2 gangs gravide..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2011

kimfrit

Risen skriver:

Hehe Under debatter står der mødregrupper så finder du juli 2012. Det er der du er sat til ikke?

jo jeg kigger lige med det samme , tak skal du have

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

TbCp

Risen skriver:

Tillykke med nr 2 Ønsker dig en fantastisk fødsel når du, kommer dertil.. 

Ja, kunne godt forstille mig at det bliver noget hårdere når maven er stor og alle de løft som skal til. Hvor gammel er din første?

Tak

Hun er 4 år så der er heldigvis ikke rigtig løft længere, men der skal bruges energi på at være mor, det kan godt være lidt strengt nogle gange når man bare er træt træt træt

Anmeld

20. november 2011

Risen

Bondefruen skriver:

Begge fødsler var hårde og begge endte i Rødt AKS - anden gang i uge 34

Jeg kunne ikke skjule det ret længe, og allerede i uge 7 vidste alle det, da man neeemt kunne se det, (der er så også kun 11 mdr imellem mine, så havde ikke fået formen igen efter 1. gang)

Jeg

Hej, sikke nogle lækre børn du har 

Hvordan har det været at få dem så tæt på af hinanden?  Clara, min datter, vil være 2 år når hun bliver storesøster og det synes jeg er kort tid.. Men tænker om man er meget bundet i starten af den nyes år. Altså ikke kan tage meget ud eller om det bare er noget folk siger for at male fanden på væggen? 

Anmeld

20. november 2011

Risen

TbCp skriver:

Tak

Hun er 4 år så der er heldigvis ikke rigtig løft længere, men der skal bruges energi på at være mor, det kan godt være lidt strengt nogle gange når man bare er træt træt træt

Ja det kunne jeg bestemt godt forstille mig. Men hun må da godt nok glæde sig til den lille kommer.. Og har måske en smule forståelse for hvorfor mor er træt?

Anmeld

20. november 2011

Hvem?

Risen skriver:

Hej, sikke nogle lækre børn du har 

Hvordan har det været at få dem så tæt på af hinanden?  Clara, min datter, vil være 2 år når hun bliver storesøster og det synes jeg er kort tid.. Men tænker om man er meget bundet i starten af den nyes år. Altså ikke kan tage meget ud eller om det bare er noget folk siger for at male fanden på væggen? 

Hov, ved ik li hvorfor det billede kom med, men 1000 tak

--

Jamen, jeg har haft begge hjemme, så da lillebror kom var storebror kun 11 mdr, så han var jo stadig lille, men hvor var jeg dog glad for han havde lært at gå

Det er SÅ fantastisk at ha dem så tæt på hinanden, og jeg gøre det gerne igen - man finder jo rimelig hurtig en rymte, jeg har ingen problemer haft med at tage ud med drengene, dog var lilebror et par måneder inde vi begyndte, da han jo var født i uge 34 og den første mdrs tid gik på Neo og hjemme med sonde.

Ellers er det SKØØØNT

Anmeld

20. november 2011

Sissel

Man kunne se min mave begyndte at vokse i uge 8, men det var kun hvis man kiggede efter.. Jeg holdt det ihvertfald hemmeligt til uge 17 mener jeg.. Man kan altså skjule meget med en løs bluse.. Det der afslørede mig mest var nok de voksende bryster og humøret.. Jeg var bare en tikkende bombe.. Mine stakkels intetanende klassekammerater

Anmeld

20. november 2011

oerbaek

2 gang syns jeg der gik omkring 10 uger så kunne jeg ikke skjule det mere, men 3 gang kunne man se fra day 1 nærmest, der kunne jeg slet ikke skjule noget... 

første og anden graviditet var meget ens og helt ukompliceret hvor 3 gang var det rene helvede med 7 gange blærebetændelse og bækkenløsning.  

fødslen 1 gang tog 32 timer og var ret hård syns jeg og for at kunne gennemføre den fik jeg epiduralblokaden, hvor imod 2 gang var noget nemmere og tog 9 timer i alt og fik ingen bedøvelse, og 3 gang gik det endnu nemmere der tog det kun 5 timer ca. 

Anmeld

20. november 2011

Mor til Frederic og Freya

Risen skriver:

Hvor længe kunne I skjule mave? Jeg er i dag kun 5 plus 1, men synes allerede der sker meget i løbet af dagen og ligner faktisk en der er i 4-5 måned når  klokken nærmer sig 15-16 stykker.. (Det er selvfølgelig bare oppustelighed) Men jeg vil jo helst ikke røbe vores lille hemmelighed før vi har set hjerte blink og liv. Dermed vil vi først fortælle det til familien juleaften Så til 2. gangs gravid, hvor længe gik der før det var umuligt at skjule (smid gerne billeder ind), og hvordan oplevede I 2 graviditet og fødsel som anderledes fra den 1?

I kan krydse af flere gange

Kan allerede selv mærke den kæmpe forskel i tålmodighed og ventetid. 1 gang talte jeg dage, nærmest minutter til min terminsdato, nu har jeg en tendens til at glemme hvor langt jeg er henne.. 

1 gang var helt uden problemer og havde ingen gener overhovedet, var ca. 5 mdr henne før det kunne ses.

Er nu gravid med charmefis nr 2 og sikke en forskel - har bare trukket hele pakken denne gang, dog uden bækkenløsning (endnu)...

Er i uge 18 og det kan kun lige anes... hvis jeg slapper meget af i maven, kan jeg ligne en gravid - men sidder jeg ned ligner jeg blot en der har et lidt for stort bildæk...

Anmeld

20. november 2011

Corn

de var ens og alligevel vidt forskellige... det kraever lidt laengere forklaring end jeg lige kan naa nu

Anmeld

20. november 2011

Mira0911

Risen skriver:

Hvor længe kunne I skjule mave? Jeg er i dag kun 5 plus 1, men synes allerede der sker meget i løbet af dagen og ligner faktisk en der er i 4-5 måned når  klokken nærmer sig 15-16 stykker.. (Det er selvfølgelig bare oppustelighed) Men jeg vil jo helst ikke røbe vores lille hemmelighed før vi har set hjerte blink og liv. Dermed vil vi først fortælle det til familien juleaften Så til 2. gangs gravid, hvor længe gik der før det var umuligt at skjule (smid gerne billeder ind), og hvordan oplevede I 2 graviditet og fødsel som anderledes fra den 1?

I kan krydse af flere gange

Kan allerede selv mærke den kæmpe forskel i tålmodighed og ventetid. 1 gang talte jeg dage, nærmest minutter til min terminsdato, nu har jeg en tendens til at glemme hvor langt jeg er henne.. 

Jeg har stemt "Graviditeten var den samme" begge gange... 

Jeg led begge gange af kvalme on/off og opkast helt frem til fødslen... 

Første fødsel var med komplikationer... Hjertelyden faldt ved Julie drastisk, så hun skulle ud nu og her, jeg havde ikke flere kræfter at gøre med, så hun blev taget med cup, derefter indlagt på intensiv hvor hun efter 7 timer blev bragt videre til Viborg sygehus og indlagt på Neonatal pga. infektion... 

Anden fødsel var en drømmefødsel der gik lige efter bogen... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.