem og min moster har været alt for træt. Jeg har også passet min lillebror rigtig mange gange og også mange venners børn, hvis vi har været på besøg eller haft besøg, så har en smule erfaring med små børn ;D Jeg er rigtig god med børn og ret populær med børn Jeg har kun én gang haft et uheld med et barn, fordi jeg troede det kunne kravle, men der skete ikke noget med barnet Jeg render og passer vores hundehvalp (en mops) Som om det var MIN baby Hun føler sig heldig og blir puttet hos mig hver nat Min ungdom er ikke speciel morsom for mig, da jeg ikke er så god til at spørge folk om de kan være sammen. Det er også noget jeg blir hjulpet lidt på vej til Jeg er stadig mors pige og vil altid være det, men jeg passer mig selv og lades nærmest som om at jeg bor alene og er "voksen" Jeg elsker at lave de ting min mor laver og så passer jeg min dejlige lillebror af og til Min lillebror har også ADHD og er derfor MEGET besværlig at skulle passe, men der er jeg den "store" pige og er faktisk rigtig god til at passe ham Jeg har en stor drøm og det er det største ønske jeg i mit liv har haft og har haft den drøm siden jeg var lille. Min drøm er at jeg skal være tidlig mor, helst når jeg er 18 år. Hele min familie har været ung mor til sit barn og tænker lidt om det måske er derfor jeg er så ivrig efter også at få barn så tidligt?

M.h.t p-piller så plejer jeg at sætte alarm eller blive mindet om det af mor. Jeg har altid været dygtig til det med p-piller og hver gang at mor har spurgt om jeg har husket p-pillen, så plejer jeg faktisk allerede at ha taget den Små detaljer jeg ikke lige har fået skrevet Men den her gang, som er den første gang hvor det er sket, der har jeg glemt det fuldstændig Jeg er stoppet på p-pillerne, da jeg allerede har fået min mens. Jeg tænkte at det nok var smartest. Jeg snakker meget med mor ang p-piller og sex osv, hvis der er noget jeg er i tvivl om. Jeg har sagt til mig selv, at hvis jeg en dag blir gravid, så hedder det INGEN abort, det har jeg ikke lyst til. Min mor synes bestemt jeg skal ha abort, men det har jeg ikke selv lyst til og da det jo er op til mig selv, så ved jeg at min mor ville stå ved min side, lige meget hvad  

Min mor er den bedste man kunne ønske sig og jeg ved jeg vil blive mindst lige så god som hende Jeg har tit fået afvide at jeg ville blive en god mor, så nu er jeg ikke i tvivl om at jeg ville blive alletiders mor  

Anmeld

21. november 2011

Gaia

Anonym skriver:

Tak for svarene Jeg har ADHD (ikke min undskyldning) Men har MEGET svært ved at glemme ting i weekenderne. Jeg plejer at sove hos kæresten og det husker mig på min p-pille. Jeg har haft 5 små kusiner som jeg nærmest har skulle være "mor" til når jeg har set dem, fordi jeg har holdt så meget af dem og min moster har været alt for træt. Jeg har også passet min lillebror rigtig mange gange og også mange venners børn, hvis vi har været på besøg eller haft besøg, så har en smule erfaring med små børn ;D Jeg er rigtig god med børn og ret populær med børn Jeg har kun én gang haft et uheld med et barn, fordi jeg troede det kunne kravle, men der skete ikke noget med barnet Jeg render og passer vores hundehvalp (en mops) Som om det var MIN baby Hun føler sig heldig og blir puttet hos mig hver nat Min ungdom er ikke speciel morsom for mig, da jeg ikke er så god til at spørge folk om de kan være sammen. Det er også noget jeg blir hjulpet lidt på vej til Jeg er stadig mors pige og vil altid være det, men jeg passer mig selv og lades nærmest som om at jeg bor alene og er "voksen" Jeg elsker at lave de ting min mor laver og så passer jeg min dejlige lillebror af og til Min lillebror har også ADHD og er derfor MEGET besværlig at skulle passe, men der er jeg den "store" pige og er faktisk rigtig god til at passe ham Jeg har en stor drøm og det er det største ønske jeg i mit liv har haft og har haft den drøm siden jeg var lille. Min drøm er at jeg skal være tidlig mor, helst når jeg er 18 år. Hele min familie har været ung mor til sit barn og tænker lidt om det måske er derfor jeg er så ivrig efter også at få barn så tidligt?

M.h.t p-piller så plejer jeg at sætte alarm eller blive mindet om det af mor. Jeg har altid været dygtig til det med p-piller og hver gang at mor har spurgt om jeg har husket p-pillen, så plejer jeg faktisk allerede at ha taget den Små detaljer jeg ikke lige har fået skrevet Men den her gang, som er den første gang hvor det er sket, der har jeg glemt det fuldstændig Jeg er stoppet på p-pillerne, da jeg allerede har fået min mens. Jeg tænkte at det nok var smartest. Jeg snakker meget med mor ang p-piller og sex osv, hvis der er noget jeg er i tvivl om. Jeg har sagt til mig selv, at hvis jeg en dag blir gravid, så hedder det INGEN abort, det har jeg ikke lyst til. Min mor synes bestemt jeg skal ha abort, men det har jeg ikke selv lyst til og da det jo er op til mig selv, så ved jeg at min mor ville stå ved min side, lige meget hvad  

Min mor er den bedste man kunne ønske sig og jeg ved jeg vil blive mindst lige så god som hende Jeg har tit fået afvide at jeg ville blive en god mor, så nu er jeg ikke i tvivl om at jeg ville blive alletiders mor  

Så flot det du gør. Alt respekt for det. Men det kan slet ikke sammenlignes med at være mor. Er du klar til 100% at tilsidesætte dine behov ? Det lille barn er ligeglad med at du har adhd, det vil stadig kræve det samme af dig som af en mor på 20, 30,40 år. Der er vigtige ting som vacc program man skal huske, læge undersøgelser, opskrivning til dp eller vs, madpakke, skiftetøj, bleer, til pasningen osv. Natte roderi, hvor barnet græder hver femte min og du skal op og stadig selvom man ligner en død pølse skal man stadig op om morgenen og være på som aldrig før. Barnet er fuldstændig afhængig af dig. Det er rigtig svært at forklare hvor hårdt det til tider kan være og jeg tror altså ikke på baggrund af det du skriver at du er klar til det.

Vil du have barn fordi din ungdom ikke er sjov? Et barn skal ikke være erstatningen for vennerne. Synes heller du skal bruge din energi på at øve dif i at høre om folk cil være sammen end på et barn nu.

Jeg er sikker på du er super dygtig til at passe børn og måske et job wi fremtiden skulle være specialpædagog for børn med særlige behov. Du lyder meget omsorgsfuld og som en rigtig hjertevarm pige. 

At passe andres børn er absolut ikke det samme som at have dit eget. Jeg er sikker på du bliver en god mor, men vent nu bliv voksen først. Dit barn har også brug for at du kan stå op overfor andre for det f.ek. Aige din mening i vuggestuen eller dagplejen, til lægen, til kommunen til hvem det nu måtte være. Det kan dir barn ikke. Så øv dig på at lære at sige det du vil til andre, om det er at høre om de vil være sammen eller andet. Hvis din ungdom ikke er sjov bliver den altså ikke sjovere ved at få et barn, den bliver hård! Selvf. Er det sjove episoder men meget af det at have et lille barn er de første mange måneder bare benhårdt arbejde. 

Er du ensom eller hvad gør din ungdom til " ikke så sjov" ?  Måske du skulle arbejde hen imod at din ungdoms bliver sjov. Der er forskellige steder man kan få hjælp hvis man er lidt ensom eller mangler venner som ung. Det var måske værd at undersøge om der findes sådanne cafeer i din by. et barn må ikke blive din erstatning for en kedelig ungdom. Få venner osv.

Skønt at høre du har et godt forhold til din mor og da heltklart en forbillede du skal følge så, når din tid som mor kommer. Men vent nu, lad vær at have så travlt, synes stadig du virkr lidt umoden til projekt baby og det er der heller intet galt i, du er jo kun 16. Så nyd kæresten, gå i bio når DU vil, gå i byen når DU vil, shop når DU vil, læs bøger når DU vil, surf nettet når DU vil uden at være afhængig af baby, babyens humør, mad, amning, flasker, puttetid, osv. nyd du kan alt det DU vil! 

Anmeld

21. november 2011

Tulle28

Gaia skriver:

Så flot det du gør. Alt respekt for det. Men det kan slet ikke sammenlignes med at være mor. Er du klar til 100% at tilsidesætte dine behov ? Det lille barn er ligeglad med at du har adhd, det vil stadig kræve det samme af dig som af en mor på 20, 30,40 år. Der er vigtige ting som vacc program man skal huske, læge undersøgelser, opskrivning til dp eller vs, madpakke, skiftetøj, bleer, til pasningen osv. Natte roderi, hvor barnet græder hver femte min og du skal op og stadig selvom man ligner en død pølse skal man stadig op om morgenen og være på som aldrig før. Barnet er fuldstændig afhængig af dig. Det er rigtig svært at forklare hvor hårdt det til tider kan være og jeg tror altså ikke på baggrund af det du skriver at du er klar til det.

Vil du have barn fordi din ungdom ikke er sjov? Et barn skal ikke være erstatningen for vennerne. Synes heller du skal bruge din energi på at øve dif i at høre om folk cil være sammen end på et barn nu.

Jeg er sikker på du er super dygtig til at passe børn og måske et job wi fremtiden skulle være specialpædagog for børn med særlige behov. Du lyder meget omsorgsfuld og som en rigtig hjertevarm pige. 

At passe andres børn er absolut ikke det samme som at have dit eget. Jeg er sikker på du bliver en god mor, men vent nu bliv voksen først. Dit barn har også brug for at du kan stå op overfor andre for det f.ek. Aige din mening i vuggestuen eller dagplejen, til lægen, til kommunen til hvem det nu måtte være. Det kan dir barn ikke. Så øv dig på at lære at sige det du vil til andre, om det er at høre om de vil være sammen eller andet. Hvis din ungdom ikke er sjov bliver den altså ikke sjovere ved at få et barn, den bliver hård! Selvf. Er det sjove episoder men meget af det at have et lille barn er de første mange måneder bare benhårdt arbejde. 

Er du ensom eller hvad gør din ungdom til " ikke så sjov" ?  Måske du skulle arbejde hen imod at din ungdoms bliver sjov. Der er forskellige steder man kan få hjælp hvis man er lidt ensom eller mangler venner som ung. Det var måske værd at undersøge om der findes sådanne cafeer i din by. et barn må ikke blive din erstatning for en kedelig ungdom. Få venner osv.

Skønt at høre du har et godt forhold til din mor og da heltklart en forbillede du skal følge så, når din tid som mor kommer. Men vent nu, lad vær at have så travlt, synes stadig du virkr lidt umoden til projekt baby og det er der heller intet galt i, du er jo kun 16. Så nyd kæresten, gå i bio når DU vil, gå i byen når DU vil, shop når DU vil, læs bøger når DU vil, surf nettet når DU vil uden at være afhængig af baby, babyens humør, mad, amning, flasker, puttetid, osv. nyd du kan alt det DU vil! 

Kram Tulle, mor på 33 med influenza OG et stks. barn med feber og snot. Det er IKKE en dans på roser at få et barn - nyd din ungdom lidt endnu

Anmeld

21. november 2011

Zeus

Gaia skriver:

Og vil lige indskyde, at når man snakker med andre der har været unge mødre, så er én af de ting der hurtigt bliver enige om, er at de skulle have ventet et par år..

TS: Du kan have 20 år til at blive gravid, hvorfor lige nu?

Anmeld

21. november 2011

Benjamins'mor

Jeg selv er 17 år og har en søn på snart 11 mdr.

Og nej, det er ikke en dans på roser altid. Uanset hvad tror jeg ikke forskellen på hvor hårdt det er har noget med alder at gøre. Men vent for guds skyld nogle år.

Er du måske klar på at have en syg baby, der skriger hver 5 minut, dig selv som er syg og sidder på toilet hele natten, og alligevel skal tidligt op fordi baby kræver det. Tro mig, det ER hårdt nogle gange.

Nyd du din ungdom, du har hele livet foran dig og kan nå at få mange børn ud i fremtiden.

Anmeld

21. november 2011

Muhmi

Det er rigtig fint at du passer kusiner, lillebror og hund.....

Men det er intet i sammeligning til dit eget barn.... Dit eget barn vil ALTID være afhængig af dig! Og du kan ikke regne med at få et barn og så det bliver passet alle mulige steder fordi du skal have din ungdom alligevel... Trust me... Jeg har fået barn for 7 mdr. siden jeg bliver 27 til marts og der er indtil videre været et par gange hvor jeg bare har tænkt "Fuck, det var så den ungdom" og ønsket ham langt borte, fordi jeg har været træt og udkørt...

Det er IKKE en dans på roser at blive mor, selv som 26 årig... Selvfølgelig er det vidunderligt at blive mor og det er en vidunderlig følelse og blah blah blah... Men lige nu prøver jeg at få dig til at vente....

Jeg blev gravid som 17 årig, fik en abort... Og det er en abort jeg er glad for at have fået... Jeg ville ikke have været klar, selvom jeg virkelig gerne ville have haft barnet, så rådede min samvittighed mig til at vente.... Det er jeg glad for, for hold op hvor ville jeg have mistet mange branderter, kærester, venskaber, jobs og alt muligt andet, hvis jeg havde valgt at få det barn....

Vent! Også selvom du tror du er klar... Som 16 årig er det bestemt heller ikke sikkert at den kæreste du har nu holder for altid... Ikke der med sagt at ens kæreste holder for altid når man er 26 eller 46 men der er lidt større chance for det...

Anmeld

21. november 2011

Sille86

Heysa.. hvis du er en "tosse" til at tage p piller har jeg et godt alternativ da jeg selv var meget dårlig til at huske det.. jeg har brugt nuva ring siden jeg fik min søn... og det er bare det nemmeste.. det er en gummi-ring med hormon, så man kun får hormon lokalt i skeden dvs.. at man ikke får hormon i hele kroppen som ved p piller... man får en sms på sin tlf om at man skal sætte den op i skeden, (Nemt og simpelt og kan ikke mærkes) så har du den sidende ca 3 uger, der får du en sms om at du skal tage den ud, og så får du din menses... Når en ny så skal sættes op så får du en ny sms.. det er super smart og har været så glad for den...  knus

Anmeld

21. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg er helt 100 på det er skide hårdt Men jeg glæder mig som et lille barn, til at tage imod den enorme hårde tid Jeg har ikke mødt nogle som glæder sig så meget, som jeg gør, til at skulle igennem alt det hårde og trættende arbejde Alle de ting man skal gøre, som at skifte ble, have styr på skiftetøj, gå til lægen osv osv JEG GLÆDER MIG Det med min ungdom, det passer sig selv, både godt og skidt ;D En baby for mig, ville være ALLETIDERS gave <3 Jeg glæder mig til, at give en baby den bedste start på et fantastisk liv INGEN/INTET kan beskrive min glæde <3 Jeg smider gerne alt hvad jeg har i hænderne, hvis en baby kalder Og hvis jeg skal bruge SÅ meget tid på en lille ny, så er det hun endnu bedre Jeg synes det er det, der er det fantastiske ved det Jeg ved med mig selv, at jeg vil fortryde, hvis jeg ikke får en baby i en tidlig alder, men er også godt klar over, at jeg nok af og til kommer til at ønske, at jeg havde ventet lidt Det er bare noget jeg vil sige, for jeg vil i den grad ikke fortryde, at få barn uí en tidlig alder Jeg bliver 17 til Januar, så jeg når at blive 17, inden jeg vil få en baby At skulle stå op så mange gange om nattenbliver hårdt, men jeg er parat og jeg glæder mig At skulle være syg og ha en baby der også er syg, det jo bare at sige til sig selv "Sygdommen skal bare overståes med et smil på læben" Jeg ved at man ikke kan sammenligne en baby og en hun, eller ens kusiner, fætre, venners børn osv. Men jeg ved også, at jeg med garanti kan klare det, med bare lidt hjælp fra mor Hun støtter mig og gir mig lysten, modet og styrken og et smil på læben, så jeg kan klare alt Sådan en mor skal jeg også være
Det med p-piller, der tænker jeg også lidt om jeg skal prøve med et andet præparat Men lige nu, der ser jeg  først lige, om jeg kan blive god til at huske det igen Og det blir med alarm på mobilen Ellers får kæresten det af vide, med det samme! ;D 
Jeg går aldrig med til abort Det er, i mit hovede, ligesom at slå et liv ihjel Jeg vil stå på begge ben og tage imod en lille ny, med åbne arme (når den tid kommer) ;D Og jeg vil gi et nyt liv den bedste start
Intet må komme mellem min og min drøm Håber i forstår mig Det har været min drøm siden jeg stadig gik i sfo

Anmeld

21. november 2011

litri

Tror nu heller ikke du er gravid, eller håber jeg ikke for din skyld.
For nu at være helt ærlig, må jeg give de andre ret.
Ikke kun pga din alder, men også fordi du ikke lyder helt så moden, som du gerne vil.
Du virker som en dejlig og omsorgsfuld pige, men os som en der måske pga din adhd ikke ser det helt realistisk.
Drømme har vi alle og nogen har man til næste løn og andre til man bliver gammel. Fordi man må vente gør ikke drømmen bliver en skuffelse når den realiseres.
Du siger os selv at din mor skulle hjælpe og støtte dig, men din mor syntes en abort ville være det bedste hvis det skete.
Tænker at din mor kender dig og vil dig det bedste og ser ikke dit ønske som det bedste lige nu..
JEg selv blev mor som 24 årig. Elsker min søn, men tænker nogen gange hvorfor havde jeg travlt.
Faren og jeg gik fra hinanden da min søn blev 2 år, jeg gjorde min sygeplejerske færdig mens jeg var alene, og det er hårdt at få det til at løbe rundt.
Mit råd, vent til du er færdig uddannet og derved kan give mere stabilitet, overskud, og en bedre økonomisk fremtid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.