2 gangs gravide..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2011

Gaia

Ih lure lige med her 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

TbCp

Risen skriver:

Ja det kunne jeg bestemt godt forstille mig. Men hun må da godt nok glæde sig til den lille kommer.. Og har måske en smule forståelse for hvorfor mor er træt?

Det gør hun helt bestemt! Hun glæder sig utroligt meget, det er skønt  

Og hende og hendes far har fået et noget tættere forhold nu, fordi der er flere steder han må tage over, men det er også et plus  

Anmeld

20. november 2011

chael

Risen skriver:

Hvor længe kunne I skjule mave? Jeg er i dag kun 5 plus 1, men synes allerede der sker meget i løbet af dagen og ligner faktisk en der er i 4-5 måned når  klokken nærmer sig 15-16 stykker.. (Det er selvfølgelig bare oppustelighed) Men jeg vil jo helst ikke røbe vores lille hemmelighed før vi har set hjerte blink og liv. Dermed vil vi først fortælle det til familien juleaften Så til 2. gangs gravid, hvor længe gik der før det var umuligt at skjule (smid gerne billeder ind), og hvordan oplevede I 2 graviditet og fødsel som anderledes fra den 1?

I kan krydse af flere gange

Kan allerede selv mærke den kæmpe forskel i tålmodighed og ventetid. 1 gang talte jeg dage, nærmest minutter til min terminsdato, nu har jeg en tendens til at glemme hvor langt jeg er henne.. 

Jeg har stemt, at de var ens, men helt ens var de jo ikke alligevel.

Men det var i det overordnede billede, ikke de ville forskelle. Havde mere kvalme 2. Og 3. Gang, og bækkenløsning havde jeg også 2. Og 3. Gang. Havde jeg slet ikke med den 1.

Men jo, 3 forskellige graviditeter, der dog alle var nemme og gode. Men det er jo hårdt når man er i det.

*Camilla

Anmeld

21. november 2011

Ciss

Risen skriver:

Hvor længe kunne I skjule mave? Jeg er i dag kun 5 plus 1, men synes allerede der sker meget i løbet af dagen og ligner faktisk en der er i 4-5 måned når  klokken nærmer sig 15-16 stykker.. (Det er selvfølgelig bare oppustelighed) Men jeg vil jo helst ikke røbe vores lille hemmelighed før vi har set hjerte blink og liv. Dermed vil vi først fortælle det til familien juleaften Så til 2. gangs gravid, hvor længe gik der før det var umuligt at skjule (smid gerne billeder ind), og hvordan oplevede I 2 graviditet og fødsel som anderledes fra den 1?

I kan krydse af flere gange

Kan allerede selv mærke den kæmpe forskel i tålmodighed og ventetid. 1 gang talte jeg dage, nærmest minutter til min terminsdato, nu har jeg en tendens til at glemme hvor langt jeg er henne.. 

Anden gang måtte jeg vel til at bruge ventebukser i uge 12, tror jeg. Første gang var det ca uge 18.

Anden gang var graviditeten hård - især de sidste tre måneder. Jeg fik en del fysiske plager, som jeg ikke havde mærket noget til første gang. Mit eget gæt er, at det hænger en del sammen med, at ved den anden graviditet var det meget vanskeligt at få den hvile og aflastning, som kroppen havde brug for, pga barn nr 1 og pga arbejdssituationen mm.

Fødslerne var ganske ens på mange måder, varighed osv - lidt ærgeligt, når alle havde sagt, at anden gang går det SÅÅÅÅ meget nemmere..... Det kan vel muligvis hænge sammen med, at jeg var udslidt før fødslen på en helt anden måde end første gang. Men der var ingen problemer, så jeg har jo ikke noget at klage over...

Til lykke med graviditeten!

Anmeld

21. november 2011

NinaNymannMadsen

begge graviditer var nemme, dog var nr 2 hård til sidst da jeg havde meget ondt.
begge fødsler gik som smurt, den første tog 6½ time og den anden tog 2½ fra fødslen startede.

er 15+0 på begge billeder. billed 1 er anden graviditet og 2 billed er første graviditet.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. november 2011

1012lmp

Jeg har svaret at graviditeterne var ens, men fødslerne var MEGET forskellige... første gang var meget meget slem... anden gang gik alt helt efter bogen, men var også "overvåget" hele vejen osv.

Anmeld

21. november 2011

nathja

omkring uge 10-12 kunne man se det på mig anden gang, har 15 måneder imellem nr. 1 og nr. 2, allerede inden jeg selv var helt sikker her 3 gang kunne det ses cirka i uge 5.

fødsel 1: vandet gik hjemme, gik lidt inden der kom veer, tog på sygehuset, fødte..alt i alt 5 timer.

fødsel 2: vandet gik hjemme, gik lidt inden der kom veer, tog på sygehuset, fødte.. alt i alt 5 timer.

fødsel 3: håber det bliver lige så nemt som de 2 første

Anmeld

21. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg havde to ubesværet graviditeter. Min 1. fødsel varede 12 timer og min 2. fødsels varede 22 timer og det endte med, at min datter blev tage med sugekop.

Man har begge gange kunne se meget hurtigt, at jeg blev gravid og har ingen af gangene kunne skjule det til længere end uge 9.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.