For meget opmærksomhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Syntes I at I får meget opmærksomhed fra kommunen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.617 visninger
54 svar
0 synes godt om
20. november 2011

-Sigrid-

Inspireret af debatten som en anonym har oprettet, så tænkte jeg på hvor meget I andre unge får af opmærksomhed, hvilke tilbud får I, syntes I det er grænseoverskridende, eller ville I egentlig gerne have mere?

Den her debat (eller dem som jeg gerne ville spørge, alle er selvfølgelig velkomne til at debattere .) er til dem som får spørgsmålene af dem omkring sig om økonomi, hvordan jeres forældre reagerede, hvad faderen laver/om han vil have barnet og generelt føler at de er de "rigtig unge" forældre

Selv føler jeg at jeg kan vælge og vrage mellem de tilbud kommunen giver os, jeg hr valgt ekstra scanninger og sundhedsplejerske til, jeg har spurgt om jeg kunne komme i en vuggestue og være lidt i praktik der (får svar imorgen  .) og så har jeg valgt at jeg gerne vil i en mødregruppe for unge mødre. Alle de her ting er ting jeg selv har valgt - jeg syntes ikke der er noget som er blevet presset ned over mit hoved 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

lycly

-Sigrid- skriver:

Inspireret af debatten som en anonym har oprettet, så tænkte jeg på hvor meget I andre unge får af opmærksomhed, hvilke tilbud får I, syntes I det er grænseoverskridende, eller ville I egentlig gerne have mere?

Den her debat (eller dem som jeg gerne ville spørge, alle er selvfølgelig velkomne til at debattere .) er til dem som får spørgsmålene af dem omkring sig om økonomi, hvordan jeres forældre reagerede, hvad faderen laver/om han vil have barnet og generelt føler at de er de "rigtig unge" forældre

Selv føler jeg at jeg kan vælge og vrage mellem de tilbud kommunen giver os, jeg hr valgt ekstra scanninger og sundhedsplejerske til, jeg har spurgt om jeg kunne komme i en vuggestue og være lidt i praktik der (får svar imorgen  .) og så har jeg valgt at jeg gerne vil i en mødregruppe for unge mødre. Alle de her ting er ting jeg selv har valgt - jeg syntes ikke der er noget som er blevet presset ned over mit hoved 

Nu er det ikke for at have ondt i røven eller noget.. Men får du tilbudt ekstra scanninger og alt muligt bare fordi hvad, du er under 18?? 

En på 35 kan da være ligeså ny i det med at skulle have barn som en på 17. Jeg er 20 og ville da gerne have en masse ekstra ting. Men ingen tilbød mig noget. Det er da særbehandling??? 

Det samme med alt det knap så fede, altså at blive stillet diverse spørgsmål om man kan klare det, vil faderen være med og bla bla. Det må da være mega irriterende. Bare fordi man ikke er myndig, er man jo ikke nødvendigvis uegnet som forældre, eller skal "holdes øje med" .

Skulle bare lige ud med det

Anmeld

20. november 2011

lukasmor

Jeg blev gravid som 21 årig (er 23) og har aldrig snakket med kommunen eller blevet kontaktet af dem. SP har også kun været her 3 gange og hun har ikke været her siden Lukas var 4 måneder - han er 9 måneder i dag. Så nej, synes slet ikke at vi er blevet hold øje med trods jeg var ung mor! Jeg tror ikke de vurdere ud fra om du er ung eller ej (med mindre man er meget ung selvfølgelig), der er nok andre ting de kigger på: boligsituation osv.

Anmeld

20. november 2011

-Sigrid-

LunaLykke skriver:

Nu er det ikke for at have ondt i røven eller noget.. Men får du tilbudt ekstra scanninger og alt muligt bare fordi hvad, du er under 18?? 

En på 35 kan da være ligeså ny i det med at skulle have barn som en på 17. Jeg er 20 og ville da gerne have en masse ekstra ting. Men ingen tilbød mig noget. Det er da særbehandling??? 

Det samme med alt det knap så fede, altså at blive stillet diverse spørgsmål om man kan klare det, vil faderen være med og bla bla. Det må da være mega irriterende. Bare fordi man ikke er myndig, er man jo ikke nødvendigvis uegnet som forældre, eller skal "holdes øje med" .

Skulle bare lige ud med det

Det er bare iorden, det lød heller ikke som kritik af mig 

Når man kommer ned på sygehuset (i Esbjerg) til samtale om ALT angående graviditet, får man en scanning på 5-10 minutter, de sikre sig lige at baby vokser som den skal - det er ikke kun når man er ung, det er også når man har epilipsi og sikkert også en masse andre ting. Det er de graviditeter hvor de holder lidt ekstra øje med os

Ja, en førstegangsfødende på 35 er præcis lige så ny som jeg er, jeg har mindre hjemmeboende søskende som jeg har passet natten over, så vil da mene det er en lille fordel for mig der

Ej det er da træls, sender de ikke engang en sundhedsplejeske ud til dig et par ekstra gange 

Det er mine efterskolevenner, dem jeg ikke ser så meget til der spørge til det og økonomi, min Peder er jo med til alt med babyen, der er kun et enkelt lægebesøg han ikke har kunnet være med, så der er ikke så mange spørgsmål der. Og jeg kunne forestille mig at jeg ville blive noget mere træt af det hvis jeg ikke kunne give de "rigtige" svar, som at vi har en 3 værelses lejlighed, vi skal giftes til maj, vores forældre er glade og alt det der  

Du må jo have det lidt tættere på end de fleste andre (du er jo heller ikke sååå gammel), så kn godt forstå det er frustrende 

Anmeld

20. november 2011

-Sigrid-

Lukasmor skriver:

Jeg blev gravid som 21 årig (er 23) og har aldrig snakket med kommunen eller blevet kontaktet af dem. SP har også kun været her 3 gange og hun har ikke været her siden Lukas var 4 måneder - han er 9 måneder i dag. Så nej, synes slet ikke at vi er blevet hold øje med trods jeg var ung mor! Jeg tror ikke de vurdere ud fra om du er ung eller ej (med mindre man er meget ung selvfølgelig), der er nok andre ting de kigger på: boligsituation osv.

Jeg tror jeg må give dig ret, er du over 20 er du nok ikke besværet "værd" hvis du ellers ikke er inde i systemet 

Anmeld

20. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg stemte: " Nej, de lader os køre det hele selv, og det har vi det rigtig godt med."

Men den er ikke heeeeeeelt sand. Jeg har haft samtaler med en overlæge på sygehuset (har en tilbage) og så har jeg fået ekstra scanninger pga. det - dvs. 2 ekstra faktisk.

Udover det så synes jeg ikke der er noget vi har fået tilbudt som sådan  Sundhedsplejersken var ude og se hvordan og hvorledes vi boede, og jeg har haft snakket med en socialrådgiver fordi hun bare ville høre ad om vi selv synes vi havde brug for hjælp.

Ellers har vi været meget "overladt" til os selv... Men det er også sådan jeg helst vil have det

Anmeld

20. november 2011

-Sigrid-

rikkeregnbue skriver:

Jeg stemte: " Nej, de lader os køre det hele selv, og det har vi det rigtig godt med."

Men den er ikke heeeeeeelt sand. Jeg har haft samtaler med en overlæge på sygehuset (har en tilbage) og så har jeg fået ekstra scanninger pga. det - dvs. 2 ekstra faktisk.

Udover det så synes jeg ikke der er noget vi har fået tilbudt som sådan  Sundhedsplejersken var ude og se hvordan og hvorledes vi boede, og jeg har haft snakket med en socialrådgiver fordi hun bare ville høre ad om vi selv synes vi havde brug for hjælp.

Ellers har vi været meget "overladt" til os selv... Men det er også sådan jeg helst vil have det

Jamen det lyder jo ligesom mig - ud over at jeg gerne ville "forkæles" med et ekstra besøg af sundhedsplejersken og sådan

Hvad med mødregruppe, skal du i en ung, eller en gammel der ?

Anmeld

20. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

-Sigrid- skriver:

Jamen det lyder jo ligesom mig - ud over at jeg gerne ville "forkæles" med et ekstra besøg af sundhedsplejersken og sådan

Hvad med mødregruppe, skal du i en ung, eller en gammel der ?

Aner det ikke  Det har jeg ikke fået noget af vide om?

Anmeld

20. november 2011

-Sigrid-

rikkeregnbue skriver:

Aner det ikke  Det har jeg ikke fået noget af vide om?

Haha

Hvad vil du gerne ;b

Og skal nok ikke kalde det gammel, men almindelig 

Anmeld

20. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

-Sigrid- skriver:

Haha

Hvad vil du gerne ;b

Og skal nok ikke kalde det gammel, men almindelig 

For mig er det sådan set ligegyldigt  Så længe de "gamle/almindelige" ikke ser ned på mig og dømmer mig på at jeg skal være/er ung mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.